src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Novocaine...

 

Så då var det äntligen dax för lite poker snack!
Kan väl börja med att säga att jag inte kanske vart så jätte aktiv, eller jag har ju spelat men det har ofta slutat med att jag åkt grymt tidigt.
Så man kan säga att jag varit i en "svacka" eller om sanningen ska fram så har jag gjort minst 1000 andra grejor medans jag spelat poker så koncentrationen har var lite si och så.
Igår gick det dock bättre.
"Nordic WSOP Expedition $1,000 Freeroll" var det som gällde som vanligt då.
Hade skum känsla för spelet, pendla mellan ingen och mitt i mellan och hög.
Som tur var så hade jag en kille vid mitt bord rätt länge som jag lyckades "läsa in", kändes bra när han och jag satt ensamma mot varandra för då visste jag att jag skulle vinna, vilket jag gjorde oxå.
Jag tog gladligen i mot hans chips och höjningar på mina bet.
Han var allså som man kallar en "Sucker"... Han kalla mej säkert för sin "Nemesis".
Var faktiskt nära och åka ut ngn gång oxå om jag minns rätt och minns jag inte fel så var det just han som "rädda" mej kvar.
Några sköna händer kan jag väl oxå bjuda på:

Grimgoth vinner huvudpotten (5125) med två par, kungar och treor (Lucky)
Grimgoth vinner potten (2960) med par i kungar (More Lucky)

Grimgoth vinner potten (2450) med färg, dam hög (Jublar)
Grimgoth vinner potten (5700) med färg, kung hög (Jublar ännu mer)
(Dessa kom tätt in på varandra och jag fick in den på "river / sista kortet" och hade turen att vinna, mot samma kille oxå)

Grimgoth vinner potten (6120) med par i damer (Pore "sucker")

Så till slut så av 6080 spelare så kom jag på 721:a plats och det gav $0,20
Statistik:


Jag har kommit på en über ide som jag ska blogga om som jag tror ni kommer uppskatta.
Kan inte riktigt avslöja vad det är då jag vill hålla på det lite så där.
Måste oxå komma på ett klockrent "namn" på det oxå, för nu har jag namn som "funkar", skulle nog kanske behöva hjälp, men då måste jag ju avslöja min ide så ni kan hjälpa mej i så fall?!!!
Jag ska fundera annars så vänder jag mej till er så klart.

  

Dessa bilder hittade jag på nätet igår, den ena är klockren och den andra är bara en vacker syn om du frågar mej.
"United, united, united we stand
United we never shall fall
United, united, united we stand
United we stand one and all
"

Igår kollade jag på "Brotten som chockade världen" just denna gång handlade det om "Stryparen i Wien" eller Jack Unterweger som han heter.
Har sett denna serie lite förr oxå men nu känns det som man kanske ska följa upp lite mer.
Frågan är när jag ska hinna då jag oxå planerat in att se:  Discovery Channel Deranged Killers, Hitler Förintelsen och dom lite mer trevliga serien How I Met Your Mother, Rock Of Love (Den tredje säsongen) *Suckar lätt*
Så mycket att se och så lite tid.
Mer timmar på dygnet börjar jag bli mer å mer inne på precis som Micke skrivit om ett par gånger.

Dagens Musiktips: Judas Priest
Detta är en klassisk hårdrocks grupp som funnits med sen starten och har allså där med massa bra låtar och album som är mer eller mindre odödliga klassiker.
Dom medverkade oxå i nått som kallades N.W.O.B.H.M (New Wave of British Heavy Metal) med en massa andra kult band så klart!
Det jag upptäckte igår är att deras nyare skivor oxå har klass.
Exempelvis: Angel Of Retribution, Jag menar vem kan förneka att låten Lochness är dålig?
Exakt, sen finns det så klart en del andra spår på denna skiva som är av minst samma rang.
Förbered er nu på lång lista då albumen ni bör kolla in är som följer:
Rocka Rolla, Sad Wings Of Destiny, Sin After Sin, Stained Class, Hell Bent For Leather, Unleashed In The East, British Steel, Point Of Entry, Screaming For Vengeance, Defenders Of The Faith, Turbo, Ram It Down, Painkiller, Jugulator, Meltdown, Demolition, Angel Of Retribution och Nostradamus.
Jag har oxå haft äran att få se dom live på Sweden Rock Festival 2004.

Kom på oxå en annan grej jag borde ta upp här på bloggen "Bra Hångel,Mys och kärleks sånger" (Ja den titeln va kanske inte den bästa men förslag motages gärna)
Detta är allså låtar jag kan tipsa om som man kan just göra detta till.
Och vad är bättre än att sätta på en låt som säger allt man egentligen vill säga men kanske inte kan till t.ex en tjej?
Sen kan du sitta,stå eller övrigt framför henne eller liknande och sjunga med ;)
Vet inte om detta är nått som jag kommer fortsätta med men den som lever får se...
Vad tycker du???
Först ut är då: Alice Cooper - Be With You Awhile
Läser du texten så förstår du nog, för större effekt så sätter du även på låten till.
Plugga texten och öva på dina moves framför en spegel om du känner för att det behövs, annars är spontanitet en krydda som fungerar klockrent i dessa sammanhang.

Fan det finns ju massa låtar så jag skulle nog kunna fortsätta med detta om ni vill så klart?!!
Bättre titel kanske jag borde ha i så fall?? Kom med förslag som sagt!

En annan bra och rolig låt med en hög sannighetshalt i texten (som är på svenska) är : Big Fish - Vargavinter kolla upp den låten så förstår du nog vad jag menar.

"You may not like the future
And we're not here to preach to you
We'll take you to the killing floor.
You think you want to know me
You think you want to own me
But I have nothing you can buy
"

Idag verkar det vara lite bättre väder vilket är bra det för då kan Kevin och jag vara ute lite och busa, var mycket trist att bara sitta inne igår pågrund av regnet som öste ner.
Dock ska vi i väg en sväng på annat håll så vi kanske bara gör det, vi får se som sagt hur allt blir.
Det löser sej sa han som sket i vasken.

Efter som jag tipsa Renée om sidan Mitt Snus så får ni andra snusare oxå det tipset, där kan man även designa sitt eget motiv på snus locket och det är fan i mej en cool grej måste jag säga, läs om vilket motiv Renée valde.
Personligen tycker jag denna är snyggare



"In Sydney they misunderstood us
They called us thugs and mean-spirited types
Yeah we might not be Swedish
And we sure ain't vegan
But do thugs have posters on their bedroom wall of the dude
from the Darkness in a creepy meat suit zippered so low you
can practically see his...
"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för ditt svar ;)

2009-05-23 @ 11:39:45
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

Man kan rensa lite bland Priestplattorna, alla är tyvärr inte lika sinnessjukt grymma. Till toppen hör förstås Painkiller, hela plattan är galen. Sen är jag personligen ett fan av Defenders of the Faith, även om det är ett helt annat sound än på Painkiller. Däremot Demolition, Jugulator och även det första Rocka Rolla (där fler än jag ifrågasätter om det verkligen ska räknas som Priests första platta) är inte lika grymma. Främst beror det väl på att jag anser att utan Halford är inte Priest Priest. Självklart finns det godbitar i de plattorna också men de är inte i samma dimension som annat de gjort.

Priest har något för alla, jag gillar även de riktigt tidiga plattorna Sin after Sin, Screaming for Vengeance och Stained Class. Dock får man komma ihåg att de faktiskt är inspelade på 70-talet och inte kan hålla samma standard som vissa andra plattor men still, de är jävligt bra!

2009-05-23 @ 17:17:52
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

Och som svar på din kommentar; Nej, jag vet inte ett enda bra band från Frankrike.. Något måste det väl finnas? De har ju Hellfest där iallafall!

2009-05-23 @ 17:20:47
URL: http://aerime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn