src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...II...

Då var det dax för dunder succén Coverama att få se dagens ljus igen.
När jag gjorde den förra så fick jag en kommentar som jag fastnade för och som jag börja tänka på.
Den Lekande Människan skrev nämnligen:

"Alltså... finns det överhuvud taget fula hårdrocksomslag? Jo, det är klart. Några stycken finns det väl...
Du får köra ett coverama med dom också! =)
"

Ja så denna gång blir det allså 20 FULA omslag som jag kommer lista!
Kommer faktiskt slänga med ett bonus omslag som inte är metal BARA för det är så ruskigt fult så det blir allså egentligen 21 omslag!!!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

Självklart kommer jag kommentera allihop om varför just dom blivit valda oxå.

1...2...3...Here we go!!!!

 

 Black Sabbath - Born Again

Antar att denna ska vara skrämmande och cool, men istället så faller man platt på marken i ett rungande as garv.
"Watch out for the evil devil baby" oohhh...ohhh....hahaha

 Cannibal Corpse- Eaten Back To Life

Förstår att grabbarna i Cannibal Corpse kanske tyckte denna skulle bli grym men då måste den för bövelen vara lite snyggare gjord eller?
Yttligare ett platt fall så det gör ont i magen.

 Eagles Of Death Metal - Heart On

Denna är nästan lite gräns fall tills man upptäcker att hjärtat ser grymt plastigt ut och sen ideén med att stoppa in en sladd i det kan ens inte rädda bilden, plus poäng delas dock ut för dom snygga naglarna...

 Elf - Elf

Jag vet faktiskt inte vart jag ska börja här allså, blir tårögd av skratt!
Att sen Ronnie James Dio sjöng och spela bas i bandet undrar jag om han verkligen är stolt över detta omslag.
Kanske är han som klätt ut sej?? Lite likheter kanske det endå finns??
Grymt ful snubbe iaf... (Ber om ursäkt om det verkligen är Dio som är utklädd)

 Gloomy Grim - Tapetum Lucidum

Till en början ser det lite skräck injagande ut men sen får man syn på gubben som tittar fram om man brister ut i as garv!! Ibland undrar man vad dom tänker när dom gör sånna här omslag?!

 Impaled - Mondo Medicale

Ja ni den ska väl egentligen vara skrämmande, men va fan jag kan inte låta bli att små flina åt ögat som ploppar ut, eller att dom skär i tungan... sen är det fan i mej kört...
Det ser bara för roligt ut !!

 Iron Maiden - X Factor

Egentligen bär det mej i mot att ta med ett Iron Maiden album här men efter som det är under tiden som dom har Blaze Bayley (Blaze Badley som jag brukar kalla han) på sång så gör det inte så mycket.
Detta är i särklass den fulaste Eddie jag sett!!

 Judas Priest - Priest Live

Det börjar nog med den rosa bakgrunden och sen fortsätter det med dom grymt fult ritade händerna, vågar nog säga att detta är nog det enda fula omslaget som dom har??!!

 Keel - Larger Than Live

Att grabbarna i Keel kanske inte direkt är några skönheter kanske inte är någon nyhet men då kan man väl förbövelen försöka göra ett snyggt omslag?
Nä detta går absolut inte hem!!

 Manowar - Anthology 

Grabbarna i Manowar är bra roliga tycker jag, se bara på detta album så förstår ni snart vad jag menar!
Kan tänka mej lite av diskutionerna före denna foto section.
:- "Ska du ha din tiger hanske på dej?"
:- "Då ska jag fan ha mina svarta små läder brallor på mej!!"
:-"Jaha, då ska jag ta mej fan ha på mej mina skit bruna brallor på mej!"
:-"Då måste jag bara ha mina läder remmar med nitar på allså"

 Moonspell - Anno Satanae

Är det någon som ser vad detta föreställer?
Ser ut som en missbildad get med vingar!?
Hur som helst så är den inte speciellt snygg eller skräck injagande för den delen!
Man bara ler mer och mer tills man brister ut i skratt.

 Nasum - Human 2.0

Stackars ko! (Ser ut som det i allafall)
Sen på råga på allt så sticker en hand fram.
Vad gör den där? Vems är handen?
Ja frågorna kan bli många!!
Snyggt? inte specilt tyvärr!

 Ozzy Osbourne - Speak Of The Devil

Här måste Ozzy vart tokhög när han tyckte att detta blir ett bra omslag, är säkert under tiden då han bet av en fladdermus huvud på scenen oxå, skulle inte förvåna mej.
Förstår mej inte på detta omslag helt enkelt!

 Regurgitate - Carnivorous Erection

Hur kan man egentligen tycka detta är snyggt?
Lite kul tycker jag dock att kuken liknar Freddy Krueger i Terror På Elm Street lite.
Tyvärr måste jag dock underkänna detta omslag.

 Riot - Fire Down Under

Har man slut på bra ideér så kanske det känns som en bra sådan att slänga in en vit uggla (eller är det en säl?)  i en gräsligt ful bakgrund, innan denna gick till press så skulle jag försökt att stoppa den i alla fall.

 Rotting Christ - The Mystical Meeting

Att bara ha ett hel grått omslag har jag aldrig förstått mej på.
Nej, men vänta nu.. det är nått där...ett motiv?! va? hmm....
Undrar vad det föreställer då!!

 Satyricon - Satyricon

Ett omslag som bara flyter ihop till en svart klump, inte det minsta snyggt.
Ser ut som kanske mer som ett klotter än en omslag.
Undrar vem som ritat det och va grabbarna i Satyricon egentligen tyckte om detta omslag?

 Scorpions - Animal Magnetism

Vad vill man säga med denna bild?
Förstår verkligen ingenting?
Vart ska den vara tilltalande och snygg då?
Jag letar och letar men jag hittar ingen som helst charm tyvärr.


 Steelheart - Steelheart

Först tar vi en ful logga och sen sätter vi den vid ett fult kraftverk eller vad det nu kan tänkas vara.
Nä, denna kommer tyvärr inte undan heller!!

 The Rolling Stones - Goats Head Soup

Ahhh, mina ögon... Mina ögon... snälla rädda mej från den skrikande gula färgen!!!
Efter som man måste titta bort så har jag ingen anning vad det är förutom MASSA gult...

Bonus Omslaget

 Vikingarna - Kramgoa Låtar 4

Undrar om skräddaren är stolt över färg valet här?
Nästa fråga blir nog hur mycket killarna fick för att ta på sej dessa kläderna och fota sej inför ett omslag!!
Fick dom med glasögonen och skägget isåfall extra betalt?
Jag måste fan ringa och fråga...
Huvva huvva vad fult!!!!

Ja nu var det allså över igen!
Hoppas att ni fick minst lika kul som jag fick när jag såg dessa omslag.
Nästa gång blir det en "normal" Coverama med hårda,snygga och underbara omslag istället.
Visst gick det hela tok för fort oxå??
Ja jag håller med er!

Får se när nästa kommer... OM den kommer!!

To Be Continued... ??


Kommentarer
Postat av: Renée

ännu en succé :)



Sv: haha, men VILKEN bild? :P

2009-05-26 @ 20:52:17
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Rebecca

jag gillar verkligen det här med coverama! kul att du tog fula album också :)

2009-05-26 @ 21:00:28
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Renée

Sv: jahaaa.. nej den är bara tagen mitt på dagen med en kass webcam ;D

2009-05-26 @ 21:29:28
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Rebecca

haha då ska jag tacka honom då ;)

2009-05-26 @ 21:31:50
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja juste :)

2009-05-26 @ 21:56:15
Postat av: Chris

Hehe, omslag är alltid lika kul.

Men EoDM tycker jag är cool faktiskt! Plastigheten känns bra ändå, lite el i och det blir levande. Tja jag vet inte, jag diggar titeln iaf! Heart on, hehe. Snyggt sätt att göra en sexuell anspelning utan att uppröra någon stackare. :)



2009-05-26 @ 23:21:15
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com
Postat av: M i c k a

det var en spännande lista :D

men jag som gillar nsaums omslag xD hehe

2009-05-26 @ 23:24:07
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Vilken skatt av omslag!

2009-06-01 @ 14:52:24
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn