src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...III...

Good Evening! Welcome To Our Show
If You've Got That Problem
Well I Think That You Should Know
This Aain´t The Same Old Story
Or The Same Old Song And Dance

Ja med dom orden så förstår ni vad som är på gång nu!!
Ja så äntligen är det dags för ytligare en Coverama att få se dagens första strålar.
När jag hand plocka dessa 20 omslag som jag alltid gör med stor noggrannhet så var jag nog lite extra nöjd för det gick både fort och lätt.
La mej sen ner i soffan och njöt och började fundera lite på den, gick till datorn och då upptäckte jag en sak...
Därför kommer jag bjuda på "ett bonus omslag" denna gång!!!!
Så nu låter jag denna Coverama tala för sej själv!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"All hell's breakin' loose - hey hey have you read the news?"

 

 AC/DC - Razors Edge

Detta är inte komplicerat på nått sett men visst fan går det hem!
Man riktigt ser hur det tänkta rakbladet har skurit upp metallen för att blotta titeln.
Och då ser vi också att allt får en sån där genomtänkt tanke som jag är så svag för.

 Amon Amarth - The Crusher

Skulle jag vara en tecknad figur så skulle jag nog vilja vara han!
Så genom cool, nästan lite gammal nordisk gud över hela känslan.
Och givetvis kan man ana detta då dom flesta texterna handlar om detta ämne också.

 Arch Enemy - Wages Of Sin

Egentligen är detta för mej bara massa symboler som saknar betydelse för mej.
Men vad gör det när det är gjort på detta snygga sätt??

 At Vance - Heart Breakers

Här lever titel och bild ett liv ihop och visst stämmer den?
Hur många av er killar har inte fått era hjärtan krossade av en minst lika fint fruntimmer som på denna bild?

 Avantasia - Scarecrow

Det här är poesi i bild form, kolla bara på den!!
Jag går av så snygg, samtidigt som jag tycker lite synd om fågelskrämman.

 Bloodbath - The Fathomless Mastery

Hej och välkommen till årets Zombie dans.
Man kan nästan tro att det är så på bilden iallafall.
Ytligare ett mästerverk.

 Circle II Circle - Revelations

Har anspelas det på mycket så jag vet inte vart jag ska börja.
Av att döma på handen så är det någon som dör, vem har dödat han?
Varför hjälper inte riddarna till?
Och vad betyder egentligen symbolen uppe till höger?
Hur som helst skulle jag känna mej trygg på vägen hem från krogen om jag hade sällskap av dessa riddare!

 Clawfinger - Hate Yourself With Style

Vi antar att denna har hängt sej samtidigt som att det ser ut som han ligger i något vatten.
för då går det ihop med titeln...
Hur som helst är jag grymt svag för såna här omslag.

 Crimson Glory - Astronomica

Det här ser ut som nått man hittar på utlands semestern och skickar hem som vykort.
Hur snygg som helst alltså.
Tycker mej skåda ett UFO till höger om den sista pyramiden också.
Är det sant? Är dom här? Redan??
Run for your life!!!!!!

 D.A.D - Helpyourselfish

Ja har nog aldrig blivit så glad över ett fisk skelett som på denna bilden.
I raden av ben så ser vi klassiska D.A.D "huvudet" och det hela formar ett fisk skelett
Sist men inte minst så tar vi en titt på titeln.
Voila... Magi har skapats!!

 Dark Funeral - Diablolis Interium

En diffus miljö, Hellraiser liknande köttkrokar och kedjor.
Och som grädde på moset... Hinhole him self
Glömde nästan döskallarna...

 Dark Tranquillity - Of Chaos And Eternal Night

Finner inga ord utan jag blir bara tårögd och känner mej som ett litet barn.
Fan va underbart vackert...

 Death Stars - Termination Bliss

Det här skulle lika gärna kunna vara omslaget till en skräck film så som "The Ring" eller liknande.
Just därför tilltalar detta omslaget mej nått så otroligt.
Grabbarna i Death Stars dom kan dom.

 Destynation - Rising Up   

Mot oändligheten och vidare, ja det får vi verkligen att dessa grabbar är.
Underbart när man ser lite superhjälte drag över omslag så här.
Vid närmare efter tanke kanske det är en ängel mer än en superhjälte?
Snygg hur som helst!!

 Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimensions

Har ni också undrat över hur det ser ut innan en ängel ska avrättas?
Närmare än så tror jag inte vi kommer iallafall, underbart vackert omslag.

 Dio - Killing The Dragon

Drakar och demoner så underbart det är med lite härlig mytologi blandat med hårdrock.
Stackars drake som troligen kommer gå ett grymt öde till mötes, dock tror jag han lyckas elda upp dom där elakingarna och fly.

 Dismember - Pieces

Den som kom på idén till detta omslag förtjänar ta mej fan Nobelpris eller liknande!
Så underbart härligt... Jag vill skratta och känner mej lycklig när jag ser sånna här underbara ideér.

 Dream Evil - United

Så enkel men endå säger den så mycket.
"Likt kedjan står vi förenade, ens inte elden kan skilja oss åt utan gör oss bara mer sammansvetsade"

 Emperor - Emperor

Vet inte vad det är med "The Grimreaper" som är så förbaskat coolt?
Men här rider han över molnen på väg att hämta ytligare en själ...
Underbart!!

 Iced Earth - Overture Of The Wicked

Deras "Spawn" hjälte lever vidare i sin värld av mörker, dock verkar denna gången solen lysa lite lätt på han.
Kanske en ny gryning som öppnar för nya äventyr är på gång?
Spännande och vacker!!

Bonus Omslaget

 Iron Maiden - No Prayer For The Dying

Likt mördaren i vilken skräck film som helst så dyker Eddie upp ur sin grav för ett sista dödsryck!
Och ja... jag insåg att det inte går att göra en Coverama utan ett Iron Maiden omslag.

Nääää, inte slut redan?
Jo tyvärr så går detta så fort, jag är själv chockad.
Kanske jag skulle ha den fler gånger än EN gång i Månaden???
Säg bara till så får vi se vad alla tycker.

Hoppas ni haft det lika skoj och trevligt som jag har haft det!
Detta är alltid ett stort nöje att få göra!
Men som den dåliga skådespelaren som jag är så låter jag endå dessa ord avsluta.

Får se när nästa kommer... OM den kommer!!

To Be Continued... ??

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Anake

Wooow !

Tack för upplevelsen du gett mig efter en lååång dags väntan :)

2009-06-17 @ 19:31:29
Postat av: Heyli

hmm har inte riktigt fattat meningen med det här coverama.. men gillade dream evils omslag iaf :)



kul att du är med och tävlar också :D

2009-06-17 @ 19:38:38
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Micke

Coola omslag :)

2009-06-17 @ 19:49:52
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Heyli

hehe okej ja de va ju enkelt :) jaa jag gillar de, kul att titta på bilder även om en del av dom är lite småäckliga :p fast en del är ju fina också så de jämnar ju ut sig! sen kanske man lär sig nåt på köpet också, typ, att känna igen skivomslag :p



hehe kan inte göra de så mer killigt tror jag, vet inte hur.. nå förslag? älskar nämligen killiga armband :)

2009-06-17 @ 20:02:58
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Renée

Avantasias scarecrow-omslag är sjukt snyggt!



well done!

2009-06-17 @ 20:05:36
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

nice! :)

2009-06-17 @ 20:25:18
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Heyli

aa ibland så tänker även jag till ;)



jo de passar nog båda, var i alla fall meningen så för jag tycker de finns alldeles för mycket tjejiga armband :p

2009-06-17 @ 20:47:03
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Avantasia och D.A.D är nog mina favoriter. Och Eddie är ju alltid Eddie :D



Har du några gamla vinyler med bildtryck på själva skivan? Det kanske kan vara något att visa upp (fast det inte rent tekniskt är några "cover")? Skulle vara roligt att se i alla fall!



Har du hunnit se "vinst-rullen" ännu?

2009-06-18 @ 10:15:20
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn