src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Mitt I Naturen...

 

O.B.S. KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS DÅ DET FINNS BLOD OCH ANNAT SOM KAN UPPFATTAS STÖRANDE PÅ VISSA AV DESSA BILDER. ÄR DU EXTRA KÄNSLIG BÖR DU INTE TITTA PÅ BILDERNA OCH SLUTA LÄSA HÄR! O.B.S

I går satt jag och kolla på Stargate på tv då det ringer på dörren och grannen säger med uppjagad röst: "Kom, kom, det är räv på innergården. Hur häftigt som helst."
Och visst var det häftigt.
Tog med mig kameran ut och snart får ni njuta av resultatet.

Detta är minst lika ballt som när han ringde på och sa att det var en duvhök i trappuppgången.
Detta skedde 2006-04-22 igår var det 2010-03-06.

När jag kommer ner ser jag denna duvhök som då har både lyckas irrat sig in i trappuppgången och dessutom tagit en duva som han då jagat.
Snabba foton tas.

Grannen hämtar handskar och vi öppnar dörren, duvhöken flyger iväg duvan blir kvar, då den är skapligt skadad och annat så finns det inget annat val än att vi måste döda den.

Räven igår är också snabbfotad och sen gick jag in, vet inte vart den tog vägen men den klara sig nog säkert.
Precis som duvhöken bilderna ska jag strax maila Mitt I Naturen och ge dom dessa bilder och historien bakom.

Nu får ni först njuta av bilderna av räven för att avsluta med bilderna på duvhöken.
Dessa är ju väldigt unika bilder som ni förstår, njut.


 

 
   
 

  
   
   
 
Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Clementina

Wow, jag är imponerad Mr. Naturfotograf. Räven var fin och söt. Finns där någon öppen port eller hur tog den sig in tro?

Duvhöken, vilket drama och hur hamnade den i trappuppgången. Måste varit en vild fight. Blod och fjädrar från den stackars duvan. Var det inte jobbigt att döda den även om man måste? Jag har ju så svårt för sådant såvida det inte är spindlar då.

2010-03-07 @ 11:08:23
Postat av: Grimgoth

Clementina:

Tack!



Innergården är ganska öppen så att säga så den kan ha kommit in vart som helst i från.



Fighten var förvanadsvärt lugn, han bara satt där och picka på duvan så att säga.

Men då hade det ju antagligen gått ett tag också.



Visst var det svårt men man gör det man måste.

2010-03-07 @ 11:16:55
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Clementina

Ja, det är ju så. Jag är så mesig så jag kanske hade försökt hjälpa den, duvan. Jag hade en skadad duva en gång i vår dusch hemma när jag var liten. Men den dog. Har även haft en katt i kartong ett antal dagar utanför huset, mina föräldrar visste inget, som jag trodde inte hade något hem. Min mamma hittade den och släppte ut den. :)

I somras hade jag en sköldpadda på altanen som jag tog hand om. Den fick bo i en kartong i några dagar.

Du hör vilken djurvän jag är va?

2010-03-07 @ 11:35:53
Postat av: Michalw

Coolt och fascinerande tycker jag. Jävligt ovanligt att få ta såna bilder. Själv har jag sprungit på ett rådjur i de trakterna för 10 år sen, sen såg jag ett genom fönstret där jag bodde då en morgon med. Detta var innan jag ens ägde en vanlig kamera :(

2010-03-07 @ 14:23:07
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Vilka bilder - Värsta naturrutan!

2010-03-10 @ 22:26:36
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn