src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Elvis Aaron Presley...

Efter som det är hans dödsdag idag så är det en självklarhet för mej att uppmärksamma "The King Of Rock & Roll" som "Dagens Musiktips".

Vad ska man säga?
En ikon bland ikoner, The man,The myth, The legend!!!

Generationer har han påverkat och lika många lär han påverka i framtiden också, hans musik och filmer är ju odödliga!
När han dog stog världen stilla i en stor sorg och saknad för att denna gudagåva hade lämnat oss.
På samma sätt som det vi nyligen fick se när Michael Jackson så hastigt lämnade världen.

Tänkte börja skriva om en av min favorit filmer med Elvis, nämligen Jailhouse Rock vilken underbar film alltså, vet inte riktigt vad som gör att jag gillar den så mycket?
Som vanligt är hans låtar med i filmerna som han gjort och just denna rockar ju stenhårt.
När hela fängelset ställer sej upp och bara dansar, sjunger och släpper loss.
Man kan nästan se och känna hur hela fängelset skakar.
I tv soffan just vid den scenen är det svårt att sitta still utan man rycks med.

   

Som man tydligt kan se på dessa bilder så är vissa av Elvis dans steg väldigt lika Michael Jacksons undrar om han vart inspirerad av han eller är det så enkelt att det var rekarnation?
Skulle kanske förklara en hel del?

31 Filmer hann han med under sin karriär som skådespelare och alla är väl mer eller mindre kultförklarade i dagens läge!

Nu till hans sång karriär, när Elvis äntrade scenen så gjorde han det med en sån "Star quality" utan dess like.
Folk skrek sej hesa och tjejerna svimma till höger och vänster och man fick nästan en religiös känsla i kroppen.
Och scen närvaron var enorm och han körde alltid massor av hans låtar även dom som var lite mindre hitar.

Mina bästa minnen är nog Elvis som ung och vacker, vill helst inte minnas hans tid som drog beroende och överviktig alls.
 Det blir bara jobbigt och deprimerande, mycket beror nog på att en sån kille förtjänade så mycket mer än det öde han fick möta.

Teorier om att han fejka sin död finns nog en idag, och kanske var det så?
Han ville försvinna lika fort som den dagen han vart upptäckt?
Livet som kändis för Elvis var nog ganska påfrestande trotts allt.
Kan tänka mej att det är så för vissa av våra kändisar än idag.
Men det är ju trotts allt "The price they have to pay".

Nu avslutar jag med några slutliga bilder och väljer att köra en Frank Sinatra låt som jag tycker är väldigt passande efter som texten handlar om en man som ser tillbaka på sitt liv.
Och man kan ju verkligen säga att Elvis Aaron Presley levde sitt liv "Sin väg".

Vilket är ditt bästa Elvis minne/minnen??

R.I.P Elvis Aaron Presley 1935-01-08 - 1977-08-16 R.I.P
(Elvis has left the building)

Länkar:
Wikipedia
Filmer han gjort
Hemsidan

  
   


Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Bra skrivet om Elvis :)



sv: Ja, smusslande är ju nåt som hör lite till, vilket man vill förhindra.

2009-08-16 @ 10:25:38
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh!! Ja, verkligen jätte bra skrivet.

2009-08-16 @ 11:38:58
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Clementina

Håller med ovanstående, bra skrivet om Elvis. Jag kan inte säga att jag har något speciellt Elvis-minne men att han har gjort mycket bra musik är ju säkert. Han var ju också fantastiskt snygg och stilig som ung.

2009-08-16 @ 12:57:26
Postat av: Angie

Thanxx a lot dude! ;D I'll do my best!

2009-08-16 @ 13:16:58
URL: http://begforit.blogg.se/
Postat av: Kayla

Sv; Hehe nice, men jag har besökt din blogg ett antal gånger. Men har aldrig lämnat en kommentar efter mig ;D

2009-08-16 @ 20:33:40
URL: http://kaylam.blogg.se/
Postat av: fia

SV: Hoppades på att du skulle upptäcka det själv förr eller senare ;> haha.



Räknas man som icke allmänbildad och totalt trög, eller bara allmänt tjurskallig om man tycker att elvis är smått överskattad?

2009-08-16 @ 21:49:33
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: fia

SV: läs meningen under rubriken så kanske lampan lyser ;>



haha, kunde tänka mig det. Vet att han är den som "startade" det bästa som finns, men helt ärligt så tycker jag inte han är så överdrivet bra. Han blev stor för att han var först helt enkelt , i mina ögon då. Men som sagt, smaken är som baken osv ;> haha

2009-08-16 @ 22:32:03
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: Jessika

riktigt bra! I <3 Elvis

2009-08-16 @ 22:41:13
URL: http://jessikah.blogg.se/
Postat av: fia

SV: vill inte precis kalla mig en pokerspelare då jag bara kan den versionen "där man har två på handen" haha vet inte ens vad den heter. Spelar bara när pojken ska spela med sina kompisar. tydligen heter det texas hold 'em enligt herr pojkvän bredvid, haha.

2009-08-16 @ 22:54:02
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Men är Elvis verkligen, verkligen död? Jag tyckte allt jag såg honom nere på ICA Maxi i lördags...

2009-08-16 @ 23:24:33
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Heyli

nää ja gillar inte hinder! är så less så jag spyr när jag hör låtarna, förutom lips of an angel :p jimmy har skivan och har spelat den hur mycket som helst, är nog därför :p



och tack.. men nu är de 99 igen hahahah

2009-08-17 @ 00:54:53
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn