src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Grimgoths Motörhead Shiraz Tävling...

 

Har du också drömt om att bli ägare till ett par (tre) läckra Motörhead Shiraz Vinglas?
Då har du nu den unika chansen att vinna just detta i denna tävling som är sponsrad av
SCM.
(Webshopen Motörhead Shiraz)

Kan avslöja att glasen är grymt snygga och stilrena och har ett värde på hela 700Kr!

Tävlingen avslutas den 29 Maj 2011.
En vinnare!

 

Frågor:

1. Vad står SCM för?

2. Vad heter bolaget som ligger bakom vinet Motörhead Shiraz?
(Producent)

3. Vilket år bildades Motörhead?

4. Vad heter Motörheads maskot?

5. Vad kallas prickarna över o:et i Motörheads logga?

6. Hur många artister inkl. Motörhead finns det i SCM´s webshop?

En grym motivering till varför just du ska vinna dessa unika glas:

Era svar lämnas i kommentarsfältet endas till detta inlägg.
Glöm inte att bifoga mailadress så du kan bli kontaktad vid eventuell vinst.
(Detta är jätte viktigt, glömmer du något av det så är du helt enkelt inte med, och tänk om det är just du som har alla rätt!)

Lycka till!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Grodan

GRYM TÄVLING!



1. SCM = Scandinavian Concesson Management



2. Producent eller leverantör? Producent: Broken Back Winery Leverantör: Grapes



3.1975



4. Snaggletooth (min gadd ju va fan :D)



5. Rock Dots/ Röck Döts



6. 15



Motivering: För att jag skulle dö 1000 dödar för världens bästa band! Menar, vem passar bättre som ägare till dessa glas än jag? :D

2011-05-23 @ 20:27:51
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Rikki

1 scandinavian concessions management

2 broken back winery

3 1975

4 snaggletooth

5 röck döts

6 15



jag ska vinna glasen för att hittills när jag har velat bjuda min kära sambo Renée på ett glas av detta fantastiska vin så har det skett i vanliga dricksglas.

2011-05-23 @ 20:39:22
URL: http://stateofdecadence.blogg.se/
Postat av: Petra

1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Diakritiska tecken (aka heavy metal-dots ^^)

6. 15 (med Stockholm Horse Show är det 16, tror dock inte du räknar med denna som "artist")



Motivering:

Med dessa glasen av något så lär man ju kunna ragga hem ett äkta Motörhead-fan. Kanske till och med få turen att ligga lite ;)

2011-05-23 @ 20:46:52
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: Elin Svanold | morbidoutlook.se

1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. År 1975

4. Snaggletooth

5. Metal Umlaut (också kallad "Heavy metal-prickar" eller "Röck döts")

6. 15 om man inte räknar med Stockholm Horse Show, vilket man inte borde, eftersom det är en show och inte en artist/band.



Jag måste vara världens kräsnaste människa när det gäller alkohol, och jag dricker sällan på grund av att jag inte känner peppen för det. Ska jag supa så ska jag supa snyggt och glamoröst som den perfektionist jag är. Därför bör jag vinna dessa! \m/

2011-05-23 @ 21:05:37
URL: http://morbidoutlook.se
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Jag gör ett försök=)



1. Scandinavian Concessions Management

2. Producenten: SCM (leverantör: Grapes)

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Prickarna satte mig på plats - men nu vet jag svaret. Heavy metal umlaut!

6. 15 (sthlm horse show kan ju knappast räknas som en artist).



Motiveringar är jag kass på - men eftersom vinet redan står så snyggt i hyllan så vore det ju på sin plats att det intogs i tillhörande glas. Det är förmodligen därför vi inte har öppnat det än - vi har helt enkelt inte haft dom rätta glasen. Så måste det vara.

2011-05-23 @ 21:15:18
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: sanna

I DIE! I DIE! I'm in,



1. Det står för Scandinavian Consessions Management.

2. Grapes - Fine Wine & Spirit

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Heavy Metal Umlaut

6. 16!



Jag skall vinna för att jag tar studenten iår och som den hårding jag är behöver jag ju dessa ultimata snygga jävla glasen som tillskott när jag flyr umeå och skaffar en egen lya!

2011-05-23 @ 22:01:16
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Emmelist

1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. ööööh....1975?

4. Snaggletooth!!!

5. Heavy metal-prickar! rock dots/heavy metal umlauts...alltså röck döts and hëävÿ mëtäl ümläüts :P

6. 15 st med Motörhead. Man kan väl inte räkna med horse show`? i såna fall 16... :P



Motivering: Kvinnan som älskar metal och vin behöver glas som dessa. Speciellt då jag redan har vinet ;)



Kommer skåla mer än någonsin om jag får lyckan att vinna dessa!!!



Länkar på bloggen emmelist.se!

2011-05-23 @ 22:39:07
URL: http://www.emmelist.se
Postat av: Emmelist

och jag hoppas ingen kopierar andras svar, för faaaan om ja inte har alla rätt ;P

2011-05-23 @ 22:39:48
URL: http://www.emmelist.se
Postat av: Annely

FY FAAAN vad grym tävling! :D



1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Trema tror jag att de heter :)

6. 16 stycken



Jag tycker att jag borde vinna dessa grymma vinglas, eftersom att jag fyller 18 den 11 juni, och hade det inte passa kanonbra att fira det med dryck ur dessa glas? :D Hoppas på tur denna gång! :)

2011-05-23 @ 23:36:15
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: Grimgoth

Emmelist:

bloggen är som vanligt moderarad.

2011-05-23 @ 23:39:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fredrik Svensson

1) Scandinavian Concessions Management

2) Broken Back Winery

3) 1975

4) Snaggletooth

5) Rock dots/Heavy metal umlauts

6) 16



Jag bör vinna glasen för att jag suktat efter dessa i snart 6 månader! Har inte ens kunnat köpa vinet då alla pengar gått till min nyfödda dotter. Dock fick jag vinet förra veckan av tjejen och självklart bör glasen finnas med i samlarhyllan bredvid flaskan!



[email protected]

2011-05-24 @ 11:01:58
URL: http://narvitvablirtre.wordpress.com
Postat av: Fred

Bättre att nån som har ordning på grejerna vinner dessa... Vinglas har en ungefär livslängd på 2 veckor hemma hos mig...

2011-05-24 @ 13:48:30
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: frida

dåså, grimgoth. det var verkligen en GRYM tävling. här är mina svar och tillhörande motivering:



1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Heavy Metal prickar(Rock dots)

6. 15, (Stockholm Horse Show är välan ingen artist?) :)



Jag och rödvin har aldrig varit ett vinnande koncept, tvärtom. Men med motörheadvinet var det kärlek vid första klunken och det uppstod ännu mer kärlek efter fler klunkar! Min (be)fläckade sovrumsvägg påminner mig om hur roligt jag och vinet hade en kväll/natt. Dock tror jag att vinet skulle hålla sig i glaset om jag fick vackra vinglas till..? :)



Cheers, Frida



2011-05-24 @ 14:27:07
URL: http://svajigt.blogspot.com
Postat av: DXana

1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Trema

6. 16st

2011-05-24 @ 14:57:06
URL: http://hardmetal.blogg.se/
Postat av: ztizze

1.Scandinavian Concessions Management



2.Broken back winery



3.1975



4.Snaggletooth



5.Heavy metal prickar



6.Antalet är 15 st för stockholm horseshow är ingen artist, men om det är det så är det 16 st.



Om jag nu har lyckats med att få alla rätt och har en craving av rang efter dessa mäktiga glas men alldeles för lite plånka för att kunna

förvärva dom med likvida medel så tycker jag att jag borde vinna. Dessa glas skulle naturligtvis få en hedersplats i bokhyllan och så kan du

få ha ett som ditt eget här på Valla om du har vägarna förbi någon gång. Horns up !

2011-05-24 @ 16:49:57
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Tild!

1. Scandinavian Concession Management



2. Broken Back Winery



3. 1975



4. Snaggletooth



5. Vad kallas prickarna över o:et i Motörheads logga?



6. Om Stockholm Horse Show räknas som artist, så 16!



En grym motivering till varför just du ska vinna dessa unika glas:



Min pappa är bäst i världen, först och främst. Han är den som introducerade mig för Iron Maiden, Metallica, Judas Priest, Ozzy Osbourne... och förstås Motörhead. Han köpte vinet, jag köpte honom ett kedje-vinställ... och ändå, så känns det som om hårdrocks-auran börjar läka ur honom...

Så, för att min pappa ska kunna börja andas hårdrocknroll igen, tror jag han behöver en rejäl klunk Motörheadvin, ur ascoola Motörhead-glas!

Så därför hoppas jag på att vinna!

2011-05-24 @ 19:05:38
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Annika Andersson

1.SCM=Scandinavian Consession Management

2.Broken Back Winery

3.1975

4.Snaggletooh

5.Ett diakritiskt tecken som brukar kallas för "Heavy metal-prickar"

6. 16st



Har länge trånat efter vinet, men varit för snål. Nu när man kan köpa styckvis,kan jag säga skål!

Jag bjuder mina vänner på kalas, och hoppas jag får servera ur dessa glas!

2011-05-24 @ 22:02:28
Postat av: Micke

Yeah! Den måste jag ju hoppa med i!!! :-P

2011-05-24 @ 23:29:35
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Robert Svensson

1. Scandinavian Concessions Management.



2. Broken Back Winery.



3. 1975.



4. Snaggletooth.



5. Rock dots/Heavy Metal Umlauts.



6. Antalet är 15 st för stockholm horseshow är ingen artist, men om det är det så är det 16 st.



Motivering:

Jag har följt Motörhead så länge jag kan minnas, och när jag såg detta vin så var det en självklarhet att köpa det.

Med dessa glas till alla skivor och vinet skulle dessa glas verkligen sitta fint i min samling här hemma.

Ser nu fram i mot rockiga kvällar med vinet och dessa glas.



2011-05-25 @ 08:45:13
Postat av: Jeanette

Vill vara med och tävla

Här är mina svar



1: Scandinavian Concession Management

2: Broken Back Winery

3: 1975

4: Snaggletooth

5: Diakritiska tecken

6: 16 st



Motivering: För att jag ska få min sambo att börja dricka vin i helvetiskt snygga glas :)

2011-05-25 @ 19:30:07
URL: http://aurorasmamma.blogg.se/
Postat av: Stones

När favvo bandet ropas ut så måste jag helt enkelt delta.



Här kommer svaren.



1. Vad står SCM för? Scandinavian Concessions Management



2. Vad heter bolaget som ligger bakom vinet Motörhead Shiraz? Broken Back Winery



3. Vilket år bildades Motörhead? 1975



4. Vad heter Motörheads maskot? Snaggletooth



5. Vad kallas prickarna över o:et i Motörheads logga? Trema



6. Hur många artister inkl. Motörhead finns det i SCM´s webshop? 15



En grym motivering till varför just du ska vinna dessa unika glas:



Min motivering är: När man är fan av ett band så måste man ju ha allt eller hur, jag har nästan allt förutom dessa grymma vin glas. Att dessa sedan skulle passa utmärkt till just den pava med Motörhead vin som står i hyllan under en trevlig sommarkväll med just Motörhead ljudandes ur stereon på en nästan obehagligt hög volym som slutar med att störningsjouren kommer och hälsar på och vill provsmaka.



2011-05-25 @ 21:46:57
URL: http://tuneoftheday.blogspot.com/
Postat av: Björn Karlsson

1.Scandinavian Concessions Management

2.Broken Back Winery

3.1975

4.Warpig

5.Rock dots/heavy metal umlauts (diakritiska tecken)

6.16st

Motivering:



If you want to read about Moth,

dont visit the blog Grimgoth,

Because metal from the greatest band will fill your head,

give me the wineglass from Motörhead!

2011-05-26 @ 01:13:13
Postat av: joly

1. Scandinavian Concessions Management

2. Broken Back Winery

3. 1975

4. Snaggletooth

5. Trema

6. 16



Motivering: Jag bor i Jönköping och upptäckte nyligen att vinet inte går att köpa här (slutsålt?). :( Så några snygga glas skulle definitivt kompensera den förlusten. :)

2011-05-27 @ 22:17:44
URL: http://joly.blogg.se/
Postat av: Vittra

1- Scandinavian Concessions Management

2- Grapes

3- 1975

4- Snaggletooth

5- Germanic Umlaut

6- 15



Varför jag ska vinna? Enkelt....cause i´m fuckin metal!!! Och det måste ju synas även i hemmet givetvis!!

Puss på er!!

2011-05-29 @ 12:14:54
Postat av: Liie

1. Vad står SCM för?

Scandinavian Concessions Management



2. Vad heter bolaget som ligger bakom vinet Motörhead Shiraz? (Producent)

Broken Back Winery



3. Vilket år bildades Motörhead?

1975



4. Vad heter Motörheads maskot?

Snaggletooth



5. Vad kallas prickarna över o:et i Motörheads logga?

Kallas bland annat metal umlaut.



6. Hur många artister inkl. Motörhead finns det i SCM´s webshop?

Chansar på 11. SCM verkar ju tycka att även grupper och en hästshow är artister men det tycker inte jag riktigt.



En grym motivering, jaadu. Tänker inte fjäska eller hitta på nån superbra anledning som inte är sann, utan jag vill helt enkelt vinna för att det skulle se SKITSNYGGT ut med två Motörheadglas bredvid Motörheadvinet som vi redan har! Men visst var det tre glas som stod på spel? Jag och Jimmy skulle behålla varsitt för att undvika att folk tror att det har varit fyra och att jag kraschat ett haha, och det tredje skulle jag ge bort till en person jag tycker väldigt mycket om!



Mailen skrev jag i fältet för e-post.

2011-05-29 @ 14:21:50
URL: http://liie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn