src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...X...

Så då var det dags för ännu en grym "Coverama" där jag kommer lista upp snygga omslag inom hårdrockens värld.
Men det är med stor sorg och vedmod jag ska göra det denna gång.
Det har varit en lång och kul serie och mot slutet har det känns som den trotts uppskattning gått lite på tomgång, där med så kommer alltså tyvärr detta bli den sista i serien.

När jag började med den så tror jag att jag tänkte tanken att den skulle bara bli så här lång också, efter som jag skulle ha med ett Iron Maiden album i varje del.

Dock så kommer jag denna gång bjuda på hela fem bonus omslag efter som detta är den sista.
Så nu kommer då i stället 25 heta omslag.

Är det någon där ute som för fanan vidare så är det bara kul, jag avslutar som sagt med orden: "Var inte oroliga, jag har redan nu en ersättare för denna populära kategori".

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"Here they come, here come the tears..."


 

 Airbourne - No Guts And Glory

Med en ren känsla genom bilden som även samarbetar med titeln så är denna bild bra.
Albumet kommer 8:e Mars.

 Alice Cooper - School's Out

Gillar att det är en skolbänk som någon har suttit och ristat in i.
Ännu en gång så är bild och titel ett.

 Black Tide - Light From Above

Hela det här motivet tycker jag är underbart vackert och det finns inte mycket att klaga på.

 Britny Fox - Boys In Heat

Jag bara älskar dessa karikatyr gubbarna som pryder omslaget.
Antagligen är dom på killarna i bandet också?

 Dark Funeral - Vobiscum Satanas

Detta är bara snyggt på ett sätt som inte går att beskriva.

 Decomposter - Futile

Att jag är svag för dödskallar är kanske ingen hemlighet?

 Dee Snider - Never Let The Bastards Wear You Down

Massvis med chrome och blänkande saker.
Nice som fasen!

 Desperado - Ace

Kolla loggan, färgerna, layouten och som det inte var nog så bakar vi in spader ess där Dee Snider står och ser ut som en bad guy.
Det kan bara inte gå fel!

 Diabolical Masquerade - The Phantom Lodge

Denna romare känsla som genomsyrar bilden är helt underbar.

 Dream Evil - In The Night

Precis som omslaget indikerar så blir jag som i eld och lågor över att se detta omslag!

 Falconer - Among Beggars And Thieves

Den här som tavla hängandes i ett rum vore inte helt fel.

 Gloomy Grim - Blood, Monsters, Darkness

Vet inte riktigt vad bilden föreställer men vad gör det när den är snygg?

 Halford - Winter Song

Rätt passande motiv och titel med tanke på vårat väder nu.
Hur härlig bild som helst.

 Hellfueled - Emission Of Sins

Ormar och gitarrer är också en svaghet jag har.
Vad säger mer hårdrock än detta?

 Iron Maiden - Somewhere In Time

Det är ännu ett omslag man kan sitta och kolla på i timtal och upptäcka alla små detaljer i, som vanligt är den 100 gånger bättre i vinyl format.

 Kalmah - The Black Waltz

En till härlig vinter bild, och även om det troligen är en mask som människan har på sig ger den ändå ett härligt intryck.

 Motörhead - Inferno

Så underbart vackert att lyckas fånga denna bild precis innan en explosion.
färgsättningen gillar jag så klart också.

 Savatage - Hall Of The Mountain King

Kanske det inte skulle vara så dumt att vara kung ändå?
Härlig bild helt enkelt.

 Twisted Sister - Twisted Christmas

Detta är julkänsla om nått.
TS märket är dessutom ett måste, vilka minnen det väcker!

BONUS OMSLAGEN

 Iron Maiden - Brave New World

Gillar hur Eddie kommer ut lite så där i från molnen.
Lite "vad händer här näst" känsla också.

 Iron Maiden - Fear Of The Dark

Kanske inte det snyggaste man sett, men ändå så är det nått visst med detta omslag!
Kan det vara minnena man har till det albumet?

 Iron Maiden - Live At Donington

Ljuset och Eddie som flygande är guld värt, satan så snyggt.

 Iron Maiden - Somewhere Back In Time

Som titeln anspelar på så får vi även se en ljuv mix i omslaget, härliga tider, strålande tider!

 Jello Biafra - The Audacity Of Hype

Här lämnar vi hårdrocken och jag har ingen aning vad det är för musik.
Men omslaget är så underbart snyggt så det får vara med här ändå.


Nu har vi alltså kommit till det bittra slutet.
Hoppas du gillade denna och kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

"The time has come, you must stand tall"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Renée

MOTÖRHEAD :D

2010-01-14 @ 12:27:43
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: SANIBO

fucking awesome! :D



sv: jo kanske det. men är så less nu :)

2010-01-14 @ 15:32:15
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: anake

Dark Funerals omslag snyggast! Kommer att sakna Coverama :(

2010-01-14 @ 16:56:25
Postat av: Clementina

Ja, vi har lite olika smak vad gäller grafisk form märker jag, men så kan det vara. :) Eftersom bild och form, som du vet, är ett av mina stora intresse så får du finna dig i att jag nu kommenterar alla omslag....med vad jag tycker. Mina kritiska ögon granskar med lupp....

(ta det med ro)



Airbourne - No Guts And Glory: ok

Alice Cooper - School's Out:kul idé men nja....kunde gjorts snyggare

Black Tide - Light From Above: nja....

Britny Fox - Boys In Heat: nja....

Dark Funeral - Vobiscum Satanas: ok

Decomposter - Futile: snygga färger men eftersom jag starkt ogillar och mår illa av döskallar så......haha, vill jag inte studera motivet för mycket. Hur kan du gilla döskallar, äckligt med ben ju...:)

Dee Snider - Never Let The Bastards Wear You Down:ok

Desperado - Ace:....nä....haha...hemsk, jag kan inte ta den på allvar, sorry. Fruktansvärd bild på karlsloken. Bad guy...no, snarare kastad ur en tysk porrfilm eller värre....

Diabolical Masquerade - The Phantom Lodge: ok

Dream Evil - In The Night: ja fin

Falconer - Among Beggars And Thieves: dyster

Gloomy Grim - Blood, Monsters, Darkness: ja fin

Halford - Winter Song:.....no no no, ta bort karlsloken från bilden bums.

Hellfueled - Emission Of Sins: klart SNYGGAST...

Iron Maiden - Somewhere In Time: inte min smak men men...

Kalmah - The Black Waltz: nä....mår illa av figuren...haha, snyggg text däremot

Motörhead - Inferno: ja ok

Savatage - Hall Of The Mountain King: no no

Twisted Sister - Twisted Christmas: va....antar att den skall vara lite humoristisk, inte min grej.

Iron Maiden - Brave New World: nja

Iron Maiden - Fear Of The Dark: ja ok

Iron Maiden - Live At Donington: nä

Iron Maiden - Somewhere Back In Time: ja, gillar

Jello Biafra - The Audacity Of Hype: ganska ok (aha, vet var du hittade den, det var den du menade att du också gillade då förstår jag...)

2010-01-14 @ 17:09:23
Postat av: Michalw

Black Tide och Maidens Brave New World gillade jag mest av dessa.

2010-01-14 @ 19:44:18
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Lizzy

sv: Ja, dom är riktigt bra, han har skön röst att lyssna på :D

2010-01-14 @ 21:28:09
URL: http://muzicforlife.blogg.se/
Postat av: Avarquare

Dark funeral och Kalmah är awesome<3

2010-01-15 @ 09:56:09
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja du det var många häftiga men min favvo denna gång e nog ändå Alice Coopers.Den e så enkel och ändå fin på nåt sätt. Ha en fin helg:-)och please några fler cowerrama;-).

2010-01-15 @ 10:13:33
Postat av: Avarquare

sv Åh vad bra att det värmer dig ^^, du har en mkt bra blogg! :D

2010-01-15 @ 10:14:30
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Sofia:

Tyvärr så måste jag säga att Coverama har gjort sitt, men det är klart.

Man ska aldrig säga aldrig ;)

2010-01-15 @ 10:17:29
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Iron Maiden - Brave New World omslaget var förjävla snyggt! :D

2010-01-16 @ 00:43:11
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Iron Maiden - som alltid!

2010-01-18 @ 12:42:43
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn