src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama Suprise...

Ni som känner till min blogg sedan tidigare vet ju att jag kört "Coverama" där jag listat 20 hårda och snygga omslag som pryder våra skivor

Det var nu ett tag sedan jag körde den absolut sista (Coverama X) den 14 Januari, men då jag körde "Ten Greatest Album Covers In Roadrunner History..." den 26 Mars insåg jag att jag själv saknat den och kanske framför allt ni läsare också?

Där med har jag fixat ordning en Coverama Suprise åt er med hela 22 heta och snygga omslag, om detta är en gångs företeelse återstår att se...

Enjoy!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"Har så svårt att släppa din hand och se dig gå åt ett annat håll,
när vi precis har träffats du och jag.
Har du också tänkt någon gång att ingenting spelar någon roll,
och att imorgon är en annan dag
"

 

 AC/DC - Iron Man 2

Efter som jag gillar filmerna och designen på Iron Man är detta omslag givet.

 Acrassicauda - Only The Dead See The End Of War

Krig och förstörelse, ger oss ett bra budskap med album titel också tycker jag.

 Annihilator - Annihilator

Skulle lätt kunna vara omslaget till en skräck film.

 Arma Gathas - Dead To This World

Ser nästan ut som någon religös symbol, gillar det.

 Avantasia - Angel Of Babylon

Gillar både färgerna och motivet i detta omslag.

 Avantasia - The Wicked Symphony

Ett skelett som spelar på en sån där vad det nu heter, hur coolt som helst!

 Black Sabbath - Dehumanizer

Underbar bild helt enkelt, får mina tankar till Star Wars.

 Blind Guardian - A Voice In The Dark

En väldigt mystisk bild med underbar färgsättning, helt i min smak.

 Breach The Void - The Monochromatic Era

Någon form av symbol med ett ansikte, lite diffust och jag gillar det.

 Bullet For My Valentine - Fever

En tillsynes relativt snygg tjej till en härlig bakgrund, gillar att hennes hand blir en hummer klo med.

 Crashdiet - Generation Wild

Skulle man byta ut symbolen på golvet till ett pentagram så skulle man få en satanisk känsla, men jag gillar detta också. Antar det är deras symbol?

 Crazylixx - New Religion

Trasdockor som ska likna bandmedlemmarna tillsammans med bra färgval gör detta omslag komplett.

 Danko Jones - Below The Belt

Härlig bild helt enkelt.

 Danzig - Deth Red Sabaoth

Ser ut som en tavla och jag skulle vilja ha den i det formatet på väggen.

 Demonica - Demonstrous

Med en logga som är nog bland det snyggaste jag sett på länge så blir allt komplett med bilden till också.

 Dimension F3H - Does The Pain Excite You

Blod och blodsmak i symbios med titeln, love it!

 Emergency Gate - The Nemesis Construct

Ser ut som en robot version av Frihets gudinnan tycker jag.

 Equilibrium - Rekreatur

Färger och miljö samt det bevingade lejonet är ju bara hur snyggt som helst, gillar deras logga med.

 Godsmack - The Oracle

Ser ut som en kombination av en sol och en spåkula, kanske är det dom vill anspela på med bilden samt titeln?

 Grand Magus - Hammer Of The North

Ett vinterlandskap med korpar och en varg, snyggt!

 Tarot - Gravity Of Light

Lite Black & White, Yin & Yang känsla över detta omlag.

 We Are The Fallen - Tear The World Down

En stad i ruiner med en ensam flicka med sin docka i famnen samt titeln ger en härlig mörk känsla som jag gillar.



Hoppas du gillade denna och kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Sara Sazzy M

Svar : Jo, man blir ju pissed på dethela så att säga!



Kul att du kommer det! Har redan följt din ett tag så jag kommer fortsätta! Rock on du med!

2010-05-26 @ 16:27:54
URL: http://rockdolly.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

sv: Tydligen har min gura överlevt! Det blev bara några sprickor och en kille ska kolla om den funkar normalt. En gitarr hade fått halsen snurrad på något sätt av vattnet. Helt mysko XD

2010-05-26 @ 17:04:29
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Anders

Crazylixx hade ju ett helskönt omslag! Och Danzig har alltid coola omslag. Grand Magus påminde om nån Dissection-platta jag haft tidigare, kanske samma konstnär? Necrolord?

2010-05-26 @ 18:28:05
URL: http://brm.blogg.se/
Postat av: Rikki

Skelettet spelar på ett positiv :)

2010-05-26 @ 18:48:10
Postat av: darjish:- Glam and heavy metal

åh, härligt med coverama! tycker helt klart det borde börja med det igen! :)

2010-05-26 @ 19:00:47
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Rikki:

Tack, så heter det så klart!!

2010-05-26 @ 19:09:57
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC"

sv; ja det tycker jag också ;) haha

alla rockbloggare borde ses nångång hade fan varit nice!

2010-05-26 @ 19:22:43
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: anake

Gillar Avantasias båda omslag mest, lite svårt att välja för det var så många coola omslag :)

2010-05-26 @ 20:00:41
Postat av: Fredrik

Personligen så diggar jag inte något av ovanstående omslag direkt, förutom Annihilator omslaget (påminner om sånt som jag gjorde för en massa år sen).



Jag gillar Andreas Marshalls tidigare omslag, In Flames, Blind Guardian, Dimmu Borgir m.fl, sedan har man ju Chad Michal Ward, Defleshed, Soilwork, In Thy Dreams, även Niklas Sundins omslag är ofta väldigt bra och P Grön, Hypocrisy, Dimmu Borgir... m.fl \m/

2010-05-26 @ 20:57:43
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Clementina

Jag gillar ac/dc och Bullet for my valentine bäst, de känns mest nytänkande och spännande. Crashdiets omslag känns 80-tal....men det kanske är meningen? De andra känns....nja sådär. (Du vet hur svår jag är med detta, sist suckade du djupt eller hur? :)

2010-05-26 @ 22:13:42
Postat av: ROCKABETTY

Mina favoriter var Demonica och We Are The Fallen's artworks, riktigt vackra!

2010-05-27 @ 14:11:11
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: ILoveMandy

Bullet for my Valentine's är sexig tycker jag, och så gillar jag ACDC's skarpt. Jävligt skarpt. Danko Jones-omslaget är också snyggt!

2010-05-27 @ 14:36:34
URL: http://scars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn