src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Writing On The Wall...

"Natten går tunga fjät runt gård och stuva, kring jord som sol'n förlät skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus Sancta Lucia
"

 

Idag är det väl ingen där ute som missat att det är lucia?
Fick idén att ta upp varför vi firar lucia men skrota den iden lika snabbt för jag tappa lusten, dessutom så är det säkert någon annan blogg som gör det så det är bara för er att hålla utkick på startsidan till blogg.se så ni kan vara lugna.

I går var en mysig dag för mig och Kevin, vi satt och gosa mest i soffan och kolla på tv och film som vi brukar, både chips och godis fanns så klart.
Är otroligt laddad just nu har jag kommit på.

 

I går kväll upptäckte Kevin att det snöade ute på kvällen, självklart var jag där och fotade från vår balkong.
Idag ropar han på mej: "Pappa!, Kom det här måste du se!!"
Jag undrade så klart vad det var och det han ville visa mig var att snön hade smält bort.
Tyvärr kan vi alltså inte bygga vår årliga snögubbe än eller åka pulka.
Undrar om det blir av i år, fortsätter det så här lär det inte bli så tyvärr.

I dag är förövrigt sista dagen med han vid min sida på ett tag, det är inte mitt år så han kommer att vara med sin mamma på spännande äventyr.
Hur jag ska fira julen har jag inte kommit fram till men sånt löser sej, helt skulle jag nog fira den i min ensamhet med massor av öl och annat gott.
Men jag misstänker att folk vill bjuda in mig hit och dit så man får väl ställa upp liksom.

Tänkte också ta upp det här med julpynt, sett i en del bloggar att dom pyntat massor med fint och trevligt.
Personligen kan jag avslöja att jag är en kille som varken har staken i fönstret eller bollarna i granen ;)

Dagens Musiktips: Tesla
En härlig grupp som levererar sköna toner av lite lugnare stuk.
Det passar ändå mig som handen i handsken, det är faktiskt skönt med lite softare toner.
Dom är också ärrade veteraner när det gäller det här med rockande.
Bör uppskattas av dom flesta dessutom.
Album att kolla in: Mechanical Resonance, The Great Radio Controversy, Psychotic Supper, Bust a Nut, Into the Now, Real to Reel, Real to Reel, Vol. 2, A Peace of Time och Forever More.
En lite rivigare låt med dom.

Tesla - I Wanna Live



Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Leena

Blir nog ev. en vit jul...

Dessutom är kylan här, i mitten av veckan som kommer kan det ev. bli mer än 10- ute...

2009-12-13 @ 12:31:13
URL: http://leenaw.blogg.se/
Postat av: Clementina

Håller med där med julen. Jag skulle också kunnat tänka mig att firat den väldigt enkelt och med ett fåtal personer. Tycker det är jobbigt när det blir för många, speciellt om man skall var hos en själv som vi var förra året. Jag var seg i flera dagar efteråt.

2009-12-13 @ 13:20:47
Postat av: anake

Hahaha... skönt att höra att du har staken och kulorna där de ska vara =D

2009-12-13 @ 13:24:09
Postat av: zolyra

Själv blev jag mer lättad när snön försvann men samtidigt kommer man ju ihåg när man var liten och det enda man gick och väntade på var snön för pulkaåkning och snöbollar, så jag förstår att han väntar på lite vitt :)



Jag känner likadant inför jul, har inte alls någon lust att åka och fira någonstans, som du säger öl och lite gott hade varit perfekt, tyvärr inte acceptabelt av min familj och släkt. men det löste sig så bra att jag åker iväg och jobbar under jul och det var en lättnad faktiskt.

2009-12-13 @ 18:58:44
URL: http://zolyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn