src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Raining Blood...

I går snacka jag en hel del på msn med Sanibo och hon är satan så skön tjej kan jag avslöja.
Vi kom då fram att man kanske borde göra en ny TV show.
typ "Grimgoth´s new bmb" eller "Grimgoth´s new best metal buddie".
Snacka om bra tv eller hur?
Synd att man inte är kändis så man kan göra nått av alla idéer man har.
Bara vänta på att någon rock ikon kommer på denna über bra iden så man kan söka.


Bloggkedjan fortsätter och jag upptäckte att man är med vilket är skoj, hittills är jag med här:
Grundaren och den som startade kedjan: Renée
Micke
Heyli
Anna Maria Mikaela
Sanibo
Rockbetty
Billiondollarbaby
Aerime

Vi börjar bli många nu, läser du detta och vet med dej att du ska fortsätta med denna ide och kanske även ta med mej så hojta till, alltid kul att se vad andra tycker och framför allt få nya tips på "Hårdrocks bloggar" där ute.
Ser du en sån här lista någonstans också så hojta.

--UPDATE--
Efter ett inlägg av Aerime där hon utrycker sin kärlek till hårdrocks stilen där hon även dissar  Nightfall när hon gjorde ett inlägg om "Rockiga Tröjor", nu har Nightfall upptäckt detta inlägg och gett svar på tal.
Jag hämtar genast lite saft och bullar och sätter mej i skönaste tv soffan för att kolla på denna catfight som jag misstänker är långt i från över.

"Men nu är det dags, att *gå* ut i krig
och ta bort all skitmusik
så dina vänner och alla som vi känner
nu går vi ut och bränner.

Snälla ge oss, mera hårdrock
"


"Punk Veckan" går in på tredje dagen idag vilket jag tycker är spännande.
Dagens Musiktips: Charta 77 (Wikipedia)
Även denna grupp är svensk och med detta vill jag säga att man inte ska underskatta den, det är dessutom den jag lyssnar mest på som ni märker.
Dom har hunnit med massor med skivor som är fullproppade med bra låtar så det är svårt att välja en.
Väljer dock att lyfta fram: "Lilla Björn och lilla Tiger", "Herrarna i sandlådan" och "Vykort från Rio". 
Texterna är som vanligt bra och väcker en och annan tanke.
Ett måste i punksamlingen.
Album att kolla in: The beauty is in the beholders eyes, Hobbydiktatorn, Skrek ännu högre, Före Grisfesten, Grisfesten, BLY, HEL,Världssamvetet, Tecken i tiden, Annorlunda och Sagan om världens mest hypade band.
Nu följer vi med på en underbar resa som leder till...   

Charta 77 - Lilla björn och lilla tiger




Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Charta 77, that brings back memories! :-)



Blogg kedjan ser intressant ut. Berätta mer!



Tack för biljettipsen.

Tyvärr har jag redan sett dem och de är just de där biljettmånglarna jag skrev om.

De tar 2450 dkr för en biljett, vilket är 1900 dkr rätt ner i egen ficka utan att en spänn går till Rammstein. Ordinarie pris är 550 dkr.

Jag kan tänka mig att betala runt 1500 som max, resten är bara girighet.



Men det var verkligen schysst av dig att leta fram länkarna. :-)

Sökandet går vidare.

2009-08-26 @ 11:38:27
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

sv: Sonata Arctica är mitt absoluta favoritband och jag har sett de live 3 ggr, sen har jag alltid älskat nightwish också sen jag var typ 12 och såg de live 4 december förra året, hann tyvärr aldrig se de med Tarja. Iron maiden har jag tyvärr inte heller fått se live. Annars gillar jag mest Epica, dragonforce och kamelot. Men gillar nog i princip alla metal hehe, alla genres har ju sina guldkorn med bra band..

2009-08-26 @ 11:46:47
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

sv: Enligt mig är det Tuomas Holopainen som är hjärtat i Nightwish och då är det nästan oväsentligt vem de har som sångerska för det jag gillar bäst med Nightwish är texterna och symfonikänslan :). Tycker liksom inte att Tarja är någonting nu utan Tuomas låtar.



Jasså vad trevligt, själv har jag haft en vecka då jag intensivt lyssnat på opera :).

2009-08-26 @ 12:00:20
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Patrik

Gör TV showen och kör den via youtube i stället för "vanlig" tv.

2009-08-26 @ 13:08:39
URL: http://metrobloggen.se/tellus
Postat av: Grimgoth

Patrik:

Skön ide, dock lär det vara bristande intresse för det hela eller??

2009-08-26 @ 13:12:44
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Patrik

nä, jag tror inte intresset skulle vara bristande. "videobloggar" är ju oftast rätt kul. Har man då ett bra upplägg och ett "tema" så blir det ju bara bättre. Ett alternativ till "TV-Show" lan ju vara radioshow och göra det som ett podcast. Det finns alldeles för få bra svenska podcasts.

2009-08-26 @ 13:24:28
URL: http://metrobloggen.se/tellus
Postat av: Grimgoth

Partik:

Du kanske har rätt, vet dock inte om jag är redo för nått sånt, dessutom så tror jag inte att någon skulle söka.



Vi måste ju dessutom hitta på roliga tävlinga och annat för intresse nivån ska vara hög och tid eller pengar verkar tyvärr inte finnas.

2009-08-26 @ 13:31:42
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Patrik

Ja, det är kanske ett för stort projekt som kräver för mycket engagemang... sånt brukar rinna ut i sanden till slut.

2009-08-26 @ 13:44:24
URL: http://metrobloggen.se/tellus
Postat av: Mandy

Åh! Att jag missat att du har punkvecka nu är ju sjukt! Förvänta dig en drös kommentarer då... Charta är skitbra.



Och angående hårdrocksbloggkriget (långt ord) sitter jag också som framför Big Brother.



"Låt oss känna att det hammrar!"

2009-08-26 @ 19:33:22
URL: http://scars.se
Postat av: Grimgoth

Mandy:

Kul att du uppskattar min punk vecka, frågan är bara om jag kommer hinna alla band jag vill, kanske får utöka den lite??



Kommentarer är alltid välkommena ;)

2009-08-26 @ 20:00:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: fia

jag älskar också krig! sjukt underhållande. Dock måste jag nog faktiskt hålla med aerime en hel del ändå. Sure att man kan mixa stilar, men har man en så utspridd personlighet (som trots allt är det man visar via stilen) så bör man söka hjälp.

2009-08-26 @ 20:15:35
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: Minna

Tackar för inbjudan, det ser bra ut ;)

2009-08-26 @ 21:05:23
URL: http://mimmzie.blogg.se/
Postat av: Mandy

Svar på svaret: Och utökning av punkveckan minst lika välkommen!

2009-08-26 @ 23:05:14
URL: http://scars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn