src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Sonisphere...II...

 

Blixtrar och dunder, magiska under. (Herreys inte Carola - intern skämt)
Så fortsatte dagen på Sonisphere i regnet, här hade jag nog sedan en tid valt att slänga på mig regnponchon för att kunna avnjuta ännu mer band och den faktiskt underbara tillvaron som var.


Dags för Alice Cooper, efter som jag inte sett honom förr var jag på helspänd för vad som skulle komma, hans show och låtval var lysande tycker jag även om jag inte kommer i håg alla låtar han körde, men jag vart aldrig besviken på honom.
Här kommer då korten...






















När Alice Cooper kom in i denna vackra tröja slog mitt hårdrockande djurgårds hjärta en frivolt, det är också en äldre Djurgårds tröja han har så han lär haft den ett tag.
Faktumet att b.la gittarristen hade en landslags tröja på sig är väl "en helt annan sak" för er som ogilla denna tröja alltså? :D









Innan Iron Maiden så stog jag i publikhavet och snackade med 4 yngre grabbar bakom mig som var jäkligt trevliga, hoppas dom kollar in på bloggen nu som vi kom överens om.
Precis innan det började såg jag en kille som stog i jeans och linne genomsur och hyttrade, undrar hur han mådde dagarna efter?
Då jag inte gillar deras nya låtar från "The Final Fronter" skivan samt några av dom andra 2000-tals låtarna kom jag på mig själv stå och gäspa.
Men när dom braka loss med dom lite äldre låtarna vakna man till liv igen.
Maiden är ju ändå Maiden när allt kommer omkring.
Här är korten...






Eddie kommer in på scenen enligt gammal tradition, visade dessa kort för Kevin och han frågade då:- "Är det där den riktiga Eddie?" Svaret vart:- "Ja." sen följde en diskution om att han också ville följa med och se Eddie.
Ja så klart att vi ska försöka ordna det, har också försökt informera om att man måste stå en hel del och andra vikitiga saker. Ja, det löser sig nog.
Nu mer Eddie...






När djävulen kommer upp på scenen vet man att det är dags för "Number Of The Beast".



Kändes som dom hade lite väl tight spelschema för det brukar vara lite mer mellansnack och annat på deras shower, lite synd.

Det var faktisk alla kort jag hade att bjuda på.
Så här i efterhand kanske det skulle varit kul att se någon låt med Mötley Crüe men då dom inte övertygat mig förr live så strunta jag i dom, och vad i helvete missade jag Iggy för?
Men han körde väl ändå inte "Punkrocker"? och gjorde han det vill jag inte veta.

Nu har jag några videos kvar som jag kanske bjuder på trotts bristen i ljudet och ev. bild.
Vill ni det??

Hoppas ni uppskatta detta nu.

Cheers!!
Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn