src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal VII...

Från sin nu lite mera korta sömn vaknar denna kategori till liv igen för att ännu en gång få möta sin publik i rampljuset.
Åter uppvaknandet förra gången avslutades med applåder och stående ovationer.

Nä, dags med andra ord att ännu en gång släppa lös dessa underbara kvinnor inom metalscenen!!

"So now 20 years later people want us to get together so they can take shots at all these old babes trying to get back some youth. I mean come on; I've been there. I know what the press would do" - Joan Jett

 

 Namn: Anissa Rodriguez
Band: Eyes Set to Kill
Instrument: Bass & Bakgrunds sång
Övrigt: Med sin syster Alexia Rodriguez startade dom bandet Eyes Set to Kill, och jag finner det så klart extra imponerande att två systrar lyckas slå sig fram inom denna branch, föräldrarna måste vara stolta.

 Namn: Isabell Oversveen (Issa)
Band: Issa
Instrument: Sång
Övrigt: Det räcker nästan bara titta på denna skönhet så blir man trollbunden, sen att hon sedan sjunger bra och rockar på bra är så klart två stora plus. Aktuell med debuten "Sign Of Angels".

 Namn: Julie Westlake
Band: Hydrogyn
Instrument: Sång
Övrigt: Redan i tidig ålder var hon en talang som entertainer något som bara växt med åren, och visst är det underbart att ännu en gång få bländas av en skönhet, sen bevisas det ju lite också att bara för man är snygg och "blond" så behöver man inte vara blåst. (Gäller Issa också)

 Namn: Lauren Harris
Band: Lauren Harris
Instrument: Sång
Övrigt: Som dotter till Steve Harris (Iron Maiden) och upptäckt av Russ Ballard som då inte visste vem hon var så har hon hunnit med en del, där med debuten "Calm Before The Storm". Efter som jag sett henne live och skivan kom 2008 så vill jag bara ha mer av denna underbara donna.

 Namn: Liv Kristine
Band: Theatre Of Tragedy, Leaves' Eyes , Och på senare tid Atrocity samt solo undernamnet Liv Kristine
Instrument: Sång
Övrigt: Velvet Darkness They Fear med Theatre Of Tragedy är nog det bästa som hon gjort om du frågar mig, sen har hon gjort andra plattor med dom samt solo osv. lyssnat lite på det men det är inte riktigt samma om du frågar mig. Men för det ska man absolut inte förkasta denna donna då hon både är aktiv och attraktiv på fler än ett sätt.

Innan jag avslutar och låter er kommentera om era favoriter osv. så har jag förstått att detta är en uppskattad kategori från min sida, samt att ni vart glada för dess återupplevande.

Så min fråga är rak och direkt: VAD är det som gör den så uppskattad av er egentligen?
Som bloggare är det alltid kul att få veta sådant!

Vilken/vilka vart din favorit?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Annely

Eyes set to kill har en del riktigt bra låtar, även fast jag egentligen inte gillar just den typen av musik. Bra skrivet, det här gillas! ;)

2010-10-27 @ 09:32:09
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: Annely

SV: Nu fårstod jag inte riktigt vad du menade, haha. Varför vad? :)

2010-10-27 @ 09:54:59
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: Annely

Jag gillar att brudar får chansen att ta plats inom metalscenen, då det främst är män som syns även fast brudar är minst lika begåvade i grunden. Hade en diskussion med en riktig douchbag en gång, som sa att brudar inte är menade att spela metal - och han var allvarlig! Du gör ett bra jobb som lyfter fram även kvinnliga talanger, och det uppskattas rejält! :)

2010-10-27 @ 10:12:54
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: ROCKABETTY

sv: Men gud jag har inga pengar ahaha! Men om jag bortser från kängorna ett tag så :D

2010-10-27 @ 10:40:18
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Öl-sejdeln (ja jag tror minsann att det stavas så) var något för stor för min handväska så jag undvek att leka tjuv.



..och den tyskapizzan var inte speciellt tysk utan fantastiskt italiensk och supergod. En av dom bästa!

2010-10-27 @ 11:02:47
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Grodan

sv: kul att du är med! Lycka till :)

2010-10-27 @ 11:44:11
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Captain Awesome

Att ta fram tjejerna inom rocken osv är något fler borde uppmärksamma, då tjejer ofta får stå litegrann i skuggan av grabbarna. Kolla bara på Angela Gossow (Arch Enemy), Otep Shamaya (OTEP) och Alissa White-Gluz (The Agonist) som growlar bättre än många grabbar inom metalscenen.



Att tjejerna många gånger utklassar grabbarna på DEN fronten (growlet) är hur kul som helst!! Och jag njuter av varenda sekund jag hör en growlande brud! Öronorgasm varenda gång! :)

2010-10-27 @ 13:29:41
URL: http://captainawesome.bloggagratis.se/
Postat av: Fred

Favorit i repris...

2010-10-27 @ 14:35:24
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Fred

Antagligen för att det finns så få brudar i gengren och att dom e så snygga ;)

2010-10-27 @ 14:36:17
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: SANIBO

ja, metal brudar är ju snygga. en fördel iallafall,



sv: nej, klart du inte är ;)

2010-10-27 @ 16:33:58
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Mary Raven

En till, redan? :-D



Ja, men att jag uppskattar det och varför är väl ingen hemlighet? ;-)



Tycker att fler kvinnliga förebilder inom rockmusik och framförallt metal behövs för att få fler tjejer att spela. Andelen tjejer som håller på är pinsamt liten i förhållande till den stora andelen tjejer som faktiskt lyssnar på metal.



Att jag la upp Doro och andra är för att jag har svårt att låta bli att skriva om dem även om dem inte är tjejband! Du vet ju att jag annars har All-girl band of the week även om jag kan vara dålig på att uppdatera den ibland.



Diggar dem alla men det är ju extra kul att Lauren Harris vågar gå i sin fars fotspår när han är sån fantastisk bassist. Kan inte vara lätt!



2010-10-27 @ 18:03:51
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn