src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Telefonförsäljare...

 

I stället för att berätta hur jag och Kevin hade det igår så tänkte jag berätta en annan sak som gjorde min Fredag i går, för Kevin och jag hade underbart Fredagsmys så ni vet.

Precis innan jag skulle gå och hämta Kevin från skolan ringde det en telefonförsäljare, normalt brukar jag dissa dom men denna lät som en stockholmska så jag lät henne hållas, plus att det var en sak jag behövde, nämligen rakhyvlar.

Man får dom mot porto och sen bara säga upp skiten.

Hur som helst så började hon presentera produkten, när jag hörde vad det var avbröt jag och fråga:
"Är det porto eller?"
Hon: "Ja, du har varit med förr hör jag?"
"Ja absolut, ni brukar ringa så..."
"Vi kör på detta, skicka skiten."
Hon: "Okej, hehehe, men du får också strumpor dom ingår.."
"Jaha, så bra, sen är det bara att säga upp som vanligt eller?"
Hon "Ja exakt, sen kan du också bestämma hur ofta du vill ha skickat saker hem till dig"
"Jo det vet jag men jag vill bara ha era gratis prylar sen skiter jag i er."
Hon: "haha, okej, men då ska ja jag låta lite tråkig nu och läsa innantill för avslutet, är det okej?"
"haha, ja gör det men vad gjorde du innan då?"
Hon: "Men då läste jag inte innantill för femöre.. jag..."
"Ja,ja... kör nu bara..."

Hon gör avslutet och bekräftar beställningen...
Hon: "Så då kan du testa dom här grejorna dårå"
"NÄ, får jag? gud vad snäll du är!"
"Kommer du och hjälper mig då?"
Hon: "hahaha"
"Jag är jävligt snygg också"
Hon: "haha, jasså är du? hmm...Norrköping?!"
Hon: "Hur ser du ut då??" 
"Ja, det är inte så långt" (utgick från Stockholm som sagt)
Hon: "haha, jag, jag bara skoja... hahaha"
"Ha! det gjorde ju inte, du vart ju sugen erkänn?!"
Hon: "hehe...ehh, jag skoja" (Jag hör att hon inte är speciellt allvarlig och försöker skämta bort det hela)
"Ja,ja.. vi säger så då.."
"Du.. du får ha en trevlig Fredag nu så hörs vi"
Hon: "hehe, ja detsamma då"

Sen la vi på... så här i efterhand kom jag på mig själv...
Fan jag skulle varit mer på, typ sagt att hon har min uppgifter så hon bara kan höra av sig.
Tänk om hon var "the one" liksom?

Men jag slår vad om att hon ringer till flera idag. 
Kanske hon lyckas bättre då?

Samtalet var i alla fall som ni fattar ganska skämtsamt och avslappnat och inom kort kommer jag få mina rakhyvlar och strumpor, avsluta "medlemsskapet" och vänta på nästa telefonförsäljare.
Är inte alltid lika trevlig när det ringer sånna hem till mig.
Som den där gången när Jehovas vittnen ringde hem till mig, men det är en annan historia.

Skulle du vilja ringa hem till mig?

Cheers!! 

Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Bret? nej jag menade WASP... Dom ska spela i Sthlm, Örebro och Malmö.

2010-10-09 @ 12:10:06
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Petra

Skulle aldrig våga om du lät sådär. Haha

2010-10-09 @ 12:43:36
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: michalw

Fy fasen, om du inte redan har ett helvete med alla jävlar som ringer minst ett par gånger om året och vill pracka på dig rakhyvlar så kommer du få det nu. Jag nappade 1999 på en sån där grej, har inte blivit av med deras samtal sen dess, fast jag säger nej varje gång.

2010-10-09 @ 12:47:17
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Emmelist

ringde nyss en försäljare hit! morr!

2010-10-09 @ 13:17:31
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emilia

hahaha (y)

2010-10-09 @ 13:39:09
URL: http://pezone.blogg.se.se
Postat av: anake

Avskyr telefonförsäljare. Brukar svara dem när de äntligen malt igenom manuset att jag inte är intresserad och tackar nej till erbjudandet.Men det är ju gratis eller ett bra erbjudande säger de då, nej tack säger jag igen.En var väldigt envis fast jag sa nej så jag frågade: Vad heter din chef och vad har han/hon för telefonnr? Klick, hörde jag i örat ;)

2010-10-09 @ 13:41:22
Postat av: ILoveMandy

Hahaha, det skulle jag helt klart vilja!

2010-10-09 @ 14:28:24
URL: http://scars.se
Postat av: Grimgoth

anake:

Jag med normalt och brukar som sagt avisa dom.

När jag jobbade som telefonförsäljare och ngn ville snacka med chefen gav man ofta luren till den brevid så fick han spela chef.

Så nu vet du det med ;)

2010-10-09 @ 16:07:59
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Annely

Haha, härligt! Såna som du skulle garanterat göra min dag om jag vore telefonförsäljare. Kan inte tänka mig att det är speciellt oligt för det mesta! :)

2010-10-09 @ 18:39:56
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn