src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Like A Nightmare...

Igår började min resa genom min egen blogg här för att kolla igenom mina musiktips som man kört, jag hann till Maj.
Var faktiskt en kul resa och se utvecklingen.
Sättet hur jag skriver och lägger upp saker.
Jag insåg också att jag redan nämnt de filmerna som jag haft i mina filmspecialer säkert 2-4 ggr innan det var den nu mer s.k. filmspecial.
Dagens musiktips har så klart också utvecklas och tagits ny bättre form.
Förr var det kanske 2-3 låtar och ibland gick jag in på hela grupper, den nu mer ändrade strukturen då jag betar av en grupp i taget och försöka bryta ner den i molekyler känns mycket bättre, precis som när jag gör min filmspecial.
Insåg också hur länge visa av er följt mej, och vilka äventyr vi haft.
För att nämna två som också driver blogg så är det Micke och Den Lekande Människan som jag tror följt mej längst.
Härligt!!
Min strävan att blir bättre har då alltså lyckas, men för det så känns det som man är mot ständig utveckling precis som i så många andra saker här i livet, vore trist om man bara stog kvar på samma ställe hela tiden.
Sen att bloggen faktiskt växt en hel del nu på ganska kort tid är hur positivt som helst för då får jag ett kvitto på att jag är på väg mot rätt håll.
Alla dom positiva kommentarerna och uppskattningen är mitt bränsle i min färd mot nya höjder och platser.
Jag ska snart gå igenom resten av bloggen för att kolla så ni slipper dubbletter av musiktipsen i framtiden, kommer dra gränsen då jag blir det lite mer seriösare som jag just nämnt.
Kan avslöja att innan så är det redan nu grymt mycket dubbletter men det roliga är att det nästan aldrig står samma sak.
Hittills har jag inte hittat någon dubblett av titlarna iallafall och det är lite lustigt då jag väljer dom lite random för jag vet ungefär vad jag ska skriva om och sen när man läser och ser titeln så hittar jag spår av att titeln var lite avslöjande endå om vad inläggen sedan handlar om.
För er som inte förstår sej på mina titlar så använder jag låtnamn och på sätt avslöjar jag då (enligt mej) vad det ska handla om, men för er andra är det kanske inte lika självklart så på så sätt "måste" ni läsa mina inlägg för titeln inte ger någon sådan information.
Och det är väl lite av min evil plan.
Eller antingen är det så enkelt att jag är för lat/bekväm av mej för att hitta på bra titlar själv.

Vädret igår var verkligen bara grått och trist och det verkar inte vara mycket bättre idag heller.
Men är det Nationaldag så är det, vi ska ut på stan och göra den osäker är planen iallafall.
Resten får lösa sej på vägen känns det som eller liknande.
Man blir faktiskt lite oinspirerad att göra och hitta på saker.

"A lonely boy sits in his room
his curtains hide the sun
confess to what you've done
and no one understands
"

För att bara nämna lite kort så är det faktiskt VM-kval i fotboll, Sverige - Danmark och det hela sänds så klart på TV6.
19:00 - 22:30 är tiderna för det hela också.

Dagens musiktips: Twisted Sister
Ja efter som jag insett att det vart en del snack kring Dee Snider osv. i bloggen så är det väl lika bra att vi tar denna kult gruppen som han är sångare i?
Som sagt är detta en kult grupp som är så 80-tal så man går av.
Kan nog garantera att alla här något minne av att man t.ex stått framför TV´n till någon av alla deras videos som liten med ett tennisrack och rockat. Dom är hög aktuella just nu också för att dom nyligen har spelat på Sweden Rock Festival i år också, ett av banden som jag absolut skulle ha sett om jag varit där, missa dom också förra året i April då dom hade en spelning i Solna hallen.
Alltså detta band måste jag se innan jag dör (eller någon av dom), undrar bara hur många fler gånger dom kommer till Sverige liksom??
Nu flyr vi dessa hemska tankar genom att gå in på deras album som är värda att kolla in: Come Out And Play, Stay Hungry, Under The Blade, Love Is For Suckers, You Can't Stop Rock 'N' Roll, Big Hits And Nasty Cuts.

I korthet kan man säga: Hittar du ett Twisted Sister album, köp det!!
Tänkte också nämna tre kanske lite mer okända låtar som är grymt bra: Heros Are Hard To Find, Blastin' Fast And Loud  och Plastic Money.
Och så klart vill man ju ha lite härlig musik till julafton?!!
Så kollar man så klart in albumet A Twisted Christmas
Som ni redan förstått så är Dee Snider en mångsidig man och dykt upp lite här och där, senaste upptäckten av mej var när han dök upp i Drew Carey (Säsong: 7 Del: 11) 
Vill ni som jag se dom live och helst inom snar framtid så har ni chansen då dom spelar på Midnattsrocken som ligger i Norge. 9 - 12 Juli. Någon som ska med eller? Är så trist att åka ensam *Blink,blink*



"You Can´t Stop Rock 'n' Roll"

Nu måste jag återgå till Kevin...

Cheers!!

 


 

Kommentarer
Postat av: M i c k a

händer det nåt kul idag på stan? :P

2009-06-06 @ 10:11:27
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Renée

Sv: det blev nog bra - vet inte än. de dosorna ligger hos pappa i Sverige ;P Han skickar hit dom dock när denna stocken är slut. Då kommer det bild ;D

2009-06-06 @ 10:16:00
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: M i c k a

det var riktigt kul och svara ^^, och spännande frågor. höh



nej så det är inget som händer på svergies dag :P boring! ska du se matchen ikväll då? (:

2009-06-06 @ 11:01:46
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha jo jag är nöjd med mina inforutor som dom är :)



och den där filmen du skrev om, jag vågar inte ens kolla på bilderna ännu mindre läsa om skräckfilmer!! huvva. filmen jag tipsar om i min blogg är så mycket bättre än sånt läskigt :p



ja visst är de en bra blogg! musiken är ju underbar sen är hon så trevlig också :)



hmm ja du kanske måste lägga in koden på nytt jag vet faktiskt inte. hoppas de löser sig iaf :)



2009-06-06 @ 20:30:50
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

HAHA det står ju om filmen i inlägget du kommenterade :p men jag gör bekväma recensioner jag, på en eller två rader haha :p



nää skräckfilm är INTE bra! jag kan ju inte somna om jag ser en sån och hur bra är de med sömnbrist då :p



åh va bra att de löste sig :) va du tvungen att lägga in på nytt eller?

2009-06-06 @ 21:44:24
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha erkänn, du orkade inte läsa igenom allt bara ;)



hoppas de går bra på pokern! :)

2009-06-06 @ 22:54:01
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha nää jag läste inte hela om jag ska vara ärlig :p skummade som vanligt :p



jaså har du en morgonpigg son, va jobbigt de måste vara att inte få sova på morgonen!

2009-06-06 @ 22:59:06
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha de är ju så mycket information att man orkar inte läsa :p jag gillar det enkla, liksom "den här låten är bra" och kanske en rad om varför men ja du vet ju att jag är lat så :p men ska lyssna på dom tre låtarna du nämnde iaf ;)



haha skulle ungen börja kalla mig pappa då skulle jag inte bli så lycklig hehe, nämen jag kan förstå, de sägs att man vänjer sig vid mornarna och att barn faktiskt är roliga :) även om jag inte kan varken prata eller leka med dom.

2009-06-06 @ 23:08:19
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Zolyra

Ja lite så har det faktiskt varit ibland, alltid lika kul. Lite "in your face" känsla över det haha.



Aha ok då är jag med. Är i Eskilstuna just nu och hälsar på familj och vänner men åker tillbaka till Stockholm där jag bor nu imorgon. Blev lite fundersam över det bara så jag var tvungen att fråga.



Haha, otålig liten krabat? Sött :) Hur gammal är sonen?

2009-06-07 @ 03:05:55
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Heyli

om jag aldrig hört talas om twisted sister? haha helt borta är jag inte :p bara det att de inte är riktigt min smak. men blastin fast and loud va helt ok, bäst av dom där tre iaf :)



haha ja den dagen, det lär dröja de kan jag säga :p

2009-06-07 @ 17:07:32
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn