src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

I Am The Misfit...

   

Ser du oxå fram i mot filmen Terminator Salvation ?
Då ska du absolut kolla på TV6 nu på Lördag för då kör dom nämligen ett Bakom kulisserna på just denna film, Klockan 21:00 - 21:30 är det som gäller.
Jag ser fram i mot denna film och ska allså försöka se på detta program så klart :D

Igår kom jag att tänka på en bra låt med Nationalteatern, låten jag pratar om då är "Ge Mej Ett Liv Nu" och lyssnar man på texten så är den full av meningar och rader som jag kan relatera till faktiskt.
Underbart lugn låt är det oxå...
Får en att stanna upp och tänka till, iallafall gör jag det.
Texten kan ni så klart oxå få läsa.

En annan låt som jag kom att tänka på för några dagar den är klassikern : Martika - Toy Soldiers
Jag bara älskar den låten, är rätt stark, sen att dom blandar in barn röster är lysande.
Finns ett par låtar till dom gör så i inom "Hårdrocken" för att nämna en till spontant så här får det bli: U.D.O. - They Want War.
Det är lysande!!!

Dagens musiktips: System Of A Down
Detta är en grupp jag lyssnat på en ganska lång tid nu och jag kan säga att allt är inte 100% bra med dom om jag ska vara ärlig.
Dock finns det klassiker och favoriter.
Dom första låtarna jag tror jag hörde med dem är "Chop Suey" och "Version 7.0" man kan nog inte få bättre start skulle jag tro?
Det som nästan är mest imponerande med gruppen är nog endå  Serj Tankian som axlar sången med all värdighet.
Han har tokstort register i sin sång, han kan nog fan sjunga allt!!!
Hatten av allså för han!
Album att kolla in: System Of A Down, Toxicity, Steal This Album, Mezmerize och Hypnotize.
För er som sagt som gillar denna grupp så kan ni oxå kolla in Scars On Broadway för det är nämligen Daron Malakian och  John Dolmayan´s sido projekt som rockar fan minst lika mycket som SOAD (Om inte mer ibland?)

Nu får det vara frulle dax tycker jag...
I kväll kanske det händer grejor på bloggen... Kanske är det så att det är så att succén "Coverama" kommer släppas lös igen???

Så håll koll idag på bloggen...

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Micke

Glöm inte att sångaren Serj Tankian släppt ett solo-album med, Elect the dead. Jävligt bra det med tycker jag :)

2009-05-26 @ 15:39:42
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Renée

soad är ju bra speciellt.. och sjukt bra. men knepigt. ha!

2009-05-26 @ 16:00:44
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Micke

Märkte du inte piken? Serj är den som sköter sången, Daron är mer bakgrundssångare :)

2009-05-26 @ 18:15:49
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn