src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Hårdrock - I Bokform...

Som ni säkert redan vet så finns det böcker om detta ämne där ute.
Och även om jag inte är någon läsare av böcker så kan jag tänka mej att läsa just dessa två böcker.
Så här kommer ett tips från mej till er om ni gillar att läsa om ämnet.
Efter som jag inte läst dom själv än så ska jag försöka ge er en så bra bild som möjligt.

 Rickard Jakbo heter författare till boken "Hårdrock" , och den är på svenska vilket kan vara bra för den som har lite svårt med engelskan.
Rickard Jakbo skriver på ett personligt sätt om hårdrocken; om musiken och soundet, om olika genre inom hårdrocken och om dess historia och själ. Här finns också hårdrockens hjältar, kläder och attribut. Lär dig mosha  och headbanga och annat om hårdrockens vett och etikett. Illustrerad med bilder i färg av Peter Bergting. Innehåller även foton.
Den går att köpa på CDON för 139:- (Informationen om boken är där i från också)

 Melker Becker och Mattias Lindeblad, från radio- och teveprogrammet Rundgång ligger bakom den andra boken "Hårdrock : rundgång, nitar och nackspärr".
Här bjuds vi på en oförglömlig resa i landet Hårdrock. Resan går via hårdrockens stora legender, galna fans, moralpanik, mytomspunna maskband, skräckfilm och genom några av världens bästa skivomslag, kryddat med Mattias och Melkers oförglömliga möten med sina idoler. Vi får möta en rad av hårdrockens stora profiler: Ronnie James Dio, In Flames, Dave Mustaine från Megadeth och många fler.
Denna hittar du på Bokus för 127:- (Informationen om boken är där i från också)

Hoppas ni gilla detta tips trotts att jag personligen inte läst böckerna.

Ska du inom kort kolla upp dessa böcker och läsa dom??


Cheers!!

Kommentarer
Postat av: M i c k a

well det var inte så mycket bra band, men stämmningen brukar ju vara fin :D sarea spelar på station imorn kväll, det ska jag icke missa, med ny sångare (tror jag) och allt :D

2009-08-19 @ 15:49:50
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Micke

Läser just nu "White line fever" av Lemmy.

Den MÅSTE du läsa!!!

2009-08-19 @ 21:38:45
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Micke

Melkers och Mattias bok har jag, den är bra, men lite tunn tycker jag. Den andra är nog värd att kolla upp :)

2009-08-19 @ 22:00:56
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jo jag visste det :D

Ja visst var det :) gillar den versionen!

2009-08-20 @ 09:23:25
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Heyli

jag gillar inte alls böcker men skulle faktiskt kunna tänka mig att läsa nån av dom här, lär ju innehålla lite bra info så man lär sig nåt också :)

2009-08-20 @ 17:44:39
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn