src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Fredagstema Med CrimsonAnna‏...

 

Som ni kanske minns så öppna jag dörren för bloggare (och icke bloggare) att vara med här och köra kategorin "Fredagstema"?
Nu med stolthet i rösten kan jag presentera den andra som är med på detta, ingen mindre än CrimsonAnna.

Ett underbart budskap i en låt och video har hon också valt, uppskattar tänkande människor och det kan man verkligen se och säga om henne!

 

Idag släpper jag också nyheten:
Jag har blivit beviljad ackreditering till Sweden Rock Festival 2012 enligt följande:
Gästcamping - Gratis inträde och Armband VIP.

Vi ses i dimman!

"Jag har valt Sonata Arcticas "The Last amazing Grays" från albumet "Days of Grays".
Det är en av de låtar som jag har fastnat för första gången jag hörde dem.
Denna gång var det i Stockholm i december.
Förutom att låten är storslagen på det där sköna sättet som bara finsk metal kan, så fastnade jag för låtens tema, som Tony Kakko förklarade redan i presentation, att "familjemedlemmar som du trodde skulle leva och vara starka för alltid, börjar bli gamla och försvinna. En dag är det jag som ska leda klanen".
Min mormor fick en stroke tidigare det året, och känslan av att han hade samma tankar som jag var väldigt skönt.
Känslan av att 1) inte vara ensam och 2) att även de mindre roliga delarna av livet fick plats i metalvärlden.
Så denna låt visar för mig en av hårdrockens stora styrkor, att den vågar ta upp vilka ämnen som helst i texterna och gör det!"

//CrimsonAnna

Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis till vinsten! :-)

Riktigt coolt!

Gött fredagstema också!

Jag ska skicka mitt fredagstema till dig nu i dagarna.



Ha en riktigt bra helg! :-)

2012-05-04 @ 22:21:25
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: sanna

GRATTIS som fan till ackrediteringen!



sv: haha don't be! du som har så brutalt mycket gosaker ;) tur att tradera finns, allt det där (vinylerna + tishan) gick typ på 150 spänn sammanlagt.

2012-05-05 @ 02:56:59
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn