src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Fredagstema Med Captain Awesome‏...


Som ni kanske minns så öppna jag dörren för bloggare (och icke bloggare) att vara med här och köra kategorin "Fredagstema"?
Nu med stolthet i rösten kan jag presentera den första som är med på detta, ingen mindre än Captain Awesome!

Med detta hoppas jag på många fler som vill vara med på detta!
Dags att höra vad mannen har att säga om videon och sitt val:

"Fair To Midland har en helt egen stil i och med väldigt tekniska slingor både bas- och gitarrmässigt med riktigt snygga refränger och en sångare (Andrew Darroh) vars röst går från väldigt späd och skör till brutalt gutturala skrik. Hans sångteknik är imponerande på så många olika sätt.
Sen är bandet tighta och har alltid snygga uppbyggnader i näst intill varenda låt. 

Deras första singel som verkligen slog var "Musical Chairs" från albumet "Arrows & Anchors" från 2011, och det är detta album de verkligen slog med då de hittat sin nisch och inriktning först nu.
Innan var det fortfarande väldigt progressivt, men väldigt mjukt, mysigt och melodiöst.
Inte alls den tyngden
de funnit i och med nya låtarna på 2011 års album. 
Videon är enkel, avskalad och låten är sjukt snygg. En perfekt uppladdning för helgen, helt enkelt. Fredagstema i ett nötskal, right?
Stay true. Stay awesome.
Hope it'll do!"

/Kaptenen

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Gött! Klart jag vill vara med på fredagstemat! :-)

2012-04-22 @ 00:30:52
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: ztizze

Jag är på ! Boka in mig på Fredagstema, dock inte nästa ;)

2012-04-23 @ 15:40:09
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn