src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...

Ja så är namnet på min nya grej här på bloggen.
Dock är det inte som sagt bestämt om den kommer igen...
Vad går detta ut på då?
Jo det är enkelt...
Jag har plockat ut 20 hårda och snygga omslag som grupperna valt att använt sej av som omslag, självklart kommer jag kommentera allihop om varför just dom blivit valda.
När jag plocka ut dom så kände jag att man lätt kan göra om detta med andra omslag oxå...
Så vad säger ni? Ska Coverama bli en återkommande grej precis som min Filmspecial?

Så nu kör vi på med denna...Coverama... *Fyverkerier och fanfarer* 
(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

 
 Accept - Balls To The Walls

Ärligt så är denna rätt delad beroende på hur man ser det, rå och hård eller lite små bögig.
Hur som helst gillar jag den stilrena looken dom lyckas med och att han håller i en boll och står mot en vägg känns genomtänkt om man tänker på titeln.

 Black Sabbath - Black Sabbath

Detta ser lite ut som en målning och är säkert det oxå?!
Hur som helst gillar jag denna skarp då man sjunker in i alla detaljerna runt omkring tills man återfår focus och inser att det egentligen inte finns några direkta detaljer.

 Blind Guardian - Another Stranger Me

Mystiskt motiv med döden i en rätt kuslig miljö, kan inte bli mycket mer metal än så känns det som, grymt snyggt ritad/gjord.
Stilren men endå så innehåller den sin beskärda del detaljer, briljant!!

 Carcass - Reek Of Putrefaction

En väldigt morbid bild med människo delar utspridda på omslaget.
Det sägs om jag inte minns fel att en i bandet jobbar på ett bårhus.
Vem vet? Vem bryr sej?
Detta är så morbidt så det går fan i mej hem. 

 Cradle Of Filth - The Principle Of Evil Made Flesh

Detta är kärlek på hög nivå om du frågar mej.
Hela bilden är briljant så jag blir mållös.
I cd bokens "inlay" finns yttligare en bild på tjejen med blommorna som är en av mina personliga favoriter.
Skulle lätt kunna ha den bilden som tavla här hemma!

 Dark Funeral - The Secrets Of The Black Art

Jag har alltid undrat vad den här bilden vill säga egentligen?!
Mörk,kuslig,kyrka,kista och män i kåpa...
Underbart fin bild...

 Decide - Legion

Det blir fan inte bättre än så här allså!
Det är som dom säger "Less is more"
All heder till Glen Benton (Sång/Bas) som designat det sk. "trifixion" som pryder omslaget.
Öppnar man upp cd boken så är det ett jätte stort  "trifixion" där som krossar en glas ruta eller liknande.
Och låten "Trifixion" börjar just med ett ljud av ett krossat glass.
Bockar och bugar för Decide´s kreativitet.

 Dio - Holy Diver

En riktig klassiker bland hårdrocks plattorna...
Kopplingen Holy Diver och prästen som troligen dykt i vattnet för att undkomma "Djävulen" är briljant.
(Kanske långsökt men jag kom på det nu)
Denna djävul återkommer på flera andra omslag och blir lite då som Iron Maiden´s Eddie... Men har han ett namn??
(Good versus evil was Dio's unrelenting theme, and the band's muscle bound devil mascot, amusingly known as Murray, seemed to be winning) (Källa)
Svar på min egen fråga då: ja han heter Murray

 Dissection - Storm Of The Light´s Bane

Mystiskt motiv med döden i en rätt kuslig miljö...
Jaha, hade jag redan skrivit det?
Denna bild är grym helt enkel, jag fryser fan när jag kollar på den här bilden så kall och rå ser den faktiskt ut.
Ännu ett omslag jag lätt skulle kunna ha som tavla här hemma!
Döden håller oxå i ett timglas för att påminna oss om att tiden kanske snart är inne...

 Immortal - At The Heart Of Winter

Förutom vissa av dom andra omslagen där grabbarna i gruppen pryder omslagen så är väl detta det mer "riktiga" omslaget som dom gjort faktiskt, En fet borg i ett vinterlandskap med två korpar som håller ett vakande öga.
Nä det behövs nog inte mycket mer än så för att lyckas!!

 Iron Maiden - Piece Of Mind

Här är det fan skit svårt att välja ETT omslag då dom flesta faktiskt är snygga (iaf fram till Fear Of The Dark).
Anledningen att jag valde just denna till slut är helt enkelt färgsättningen och det underbara motivet på Eddie i en "psyk-cell".
Gotta love it!!

 Judas Priest - Painkiller

Det blir fan inte mycket hårdare och metal än så här.
Klockrent!
Skulle inte vara dumt att ha en sån här motorcyckel heller.
Undrar vad dom skulle säga på besiktningen bara?

 Lord Belial - Enter The Monnlight Gate

Bara älskar denna bild... Så snygg så man går av på minst 3-5 ställen allså.
Skulle nog kunna bo i det där slottet som man anar i bakgrunden oxå.

 Marduk - Opus Nocturne

Ja du, onskefullare än så här blir det nog inte.
Jag faller ner på knä och dyrkar detta omslag!
Hör och häpna när jag säger att denna skulle jag lätt kunna ha som tavla här hemma.

 Mayhem - Dawn Of The Black Hearts

Spelar man norsk black metal och en bandmedlem tar livet av sej så är väl det första man tänker på att springa hem till han och fota han för att sedan göra omslag av det! eller?
Ja så var det iaf grabbarna i Mayhem verka tänkt iallafall.
Sen finns det massa goa historier om detta för den som är insatt så klart.
Morbidt så det räcker och blir över!

 Morbid Angel - Altars Of Madness

Detta omslag ser ut som det är en portal till helvetet eller iallafall ngn annan demonisk värld.
Den är fan i mej rå cool så det räcker, finner inte riktigt orden...

 Motörhead - Bomber

Bomber och granater så härlig denna bild är, färgsättningen och layouten är ett liksom.
Och tittar man noga så sitter självaste Lemmy och "en annan" och styr en av Zepperlinarna.
Grymt värre!!

 Satyricon - My Skin Is Cold

Fan så vacker bild, det är så man blir gråt färdig faktiskt.
Även kanske ett så kallat "Kodac moment"...
Njut i stället...

 Theatre Of Tragedy - Velvet Darkness They Fear

Inga överaskningar att detta omslag kom med va?
Nä tänkte väl det...
Underbart vacker tjej i en underbart vacker miljö.
Undrar vem tjejen är på bilden dock...
*Mumma*

 Twisted Sister - Love Is For Suckers

Ärligt allså, vem fan skulle inte vilja ha en sån här klubba??
Detta är så klockrent 80´ tals omslag så man vill införskaffa en tidmaskin med en gång!
Undrar om man kan köpa en sån där klubba?
Vad smakar den tror du?
Jag chansar på Strewberry-Metal i alla fall :D

Ja visst gick det fort?
Ja jag känner det jag med, men nu är faktiskt det roliga slut för denna gång tyvärr...

To Be Continued... ??

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Therése

Asbra idé faktiskt! Var intressant och roande läsning!

2009-05-23 @ 22:17:59
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Rebecca

Jag håller med therese. En riktigt bra idé, jag tycker du ska fortsätta med det! :)

2009-05-23 @ 22:24:44
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Therése

Absolut! :)

2009-05-23 @ 22:48:12
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Stolly

vem tjejen på omslaget är --- hallå Chrille det är jue jag :P ,onns du inte asg

2009-05-23 @ 23:02:14
Postat av: Den Lekande Människan

Alltså... finns det överhuvud taget fula hårdrocksomslag? Jo, det är klart. Några stycken finns det väl...

Du får köra ett coverama med dom också! =)

2009-05-24 @ 00:04:55
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Micke

Bra och intressant :)

2009-05-24 @ 10:52:23
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Rikki

Accept's "Restless & Wild" är ett mycket snyggt omslag tycker jag. Två brinnande V-guror mot varandra. Coolt! :)

2009-05-24 @ 12:59:38
Postat av: Renée

schysst! fortsätt med detta!

2009-05-24 @ 14:35:54
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn