src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Metalhead...

 
Metalhead utspelar sig året 1970, Black Sabbath har precis spelat in sin första skiva och markerar därmed födelsen av Heavy Metal.
Samma år föds Hera Karlsdottir på ladugårdsgolvet till sina föräldrars bondgård, i en by på Islands karga men stillsamma landsbygd.
Livet går stilla fram på bondgården, men när Helgas bror plötsligt omkommer i en traktorolycka förändras allt.
För att lindra sin sorg, sin längtan och sitt samvete mantlar Helga sin brors roll, bokstavligen.
Med den tuffaste skinnjackan och sitt nya stenhårda person förvandlas hon till den mest hänsynslösa hårdrockare Island skådat, och snart sätter hennes uppror formligen eld på tillvaron!
 
  
  
Premiär: 28 Februari 2014.

Kommentarer
Postat av: art By Tina

Men. Hur kan jag ha missat så fullkomligt. Den måste jag ju se. Låter som en film som jag kan gilla. Även om jag är jäkligt kräsen när det gäller filmer. Tappar koncentration. Grejer med annat eller somnar. Haha. Har du sett den?

Svar: Nej, jag har inte sett den än och hoppas på DVD släpp innan.Ska bli intressant att se den känns det som.
Grimgoth™

2014-03-03 @ 20:04:02
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Ziddan Sleaze

ah, trevligt med lite film tips från grannarna i norr... och så är det ju svart metal också.

Svar: Den doftar av härlig 1980-talsnostalgi och bjuder på mängder av metalmusik från band så som Judas Priest, Megadeth och Teaze.
Grimgoth™

2014-03-04 @ 19:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn