src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Spun...

 

Spun är en rätt skruvad film kan man säga, och filmen börjar med denna låt samtidigt som man ser huvudrolls innehavaren åka runt i en volvo.
Och det tog faktiskt ett tag för mej att känna igen låten första gången jag såg filmen och hörde låten, nu älskar jag den.
För er som vill se det jag snackar om kan klicka här dock har den lite sämre kvalitet i ljudet.

Så vad ska man säga att filmen handlar om?
Vi får följa Ross som är en regelbunden kund hos metamfetamin återförsäljaren Spider Micke, när han träffar han blir vi även presenterade för hans flickvän Cookie och Frisbee som spelar tv spel i mängder.
Vi får även senare träffa på The Cook som har ett meth lab i sitt motellrum.

Ja, allt detta i all sin korthet, tänkte berätta lite mer om några favorit scener som jag har, en av dom är när denna Frisbee sitter och spelar och äter revbensspjäll, as kladdig sitter han där och bara frossar och i bakgrunden kan vi njuta av Mother North med Satyricon.

En annan är också så klart när dom stannar till i en videobutik och The Cook helt plötsligt håller ett tal i klädd vitt kostym med Amerikanska flaggan i bakgrunden om "pussy", lätt glorifierande tal är det också.



Det är rätt många såna här scener genom filmen där det flummar ur och ibland växlar hela filmen till psykedeliskt tecknat, och minns jag inte fel är det även i denna film som han råkar tappa sitt knark i en fullkomligt hel vidrig toalett och när han börjar gräva efter det i det genomskitiga vattnet så dyker han helt plötsligt ner i den och simmar sedan runt i en som sagt lätt psykedelisk tecknad värld.

Jonas Åkerlund som regisserat filmen måste ha en stor fantasi måste jag säga, dessutom ligger han ju bakom en hel del kända musikvideos, vilket gör det extra kul enligt mig.


 
 
 

Har du inte sett den så tycker jag absolut så klart du ska se den, och det var ett tag sedan jag såg den känns det som så jag tror jag går och sätter mig för att se den.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Michalw

Verkar vara en sevärd film.

2010-05-02 @ 11:04:10
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Clementina

Det verkar vara en bra film, coola foto också. Funderar på det du skrev om när han dök ner i den läskiga toaletten. Är inte det från filmen Trainspotting? I varjefall finns en liknande scen där?

2010-05-02 @ 11:04:57
Postat av: Grimgoth

Clementina:

Ja du kan ha rätt där, är lite osäker på den scenen, men nu ska jag snart se den så ja...

2010-05-02 @ 11:10:01
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

höhö indeed ;D

2010-05-02 @ 11:30:42
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: ja, det är lugnt med att tycka så! jag har tyvärr ingen aning. jag vet inte om det grundas i svartsjuka eller vad det kan vara, men skrattar då bara :) vi var ju vänner förr men tydligen inte längre.

2010-05-02 @ 11:34:42
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: Michalw

sv: Ta med dig Kevin och åk ut och spana in det vettja. Klart värt det :)



Har inte sett filmen, men har hört talas om den. Det har bara fallit i glömska att införskaffa den.

2010-05-02 @ 11:52:57
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja jävlar den var längesedan man såg. Helt sjuk. Lite i klass med fear and loathing (med risk för stavfel, orka googla.) om man tänker kategori och "bör se"lista.

2010-05-02 @ 13:30:04
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: SANIBO

den där måste man ju fan se!!



2010-05-02 @ 18:17:19
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Miranda Hårdrock

sv; Ja verkligen! Hoppas det kommer gå bra för dem, men det tror jag nog. Med tanke på den debuten kan det nog inte bli annat.



Ajjemän! Frukost är faktiskt underskattat, haha

2010-05-02 @ 23:24:22
URL: http://aerime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn