src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Cliff Burton...

 

Cliff Burton
(Clifford Lee Burton) har idag varit död i 24år mina kära läsare, vi minns han som bassist för bandet Metallica så klart, en man som skulle förändra världen med ett av världens kanske största band som vi alla älskar?!

Han dog i en bussolycka i småorten Dörarp strax utanför Ljungby kommun, det var ett hiskligt rabbalder kring detta vill jag minnas då övriga medlemmarna påstog att föraren skulle varit rattfull, rättsprocesser och annat lades ner och det vart aldrig något dem eller liknande.

Det sägs också att de spelade om den eftertraktade sovplatsen högst upp på bussen och Cliff lär ha vunnit med Spader Ess, läskigt värre mer tanke på kortets alla olika skrönor och betydelser.
Det finns också en minnesplats där olyckan inträffade och tusentals fans har rest dit för att hedra han, undrar hur det då ser ut en dag som denna?

Hur som helst skulle jag vilja hedra denna man för allt härligt han hann ge oss i denna underbara grupp.
 
 
 
 
 
Metallica - For Whom The Bell Tolls

R.I.P Cliff Burton (Clifford Lee Burton) - 1962 02 10 - 1986 09 27 R.I.P

Cheers!! 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Han dog där ute ja.. det är strax utanför min hemstad :( När de hade minnesträffen där ute första gången och artister spelade tillägnat honom så såg jag när de reste minnesstenen. Har den också på bild här nånstans. Sen hade de en minnesträff året därpå, men sen verkade det inte ha blivit något mer. Pengabrist kanske, men synd ändå. Fin tanke att samla Metallicafans vid en gammal väg ute i skogen mitt i Småland liksom.

2010-09-27 @ 18:53:12
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Art By Tina

Har du varit vid minnesplatsen själv? Jag skulle gärna besöka den platsen. Vet inte exakt vart ljungby ligger - men jag har för mig att man kan åka den vägen när man drar ner till sweden rock. Fast nu blev jag osäker. Hultsfred kanske det var.



Såg ditt mail, ska klura på det, det är ju som sagt ett bra tag kvar. Alltid bra med framförhållning - och påminnelse.

2010-09-27 @ 22:01:59
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Cicci

Har varit där ganska mycket då jag passerade det stället ganska mycket innan. Det är väldigt fint och stenen är så fint gjord också. Dock är det inte mycket folk där under vanliga dagar och som Sandra skrev så har jag inte hört nåt mer om minnesträffar där. =(

2010-09-28 @ 07:35:11
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Postat av: Mary Raven

R.I.P. Cliff.



Älskar Anesthesia (Pulling Teeth)!

2010-09-28 @ 15:59:01
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn