src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Ace Of Spades...

 
 


Motörhead - Rock Out

Kuriosa bakom låten Ace Of Spades.

Då var det dags för Fredagstemat igen, denna gång vart det den klassiska låten Ace Of Spades med Motörhead och den passar nog alltid bra på en fest och höjer alltid stämmingen med sin fart.

Men jag har med låten Rock Out också, varför det kan man undra?
Tycker att låtarna liknar varandra väldigt mycket helt enkelt och är det så att Rock Out kan eller kommer bli nya Ace Of Spades?

Än så länge är ju Ace Of Spades mer klassik låt så sett men om några år eller liknade?
Men jag är ändå skeptisk.

Ha det skoj i dimman nu mina kära läsare!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: ROCKABETTY

sv: Man tackar, försökte göra det så detaljerat men ändå enkelt som möjligt :3

2010-07-16 @ 22:40:26
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Micke

Riktigt bra låtar bägge 2!

Nu drar vi till Kreta och lever gott en vecka.

Ha det gott!!! :-)

2010-07-17 @ 09:15:24
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Michalw

Jag tyckte redan första gången jag hörde Rock Out att den var en nyare, fräschare version av Ace of Spades. Lite som ett försök att göra en ny "anthem", som man nog får se Ace of Spades som.

2010-07-18 @ 22:52:43
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn