src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Man In The Mirror...

 
Savatage - Man In The Mirror

"Firestarter" - "Sen var han på besök igår med. Den där mannen i spegeln... gillar inte honom riktigt, skönt att han gått hem nu. Det här som jag pratar om ska jag försöka göra ett inlägg om med tillhörande låt till så kanske ni fattar mer?"

Man In The Mirror Bild Större.

Kliv ombord och följ med den här vägen, den mörka resan börjar snart, skriv ditt namn på den prickade linjen.
Allt jag vill ha är din själ, spänn fast bältet och släpp taget för nu finns ingen återvändo!
Lämna din själ vid portarna...

"There's a man that I used to know.
And sometimes he still visits with me.
When it's late and the alcohol's glow.
Is nearly gone.
And it's time to awaken.
"

När jag gick förbi min spegel på väggen så såg honom igen, han stod där så stilla i mörkret och tittade på mig, ställde mig där för att se vad han ville säga mig.
Jag såg hans svarta ögon titta och syna mig noga, dom lyste sakta i mörkret.

Kände hur varenda centimeter av mig vart synad av hans varma blick, såg hans hemliga leende sakta breda ut sig över hans förädiska ansikte och jag visste att det snart var försent.

"And he looks and he laughs at the sight
And he asks what has happened to me
"

I panik försökte jag rycka mig loss ur hans grepp och springa därifrån, mina fötter satt fast där i golvet som i en klump av tjära, ju mer jag kämpade ju mer fastnade jag, såg nu hur han skrattade och pekade på mig.
Hans isande skratt skar både i ben och märg för att plötsligt släppa taget och jag var fri, jag sprang så fort jag kunde.
Varför skulle du komma idag för?
Är det dags att vakna?

"And I blame it all on the lights
But he smiles and says i'm mistaken
"

Det finns inga undanflyter längre, han har sedan länge tagit kontroll över mina tankar och styr dom med ett järngrepp så kallt och hårt, huvudet värker och jag vill klösa ut mina ögon för synerna som jag ser nu är groteska.
Dom kom genom sprickorna innan jag hann laga väggen och gömma mig, hur kunde du någonsin hitta mig?
Jag börjar sakta inse och se klarare det jag länge förnekat.

"And there is no use in disguising
What the eye can so clearly see
"

Det finns inga lögner längre för där i det stilla mörkret väntar han på mig, och när jag vänder ryggen till så ler han åt mig i sitt stilla sken.
Visst roar det dig varje gång du lyckas locka mig hit?
Tala din falskhet och gör narr av mig.

"That i've spent my whole life denying
That the man in the mirror is me
"

Du har nu visat mig all din sanning och jag ligger vid dina fötter i smärta och hat.
Jag kan inte tala eller se svaren som jag söker.
Stirrar ut i tomhetens abyss och former börjar bildas av skuggornas hån.

Nattens visioner visar mig rätt genom denna labyrint...

"He imagined the things yet to be
But they all disappeared on this night
Carry on among the forsaken
"
 
... Sakta kryper jag fram på golvet, tittar bakåt och ser hur avståndet mellan min demon och jag ökar, krafterna i min kropp är snart slut.
Kommer jag orka hela vägen ur hans grepp?

"Give me one final bow
If the moment allows
While he stares at the scars
Saying just who you are"

Innan han ger mig den slutgiltiga stöten som får mig att tappa luften så viskar han sakta sina ord i mitt öra som jag aldrig kommer att glömma, han får mig att veta att jag förevigt kommer vara i hans våld så länge jag lever.
Ärren som jag fick som en gåva av han blöder på mina armar och kropp, en påminnelse för livet jag nu bär.

"Give me one second chance
Give me one final dance
Give me one magic line
Take a minute off my time
"

Jag fylls ändå med hopp och tro på att jag kommer bli en bättre människa, endast tiden kommer att bevisa att jag har rätt.
Kommer mina ord besannas?
Kan nog inte längre förneka gåvan av förutseende, men dess förbannelse är förevig som ett ock på mina axlar!!

Sakta går jag ut i nattens mörker för att finna min väg på denna långa väg som jag går förevigt sökande...
Medveten om att vilken sekund som helst kan han komma igen för att ge mig nya verktyg och visioner...

I HAVE DREAMT THE DREAMS THAT WILL COME TRUE!!!

Cheers!!
Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn