src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Baby, Please Don't Go...

I går hände mera skumma saker med min dator och jag börjar bli lite orolig nu, det är nämligen så att jag haft en fläkt som låtit och skramlat ett tag så jag förvänta mej att den skulle dö vilken dag som helst, igår gjorde den det.
Som tur var så kunde jag ersätta den med en annan.
När jag höll på att pilla där så tyckte jag att nätaggregatet var lite väl varmt men tänkte inte mer på det.
Starta upp datorn för att kolla om fläkten fungerade som den skulle efter installationen och medan jag endå var där och kolla så upptäckte jag till min förskräckelse att fläkten i nätaggregatet stog still.

Började då kolla om någon kabel hade hoppat ur men jag hittade inget, ska ringa Alina Systems idag och rådfråga.
Vet ju att det inte är så bra att den fläkten inte fungerar för förr eller senare så kommer det att gå sönder och då blir det dyrt.
Detta är ju också ett ganska nytt nätaggregat jag har i som är ca. 4år gammalt, så tycker det är skumt att det redan gett upp!
Hoppas på att hitta någon kabel som hoppat ur ska kolla igen lite mer noga.
Varför gör du så här i mot mej min fina dator? Vi som alltid kommit så bra överens!!
Stanna kvar hos mej och fungera som du ska, snälla!!

Update
Efter letande av kabel som hoppat ur gav jag upp, ringde Alina Systems och rådfråga.

Svaret vart att troligen har nätaggregatet gått sönder eller i alla fall fläkten och då är det bara en tidfråga innan det pajjar helt. Kostnads förslaget hamnar på ca. 600 :- och då ingår nätaggregatet och montering.
Inte så farligt endå men det är ingen utgift jag behöver just nu.
Får se hur jag gör och vilket beslut jag tar.
Slutar datorn att fungera vet jag ju vad det beror på. Satans helvete så irreterande!

 

Kom på att det är ju Augustifesten här i stan ju, ska se om det finns nått skoj Kevin och jag kan åka ner för.
Annars kan man åka ner och bara slö kolla marknaden som du brukar ha.
Ska bli skoj.

Dagens Musiktips: Masterplan

Med handen på hjärtat så kan jag säga att jag inte lyssnat på denna grupp så länge av någon anledning, men jag är redan frälst!
Så underbara är dom och det är sällan jag faller pladask som jag gjort denna gång!
Grabbarna bjuder på härlig musikalisk power metal så det dånar om det och Jorn Lande på sång gör det hela nästan ännu bättre!

Album att kolla in: Enlighten Me, Masterplan, Back for my life, Aeronautics, Lost And Gone och MK II.
Ni har verkligen upplyst mej...
  
Masterplan - Enlighten Me



Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn