src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Pojken Och kokosbollarna...


"Jag började darra i vånda och nöd,
jag skaka' av rädsla och skräck
För jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig som jag sett
"

 

Det här en historia inte många får möta!

Men igår gick min Kevin ut ensam till hadlaren...
Han fick pengar av mig så klart sen gick han efter lite förmaningar av mig.

Kevin: "Men jag är för liten?"
Jag "Det är du inte alls du kan om du vill, pappa står och kollar på ballkongen!"
Kevin:"okej, kokosbollar?"
Jag:" Ja!, du vet vart dom ligger annars frågar du?, okej?"
Jag:"Pengarna räcker åt dig kanske åt mig också, se dig för INNAN du går över gatan!"
(Kevin klär på sig och går ut)
Pappa på ballkongen" KEVIN! stanna nu det kommer en lastbil och två bilar på höger sida!"
Han tittar upp i halva snödrivan och frågar "va?"
Men han stannar!
Jag ser han ta några till steg!
Sen tittar han upp igen, bilarna har gått förbi!
Ger tummen upp och han gör stegen över gatan...
In i shopen!
Minuter går och tickar vart är han?
1-4 pers. går. ett eller två vakande ögon på balkongen har jag! jag står där!!
Efter ett tag ser jag han komma ut ur dörren!

Famnen full med två kokosbollar!
I stället för att ta genvägen tidigare över gatan styr han sina steg så han ser mig och allt är klart!
Han går över gatan och som övertalat som förut så kommer pappa ner och hämtar in i porten då han inte kan koden!

När vi väl kommer in så säger jag:"Du ser det var inte så farligt?"
Kevin:"Nej, det här kan jag göra varje dag!"

Ännu en gång har växt i min famn!
Vi ALLA minns badringen och Himpa?!!!

Sen kan vi lyssna på:

 

"Men flickan hon springer för livet
med en skadskjuten fågel i famn
Hon springer mot trygghet och värme
för det som är riktigt och sant
Hon springer med tindrande ögon
hon springer på taniga ben!
"

"För hon vet att det är sant, det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig för sent
"

"Jag började darra i vånda och nöd,
jag skaka' av rädsla och skräck
"


"För jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig som jag sett
För mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns nån som kan hjälpa mig än,
som tror det finns nån som har svar
Och jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
Och jag bönar och ber fast jag egentligen vet
att det redan är alldeles för sent
"






(sen kan ni lyssna på resten av texten så förstår du?)

Cheers!



Kommentarer
Postat av: Michalw

Duktig kille alltså :)

2010-01-31 @ 11:14:14
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Morrica

Härligt att ta del av! Du är en ansvarsfull far som lär din son hantera världen.

2010-01-31 @ 12:30:43
URL: http://curiousheathen.blogspot.com
Postat av: anake

Vilken tuffing till son du har. Barn klarar av saker när de vet att de är trygga och har någon att luta sig mot ;)

2010-01-31 @ 13:17:08
Postat av: Anonym

Anake:

Absolut är det så, men jag blir stoltare än en tupp när man får vara med ;)

2010-01-31 @ 13:22:28
Postat av: SANIBO

haha så jävla underbart. :) Kevin is cool!

2010-01-31 @ 14:46:29
URL: http://ssanibo.blogg.s
Postat av: [lisa bjernhagen]

Åh, jag trodde det skulle sluta illa när han gick över vägen. Men han är duktig han :D du gör helt rätt att 'släppa taget' om honom på det sättet!

2010-01-31 @ 23:16:43
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Avarquare

åhåå Gillar texten! :) bäst att kolla in låten också! (Y)

2010-02-01 @ 10:23:16
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Snart kan du skicka iväg Kevin för att köpa cigg och ett par burkar öl också ;)



Skämt åsido - vilken kille!

2010-02-04 @ 13:02:07
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn