src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

015. Vilken är din favoritskådespelare?

 
Idag är det en ganska svår fråga i bloggutmaningen, men jag ska göra det bästa för att berätta om några av mina.
Och det är rätt många men alla kommer jag inte ha med.
För som vanligt kan jag inte bara välja EN.
 
015. Vilken är din favoritskådespelare?
 
Joel Kinnaman
Gillar han för sin roll Frank Wagner i Johan Falk filmerna, The Killing (serie) är han också med i.
Hans roll som JW i Snabba Cash funkar så klart också.
Extra kul är att han lyckas slå sig fram utomlands också och snart kommer ha rollen som Robocop, inte illa.
 
Milla Jovovich
Jag föll för henne redan i Return to the Blue Lagoon (1991), sedan dess har hon gjort mycket bra.
Total älskar henne i The Fifth Element samt i Resident Evil serien.
Hon är dessutom jävligt snygg.
 
Willem Dafoe
Har du inte sett Platoon så gör det med en gång, den går inte att missa.
Många kända skådespelare är med (som inte riktigt slagit igenom än), en klassiker.
Sen har han varit med i Spiderman och som sagt i mycket...mycket mer.
 
Olivia Wilde
Upptäckte henne i filmen Butter för första gången, även om jag både sett Year One och Tron innan.
Kollade upp hennes filmer och har nu sett dom med och hon är fan grym.
Rekommenderar att se allt hon gjort, snygg som få är hon också.
 
Mikael Persbrandt
En lätt skandal omsusad man, men jag gillar han för det.
Mest så klart för hans roll som Gunvald Larsson i Beck filmerna, som Carl Hamilton blir han dock löjlig.
Kul att se han i The Hobbit: The Desolation of Smaug med, troligen kommer han vara med i The Hobbit: There and Back Again också.
 
Vincent Price
Vet du inte vem denna man är så har du en ganska stor hemläxa att lära dig.
Skräckfilmerna är han kanske mest känd för?
Precis som för sin mycket speciella röst.
 
Trodde detta inlägg skulle vara svårare än det faktiskt var.
Och sätter jag inte stopp här så kommer jag nog aldrig bli klar, men det finns många guldkorn där ute.
Det gäller bara att hitta dem...
 
Vilka har ni för favoriter?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: emelina

Älskar Vincent Price! Antar att du sett kortfilmen "Vincent" av Tim Burton? Där han är berättarrösten, som handlar om en pojke som "want to be just like Vincent Price".

Svar: Ja, han är/var mycket grym som sagt.
Grimgoth™

2014-02-07 @ 17:28:42
URL: http://judymyfriend.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn