src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

All Dressed Up...

Likt en basebollspelare som precis skulle upp och slå sitt slag satt jag där i båset och var fokuserad, det var nu dags och jag visste exakt vad jag skulle göra.
Innan jag reste mej upp för att gå ut till plattan spottade jag ut lite av min tuggtobak, satte på mej hjälmen och gick ut.
När publiken fick se mej möttes jag av deras jubel och alla älskade mej.
Jag tog mitt baseballträ och ställde mej till rätta vid plattan och efter som jag redan då visste så pekade jag ut i luften lite kaxigt för att signalerade för en homerun.
Publiken är nu ännu mer i extas...
Jag kollar in pitchern och väntar på hans rörelse, hjärtat rusar i 120 och adrelaninet pumpar.
Där kom kastet jag ser bollen hela vägen som om den gick i slow-motion och jag svingar till.
*Klonk* Träffen är så där klockren som man bara kan drömma om och jag ser att den går både högt och fort.
Bollen försvinner upp på motsatta läktaren och jag får nu bara jogga runt baserna till publikens jubel, jag lyckades, jag är hjälten.

Eller som Barney säger: "It´s not gambeling if you know you gonna win"

Tänkte nu avsluta punk pratandet med ytligare en sån där härlig grupp.
Inte visste jag att så många skulle uppskatta det jag skrev i går?!
Kul, verkligen kul.
Kanske punken dyker upp här igen?

Dagens Musiktips: Sex Pistols
1975 bildades gruppen i London och sedan dess har nog aldrig någon sett en sån vild grupp som denna.
Gruppen bestod först av Johnny Rotten (Sång), Steve Jones (Gitarr), Paul Cook (Trummor) och på bas Glen Matlock. Men det är väl kanske inte förens Sid Vicious ersätter denne på bas som gruppen verkligen tar snurr.
Gruppen var ju alltid galna på scenen och hade dessutom låtar som lyckades provocera dom flesta.
Den kanske mest kända är väl "God Save the Queen".
Många fler galna historier finns om denna grupp så klart men då måste jag nog rekommendera att ni ser "The Filth and the Fury".
Mest tragiska i denna grupps historia är nog endå när Sid Vicious dör i en överdos, eller hur var det nu igen?
Det går många teorier om detta och än idag är det väl ingen som har riktigt svaret?
En av dom är att hans mamma ska ha hjälpt honom att ta den.
Hur som helst så ska ni absolut kolla in denna kult grupp inom punkens historia.
Förövrigt var det nästan ingen i bandet som varken kunde sjunga eller spela och jag vet inte, men mer punk än så blir det nog inte?
Album/Singlar att kolla in: Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols, Anarchy in the U.K., God Save the Queen, Pretty Vacant och Holidays in the Sun.
Här var det ännu svårare att välja EN låt... så jag bjuder på TRE...
R.I.P John Simon Ritchie "Sid Vicious" 1957-05-10 - 1979-02-02 R.I.P


Sex Pistols - Anarchy In The UK
Sex Pistols - God Save The Queen
Sex Pistols - Holidays In The Sun




Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Leena

Hehe, jo, fast inte så krångligt att lägga in en ny iofs. ;)

2009-09-08 @ 11:35:51
URL: http://leenaw.blogg.se/
Postat av: Mandy

RIP



Man bara måste avsluta med Pistols, ofc!

2009-09-08 @ 16:01:32
URL: http://scars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn