src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Appen Som Översätter Obegripliga Skyltar...

 

Nu finns det en app som översätter engelska till spanska och vice versa.
Och den väntas snart få efterföljare med andra språk, och då kommer fler att språk att introduceras. Översättningen är inte perfekt än, men den får fram sitt budskap enligt Otavio Good som också är en av dom som forskat fram appen.

WordLens heter det nya systemet, och i korthet funkar det så att man via den inbyggda kameran i en Iphone fotar en text på till exempel en skylt där det står ”Beach closed”.
På ett ögonblick kommer då tack vare appen den spanska översättningen fram: ”Playa cerrada”.

Nu har jag ingen Iphone själv men detta låter som en lysande app för framtiden och dom som reser mycket, eller hur?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Såg om den appen på app store här om dagen. Verkar coolt och säkert användbart. Fattar bara inte hur det funkar. Skulle vilja ha en tysk-engelsk version, är i Tyskland eller Österike minst två ggr per år med jobbet och kan inte tyska, det är dags igen om två veckor. Ha de! \m/

2011-01-11 @ 07:06:25
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

En sådan skulle jag definitivt behöva när jag virrar omkring i centralamerika. Men jag har ju heller ingen iphone - och inte tänkt köpa någon heller. Google translate funkar ju också - eller kanske en helt vanlig ordbok=)

2011-01-11 @ 12:39:13
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Heyli

herregud vad dom hittar på grejer alltså! men säkert en väldigt användbar app :)



sv: ja schampofacket är jag mest nöjd över, pappa tyckte inte vi skulle göra det för det skulle bli så mycket extrajobb för oss men jag är glad att jag inte lyssnade där :)



ja nu är jag på gång igen och hoppas det håller i sig :)

2011-01-11 @ 13:43:26
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: diva satanica

haha ja den är säkert användbar för dem som reser mycket.

2011-01-11 @ 14:56:45
URL: http://divasatanica.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn