src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Nowhere To Run, No Place To Hide...

Pokerstars igår gick det fort så det finns inget att orda om där, men på PKR gick det lite bättre, dock inte så mycket att orda om heller...

Upptäckte att min sök funktion här på bloggen verkar inte funka, kom på då att det kan vart för att jag la in det där "yes master?" så jag återställde det, men den ville endå inte funka?
Kolla på en annan blogg och där funka den, undrar då vad det är för fel på just MIN, tips? råd?
Läste oxå att man kan ta bort den helt, och får jag inte ordning på den så är väl det lika bra kanske??
Lite rätt irreterande är det iaf.

"If I wasn't sure,
would you do it more,
help me to achieve an erection
"

Läste en blogg igår och hon skrev om 2 filmer, Tenacious D in The Pick of Destiny och Rockstar.
Bägge är bra enligt mej, men jag tänkte skriva lite mer om den sistnämnda då det är en favorit film hos mej så klart.
Låtarna som spelas är ju grymt bra oxå så klart :D
Ta t.ex "We All Die Young" som han sjunger i filmen strax innan han får jobbet som sångare, det är ju så man rysningar i hela kroppen.
Eller varför inte "Livin' The Life"  som spelas när de sitter i en bil och stannar för ett rödljus och gör hårdrocks tecknet till några sopgubbar som sitter i lastbilen brevid för att sedan gasa på igen vid grön ljuset.
Och sedan får man ju inte glömma avslutnings låten "Colorful"
Ett annat favorit/sorgligt avsnitt är när dem är i Boston och hans tjej/X kommer och hälsar på han och han är så hög så han vet inte riktigt var han är.
Ja den filmen MÅSTE jag fan se snart, tänkt det länge nu men det känns som jag sparar den till nått spec. tillfälle vad det nu kan innebära.

"God's face is hidden, turned away
He never has a word to say
He was never on your side
God was never on your side
"

Ni kanske undrar vad det är för nått jag börjat med?
Det är så enkelt förstår du att det är textrader från väl valda låtar som jag gillar, så plockar jag ut de "bästa" raderna och skriver här. (Sedan blir det ju kul för er att sitta och gissa vart de är i från, eller hur?)

Jag brukar btw använda mej av Dark Lyrics för där hittar man det mesta inom metal iaf, annars finns ju Google,
Och hittar du det inte där så kan du juh alltid surfa in på min blogg! (hahahahahahaha)

Dagens musik tips blir oxå av den hårdare skolan: Caliban och en av låtarna jag fastnat för är Song About Killing.
Så gillar du döds så tycker ja absolut du ska kolla upp dem.

Har skrivit förr om denna grupp men måste nämna den igen: Korpiklaani kom på att jag har en favvo låt till med dem och den är Vesilahden Verajilla absolut nått jag skulle kunna somna till :D
(Ngn Finne som kan översätta titel + text??)
Bra är låten iaf enligt mej...

"The river it touches my life like the waves on the sand
And all roads lead to tranquillity base
Where the frown on my face disappears
Take me down to my boat on the river
"

Skrivit förr hur jag mår men de text raderna förklarar kanske bättre? för det är typ så faktiskt...
Kom på det igår efter som jag sagt att jag "sitter i min båt och följer med strömmarna" så då tycker jag det passar bra.

Spelar fortfarande F.E.A.R Perseus Mandate för er som undrar, det är kul som fasen faktiskt, kommit rätt långt känns det som men misstänker det är en hel del kvar dock :D
Är säkert lita stort som förra spelet så, men vi får se.
Klurigt är det oxå.
Igår så på vissa ställen så fanns det blodpölar man kunde rammla in i och där i var ett monster som höll på att dra i en, första gången var det riktigt läskigt, sen lärde man sej att känna igen blod pölarna så då var man beredd.
För att beskriva hur monstret såg ut så liknade det "fisk" killen i Hellboy (För er som sett filmen)
Ni andra kan klicka HÄR.

Nu kom jag på nått jag tänkt skriva om länge men glömt bort...
Det är nämligen så att på BBC Entertainment så kör dem en komedi serie som heter "Unhappily Ever After" och den är fan skoj, sedan är det inte fy skam att vila ögonen på Nikki Cox heller :D
Hon är med i en annan komedi serie oxå vid namn Nikki, inte lika bra men vad gör det så länge hon är med?
För att återgå nu till "Unhappily Ever After" så är ju t.ex Justin Berfield med där (är med i b.la "Malcolm in the Middle" för er som har koll på den).
Sedan är ju oxå Bob Goldthwait med som rösten till Mr. Floppy oxå (Killen med den roliga rösten i Polisskolan ni vet?)
Han oxå medvrkat i en musik video till en mycket bra låt :D (Kanske finns fler?)

Sitter och undrar lite på hur kvällen på The Crash igår var?
Äh, den var säkert skit trist och tråkig... vad är en kväll på The Crash liksom?
Säkert dö trist och tråkig och inget folk... eller... alldeles...alldeles... UNDERBAR!!
*Suck*

Nä fan nu får det räcka...

"In life - I have no religion
besides the heavy metal gods
wear nothing but black skin tight leather
My skin's clad with Metal studs
"

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det var den jag menade, jag orkade inte bara skriva hela namnet (a)

Åh jag bara älskar rock star och alla låtar i filmen. Jag ryser också!!



Va roligt att du tycker om min blogg! Nu blir jag jätte glad ju :D

2009-03-08 @ 13:25:01
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Micke

Tack för påpekandet, nu funkar det i alla fall. Hade blivit nåt fel :)

2009-03-08 @ 14:18:36
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Då ska jag försöka fortsätta skriva om bra filmer då ;)

Jag tror nog att jag också ska fixa låtarna från filmen, dom är ju riktigt grymma!



Den där serien "Unhappily Ever After" verkar rolig förresten! :)

2009-03-08 @ 16:28:07
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Anonym

At The Gates Of Vesilahti

2009-03-08 @ 17:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn