src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

ZCMI...

Tänkte börja med att upplysa er om att inte nog att jag får husera här i min egen blogg utan snart kommer jag även få gästblogga i en annan blogg också, vilket jag ser fram i mot så klart.
Det handlar då så klart om en tävling jag vann för ett bra tag sedan då jag vann filmen "Rapeman - The Night Humper".
Förutom det fina priset så ingick då gästbloggning om den filmen.
Allt kommer att ske på bloggen Den Lekande Människan, har har redan lagt upp en blänkare.
(Jag kommer förövrigt att ta oskulden som gästbloggare där, så nu känner jag mej lite som Neil Armstrong)

Har ni tänkt på hur roliga en del hårdrocks texter är egentligen?
Kanske inte, men om jag säger så här då.
Direkt översätter man en del av dom så blir det sjukt roligt enligt mej.
The burning sermons will survive their curse Between the Hammer and the Anvil = Dom brinnande predikanterna överlever förbannelsen, mellan hammaren och städet

Run To The Hills = Spring till kullarna

He is the Painkiller = Han är smärtstillaren

Sen en favorit fast där byter man bara ut ett ord...

The evil that men do lives on and on... = The evil batman do lives on and on....

Kommer ni på flera så hojta så kommer jag att köra dom också !!

Idag ska jag ta och hitta på nått vettigt då det inte blev av igår, jag blir så irriterad på mej själv, får aldrig arslet ur vagnen som det så fint heter.
Så jag ska snart äta nått snabbt och sen ge mej i väg på nått äventyr, då kommer självklart frågan, vad???

Men vi får se vad det blir då´rå...

Dagens Musiktips: Crucified Barbara
Ett skönt tjejband som kör rock n roll aktig musik som svänger rätt hårt.
Bandet har varit verksamma ett bra tag och det går väl rätt bra för också.
Var nära att se dom live på Sweden Rock Festival 2005 men det vart inte av tyvärr, ens inte den 2 Maj när dom var här i stan så var jag och såg dem, riktigt illa för detta skulle jag vilja se live.
Tjejerna i bandet är nämligen skitsnygga... Och med deras härliga musik blir det då ännu bättre!
Singlar/Album att kolla in: R'n'R Bachelor, Losing the Game, Play Me Hard, In Distortion We Trust och 'Til death do us party.

Självklart bjuder jag på en låt och video!!

Crucified Barbara - Sex Action



Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Leena

Förstår inte vad som är så bra med det bandet?

Men, smaken är som baken, delad & det är väl tur det iofs.?! ;)



Är det bara för att bandet består av tjejer?

Många som man diskuterat detta med verkar inte direkt uppskatta deras musik, utan tycker det bara är coolt pga de är tjejer i nitar & läder som spelar lite tyngre musik... s



Ganska tragiskt faktiskt... s

Men finns säkert en stor skara som uppskattar deras musik, men jag är inte en av dem... :)

2009-06-25 @ 13:38:25
URL: http://leenaw.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Ja hela Attera Totus Sanctus är kanon tycker jag med.



Känner f.ö. igen det som Leena skrev, att många gillar CB för att det är coolt med snygga tjejer med nitar och läder som spelar tyngre musik. Det göt ju att de står ut ganska rejält, frågan är om de hade slagit som de gjort om de var killar? Jag är faktiskt lite tveksam till det, även om jag gillar båda deras plattor.

2009-06-25 @ 17:35:04
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Renée

kul att gästblogga :D

2009-06-25 @ 19:24:15
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Skumt att det blev så med Pusha. Sen det med telefonförsäljarna tar jag under samma som den jag skrev om dem :)

2009-06-25 @ 20:20:24
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Heyli

kul att du ska få gästblogga :)



min favorit är den där lilla som älskar ekollon haha :p



hmm va de de där jättelånga inlägget? isåfall så läste jag orden med fetstil :p du vet, jag är så lat och gillar korta inlägg :p



kul att du läser trots att de inte handlar om sånt som du gillar :) och tack för att du blev den 80onde prenumeranten! :D jag har dig redan på bloglovin från första dagen jag klicka in mig här :)

2009-06-25 @ 22:40:19
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Emilie

Mohaha! Who´s stopping you ;)

2009-06-25 @ 23:30:34
URL: http://morpheus.devote.se
Postat av: Mia Crucified Barbara

Tack för inlägget i vår blogg, och omnämnandet. Följer den ständigt pågående diskussionen om oss som tjejer/band, och den lär pågå tills vi trillar av pinn! Vi är glada och stolta över våra trogna fans som gillar oss för det band vi är och musiken vi gör. Själva kill-tjej grejen känns rätt uråldrig att ha som anledning till att gilla nåt eller inte, men som sagt, smaken är som baken och alla får ha vilken anledning de vill till att älska eller hata oss :-) Ha det gött!!

M

2009-07-08 @ 17:23:13
URL: http://www.rockspot.se/crucifiedbarbara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn