src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Reach Out For The Light...

Så var det då dags för att visa upp ytligare en av mina samlingar här hemma.
Anledningen till att den har dröjt är att det var jobbigt att fota denna, för jag talar så klart om min "Plansch Och Flaggsamling".
Då planscherna är snurrade har dom svårt att ligga uträtade, men jag tog hjälp av Kevin för att hålla dom och fota dom.

På en del kom lite händer och fötter med, men jag har nu försökt att klippa bort dessa så gott det går utan att för den skullen gå miste om motivet i fråga.

Kommer också att försöka berätta lite kort om varje plansch eller flaggas historia.
Spänn fast bältet för nu åker vi.

"Lay beside me
Tell me what they've done
Speak the words I wanna hear"

"The memory remains"
 


 

Arch Enemy spelar live i Linköping den 2006-11-23 på Platens Bar, självklart är jag där och lyckas även få med mig denna plansch.

 

Backyard Babies
spelar live i Norrköping den 2006-04-22 på Otten, det är även samma dag som duvhöken lyckas irra sig in i vår trappuppgång. Innan jag går hem får jag med mig denna härliga plansch.


 

Billion Dollar Babies
denna får jag när jag var i Linköping sist, anledningen får ni se längre fram i bloggen i form av ett inlägg.
 

Cradle Of Filth
har jag inget minne av varför och hur jag fått tag i men antagligen ramla jag över den då som troligen snart skulle släppa skivan Midian vid Helloween 2000 om man ska lita på planschen.

 

Denna Cradle Of Filth plansch minns jag att jag köpte på Gallerix här i stan.

 

Dark Funeral spelar live den 2002-01-18 på Kulturkammaren, litar på datumet som står på planschen, men jag var där och såg dom, mäktigt att se plus att man fick se Matte Modin i action. Senare på Bergsbron råkar jag hamna vid samma bord som vissa av dessa medlemmar samt några från Marduk.

 

Denna Death plansch fick jag av en fritidsgårds ledare som hittat den i en övergiven replokal.

 

Hellfueled
spelar live på The Crash 2007-10-06, då jag hjälpte till att sätta upp lite planscher för kvällen vart det några över.
 
 

Den här får jag som ni säkert redan känner till när jag fyllde 32.

 

Den här vill jag minnas att jag köpte på Gallerix, men har ingen aning om när.

 

Den här har hängt med sedan pojkrummet och anledningen till att den är så trasig kommer senare i detta inlägg.

 

Minns faktiskt inte när denna kom in i mitt liv, men det är jag väldigt stolt över.

 

Införskaffades med högsta trolighet på gallerix för många år sedan och anledningen till att den är lite trasig kommer senare i detta inlägg.

 

Den här är extra stolt över så klart också, minns inte heller där hur den hamnat hos mig.

 

Lion Share spelar live på The Crash den 2008-05-03, innan jag går hem får jag denna plansch av dom i kassan då den jag redan tagit anses vara för trasig enligt dom, tack ska ni ha.

  

Dessa två Lordi planscher får jag av den snälla Rikki som då jobbar på Sound Delight.

 
Denna Marduk plansch är tagen då dom spelade live på Bergsbron, tyvärr minns jag inte datumet med det var en underbar upplevelse!

 

Lite blandade The Crash planscher vilket kan vara både kul och bra att ha då minnet börjar svika pga. det har varit så många.

 

Bubben
som är både katten och orsaken till att mina planscher gått sönder lever än idag hemma hos mitt X, än idag händer det att vi utbyter onda blickar med varandra.
Se bara så ondskefull han ser ut!

Nu går vi över till min flaggsamling.

 

Cradle Of Filth flagga som jag tror jag fick av en gammal vän en gång i tiden.

 

Denna Dark Funeral flagga är troligtviss införskaffad på konserten den 2002-01-18 på Kulturkammaren som jag berättade om tidigare.

 

Då saknaden av The Number Of The Beast planschen var stor köpte jag denna som tröst på ett National dags firande här i stan. (Sitter också uppe på min vägg i vardagsrummet)

 

Köpt vid samma tillfälle som den ovan. (Sitter också uppe på min vägg i vardagsrummet)

 

Köpt för så länge sen så jag minns inte vart, troligen i nått stånd vid en marknad. (Sitter också uppe på min vägg i vardagsrummet)

  

Köpt på National dags firande här i stan.

Det var allt och förutom planen att expandera denna samling så finns planen att köpa ramar till allt detta och sen ska allt upp på väggarna.
Ja, så är planen och varit ett par år nu.

Hoppas ni uppskattade denna resa med mig nu.

Cheers!! 

Kommentarer
Postat av: anake

Coola planscher och flaggor, minnen för livet ;)

2010-03-10 @ 20:44:02
Postat av: Grimgoth

anake:

Tack.

Ja det är det absolut.

2010-03-10 @ 20:47:05
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Clementina

Ja, det var en gedigen samling det där. Jag är ju dålig på att samla på saker själv. Det kan ha ett samband med ett att jag är så förvirrad och glömsk och glömmer vad jag lägger allting. Ingen ordning på nått.

Katten var söt förresten. Han ser snäll ut. Hur kom han åt sakerna, låg de på golvet eller?

2010-03-10 @ 20:50:01
Postat av: Clementina

....kom på att jag har ju inte hittat de där julklappspengarna jag har slarvat bort, kuverten, om du kom ihåg att jag berättat om det. Sjukt va? Jag mnåste förtränga denna förlust. :(

2010-03-10 @ 20:52:08
Postat av: Grimgoth

Clementina:

Dom satt på väggen och han klättra upp på närliggande saker så han kunde klösa sönder dom.

2010-03-10 @ 21:13:37
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Wow! Vilken samling! Mitt hjärta kan inte låta bli att bulta lite extra för Homer.

2010-03-10 @ 22:15:01
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: [lisa bjernhagen]

LIKE it a lot! shit... tänk om man hade den samlingen :) avis.



sv: thank you! lättare att styra ihop en snygg outfit när det är varmt ute ;)

2010-03-10 @ 22:40:40
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: verkligen, no doubt about it!

absolut. ja det känns awesome :) fast tja, tar ju ett bra tag tills all snö smälter här... och att värmen kommer på riktigt.

2010-03-10 @ 23:12:03
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Riktigt härlig samling du har där:)

Är roligt att ha och minnas tillbaka på sånt man varit på, brukar själv samla på mig affischer från spelningar jag är på:)

2010-03-10 @ 23:39:50
URL: http://linneaburman.blogspot.com
Postat av: SANIBO

FAN VAD GÖTT!

har några över eller bara vill bli av med dom så vet du vart du ska skicka dom ;)



sv: haha eller hur, SKANDAL

2010-03-11 @ 18:45:05
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn