src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

So Many Reasons...

Idag är det Påskafton och dagarna bara rullar på...
Verkar vara härligt väder oxå så det är faktiskt underbart...

Känns som jag inte har så mycket att säga er idag tyvärr...

Kevin och jag har busat ute och myst hemma.
Lungna puckar liksom...

Idag blir dagens musik tips: Marduk - La Grande Danse Macabre den hittas på albumet med samma namn.
Detta är en lungn och fin härlig låt för att vara Marduk kan man kanske tycka, men satans tung är den.
Är egentligen inte mycket för Marduks nyare skivor men denna är är rätt okej.
Annars rekomenderar jag de tidigare albumen som: Dark endless,Those Of The Unlight,Opus Nocturne,Heaven Shall Burn...

Minns jag rätt sedan så släpper dom albumet Panzer Division Marduk (1999) och den är snabb det håller jag med om, dock bygger hela skivan typ på två-fingers accord och det imopnerar inte mej så mycket, dock funkar den en regnig Söndag.
Minns minner jag mej inte helt fel oxå så går dom ut och säger att dom är Sveriges snabbaste Black Metal band, det blir lite pinsamt enligt mej då Dark Funeral släpper albumet Diabolis Interium (2001) med Matte Modin som piskar skiten ur skinnen så det svartnar för ögonen.
Mitt hjärta brinner dock lika mycket för bägge banden men kanske slår några extra slag när jag tänker på Matte Modin i Dark Funeral (Fick se dom live oxå på kulturkammaren här i stan med han bakom trummorna och jag vart lika imponerad då kan jag säga)
Måste då tillägga att jag faktiskt oxå sett Marduk live här i stan på Bergsbron och vart minst lika impad av dem oxå.

Nog om detta nu, kolla gärna in Marduks hemsida nu för mer info.
Det jag egentligen skulle komma till var ju att i La Grande Danse Macabre så sjunger dom lite rader på svenska.
Och det är fan i mej lite coolt.

"i svängen lätta i dansens ringar
i stigen yra i nöjets lag
och myrten blommar och lyran klingar
men över tröskeln stiger jag
då stannar dansen
då sänkas ljuden
då vissnar kransen
då bleknar bruden...
"
(KÄLLA)

Nä nu orkar jag inte skriva mer men känns endå som jag gett er bra info idag plus att jag fick skriva av mej lite om Marduk (Något jag planerat en tid nu)

Avslutar med lite visdoms ord: "Den som vill försöka bli lycklig skall inte lägga an på att öka sina tillgångar utan på att begränsa sina krav." (Platon)

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Aj aj, nu kastar du dock sten i glashus.

Du behover bara trycka pa en lank, inte sa svart. . ;P

2009-04-11 @ 18:50:49
URL: http://typhoid.wblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn