src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Han Har Fastnat I Vinkelvolten...


Galenskaparna - VM i friidrott heter detta klippet, och dom flesta av er där ute känner säkert redan till denna komedigrupp som ligger bakom massor av bra svensk humor?

Vid ca. 2:30 av detta klipp så sägs frasen "Han Har Fastnat I Vinkelvolten".
Ett uttryck som jag kört med ett tag och jag har många goda minnen till det hela.


Asta Kask - Det Är Snett är en låt som ligger på deras album "Från Andra Sidan (Live)".
Och innan låten slutar kan ni ju bara gissa vad dom säger va?

Så nästa gång ni hör ordet "Vinkelvolt" så vet ni nu lite mer om ordets bakgrund och frågar du mig är det ett underbart och fyndigt ord.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

sv:

Hahahahaha

Riktigt kul! Kul att höra om ditt användande av uttrycket också.

Ja, vinkelvolten är oslagbar, fast jag gillar vakumhoppen också. :-)

Asta Kask var inte igår, minnen från min punkungdom. ;-)

2011-01-15 @ 20:15:54
URL: http://loveliferockblogg.se
Postat av: Micke

sv:

2 gamla punks! Riktigt kul! :-)

Ha en riktigt härlig lördagskväll!

2011-01-15 @ 20:52:07
URL: http://loveliferockblogg.se
Postat av: divasatanica

galenskaparna är bara för bäst haha

2011-01-16 @ 12:40:37
URL: http://divasatanica.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn