src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Sweden Rock Festival 2015...

 
Årets Sweden Rock Festival är över.
Skönt att vara hemma igen kunna ligga i en riktig säng och sova, gå på riktig toalett och ha lite lugn och ro omkring sig.

Är fortfarande lite vilse, vi åkte från SRF på Lördagen och var hemma tidigt på morgon Söndag.
När jag då sen vaknar upp vid 17:00 hugget så undrar jag ju så klart vart jag är och vilken dag det är.
Men nu har jag lite koll på läget och vet att det är Måndag.

Man träffade många trevliga människor då hela festivalen nästan känns som en stor släkt träff av folk som man träffar på, sen träffar man ju nästan alltid på lite nytt folk i mellan med så klart.
Underbart, och man förstår också varför SRF är så bra för dom är fan proffs på det dom sysslar med.
Är fan aldrig mycket problem som man stöter på, allt bara liksom flyter på.

Vädret var lite blåsigt och kallt på Onsdagen men sen var det strålande solsken och gott väder, lite väl varmt vid vissa tillfällen men man ska fan inte klaga.
Hellre så än att det regnar eller liknande hela tiden.

Så det ni kanske har väntat på kommer nu!
Korten och berättelsen samt upplevelserna jag varit med om.

Innan jag drar vill jag tacka följande okända personer som förgyllde min festival:
Göteborgskorna - jävla goa och härliga tjejer, Rockbladet tjejen i samma camp - hoppas du kollar in min blogg nu så då kan läsa denna hälsning, Han med kepsen som adda mig på Facebook - Är inte säker men jag kan ha tryckt fel när jag skulle acceptera?, Övningskörnings killen & co - sjukare människor får man nog leta efter (?), De få Italienarna jag träffa - synd att det inte vart hela gänget som det brukar men gott iaf (To bad it´s was not the whole gang), Wendy - Thanks for saving my night and for your company!

Övriga får som vanligt en hälsning fast jag kanske inte minns er nu direkt. :)

Nu kör vi kort och annat.
Vill du veta hur jag tänkte Inför Sweden Rock Festival 2015 är det bara att klicka på länken.
 
 
Här peppar jag på Östgötapendeln, lägg mäke till min fina General hood och min sjuka pepp som döljs en anning under dimman?

Onsdagen vart som jag hade tänkt.
Det vart Hell först för att senare ta och kolla D.A.D.

Hells konsert var som jag tänkt mig och de körde på bra, men ännu är jag inte så frälst så jag kan låtar och annat utantill men detta är endå absolut ett band att kolla in för det.
Det är också andra gången jag ser dom på SRF och i dagsljus, kanske det hela blir bättre i mörkret?
Jag vet inte, men får jag chansen så kommer jag absolut att kolla in detta band igen.

Kändes som jag kom lite sent till D.A.D´s konsert men efter som jag fick se och höra det jag ville så är frågan om det verkligen var så?
Gruppen bjöd väl inte på något spännande eller överaskande utan man fick höra det man ville och energin var som den brukar vara på scenen för den som sett dem förr.
De är med andra ord ett säkert kort.

 
 
Torsdagen kändes också ganska enkel och okomplicerad, såg det jag ville men missa nedå saker på kvällen/natten.
Så det vart inget Bloodbath t.ex.

Airbourne rockade på som de bör och skall, det var en bra show som det ska vara.
Inga konstigheter utan bara sjuk energi och fart från början till slut, och att Joel O’Keeffe klättrade upp på högtalarstapeln var så klart lite extra coolt.
Trodde att han hade slutat med det så det var kul att se!
Tycker gruppen borde släppa nytt snart!
"Black Dog Barking" kom ju trotts allt 2013 så det känns som det är dags nu.

Battle Beast svängde jag förbi en stund för att kolla om det var något att ha live då jag kollat in dem en del på album och liknande.
Men det var inget vidare den stunden jag var där så jag gick vidare, och mer än så kan jag nog inte uttala mig om dem.

Hammerfall har jag sett en gång tidigare och det var på Sonisphere 2010 (Stockholm) och då förvånade de mig.
Och denna gång var jag lite mer på avstånd än då, men fan vad det svängde för det, och de är och förblir ett bra live band.
Var kanske inte så länge kvar under spelningen men fick det jag ville, min lilla dos av Hammerfall.

Exodus, Bloodbath och Ghost missade jag tyvärr.
Men det blir säkert fler gånger och sistnämnda har jag ju redan sett massor av gånger.


Fredagen

Minns att jag försökte få med mig folk att gå på Dark Tranquillity men då ingen var villig så orkade jag inte offra mig, något jag små ångrar nu i efterhand.

Dokken var jag där i mot inne och tittade på men det vart ett litet antiklimax.
De lät inte alls som jag minns från album och vad har egentligen hänt med sångaren?
Nä, inget bra men alla kan ha en dålig dag så finns och ges tillfälle att se dem igen gör jag detta (eller iaf försöka).

Behöver jag säga något mer än Wolf?
Nä jag tänkte väl det, det var första gången jag såg dem live.
Men jag har följt dem på album och varje gång en låt med dem kommer på så stannar tiden till och jag med den.
Jag stod frontline under hela konserten, och brevid mig stod en yngre generation som jag prata med lite och förklarade bandet och vad de nyss hade kastat ut som han höll i handen, det var deras beer coolers som man ska använda till deras öl som nyligen kommit ut.
Jag fick också en av en mycket snäll vakt/stage kille och när jag efter konserten också fick setlistan var lyckan total.
Ljudet på micken var dött i första låten i några sekunder men resten av konserten var jävla bra drag, även om jag saknade "Make Friends with Your Nightmares".
När jag såg Mustasch dagen efter gick den yngre killen med pappa förbi mig och stannade till, både grabben och pappan tackade igen.
Och fan vad det värmde i mitt hjärta kan jag tala om, men jag är ju bara jag och Wolf är ju bara Wolf...

Ja, jag erkänder jag stannade till och lyssna några låtar av Backyard Babies också.
Lät som det borde och jag drog lite på smilbanden, kollade mig omkring så att ingen såg mig stå där för att sedan gå där i från.
Men i bland är ni allt bra, det ger jag er fan... trotts allt "vi" gått igenom...

Men vad hände...Vad hände?
Jag som inte skulle gjorde det endå... ja, jag såg Mötley Crüe.
Och nu kommer andra chocken... Jag tyckte det lät bra!
Men de var faktiskt bättre än andra år då jag sett dem och Vince kunde ju faktiskt sjunga denna gången.
Kan ju varit för mitt sällskap... Wendy...Thanks! :)

Efter det gick vi vidare till H.E.A.T, och ännu en gång vart jag chockad av draget på scenen.
Förlåt för allt dumt jag sagt, jag har nog blivit lite konverterad, förlåt också till Erik för det som sades till dig 2012 av mig inne på V.I.Pén men du förstod hela min grej och vi var trotts allt ödmjuka mot varandra.
Nu...herregud vilket drag och vilken jävla röst du har!
Dock tycker jag du kan dra ner liiiiite på dina Michael Jackson moves även om de kanske funkar för dig.

Meshuggah och Marduk missades den aftonen men det gjorde absolut inget då jag hade andra härliga upplevelser.
Och sistnämnda bandet har jag sett ett par gånger och då under tiden de var bra.
 

Lördagen

Mustasch höll i Nationaldags firandet och låtvalet var som väntat, har man hört dem förr så vet man.
Inte för jag klagar utan jag bara konstaterar, och det var underbart att höra så många sjunga med Nationalsången och se den blågula fanan viftande i luften.
Ralf var på bra humör och övriga bandet hängde med, det gjorde min dag helt klart.

Hardcore Superstar kollades in lite fort under matintag i skuggan, har man stått ett tag i solen så mäktar man fan inte med så mycket mer.
Och detta bandet har jag sett så många gånger så jag behöver inte göra det mer även om dom är grymma som liveband och förtjänar mer cred än de får.
Skulle dom kunna få in live känslan på deras album skulle de definitivt bli ett band räkna med.

Five Finger Death Punch vart det bara typ 2-3 låtar med, är man trött och vill hem så kan det bli så ibland.
Men det jag såg var så där, känns som dom skulle vara bättre än de var men nu vet jag ju iaf.
Kanske borde ge dem en chans till om tillfälle ges?

Ace Frehley, Judas Priest och Behemoth missades.
Men hoppas att nya tillfällen ges så klart.


På sista bilden ser ni den mytomsbundna setlisten och beer coolern från Wolf.
I år kommer jag också lägga ut alla kort via min Facebook sida för beskådning.

Det var så klart ett underbart Sweden Rock i år och jag vill redan tillbaka!!
Tack igen till allt och alla!

Vi ses nästa år!

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Seance

Tack för intressant reportage och läsning. Har lagt upp SRF 2015 nu på min blogg.

Svar: Tackar, tackar. Läste ditt inlägg nyss. Bra grejor! :)
Grimgoth™

2015-06-24 @ 16:49:30
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn