src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal X...

När jag återupplivade "Chicks Of Metal" som kategori här på bloggen den 18 Oktober så sa jag för mig själv:
"Okej, vi gör den igen. Men bara fem delar tilll"

Där är vi nu, den är uppskattad jag vet!
Jag tycker den är rolig igen.
Men... jag kommer nog ta en liten paus i från den (igen) och saknar ni den allt för mycket så tjata på mig så drar jag nog i gång den igen.

Varför detta val?
För att jag ska försöka koncentrera mig på en del andra delar i bloggen, "Special Inlägg" är en av dom då det var så sent som den 18 September jag gjorde ett sådant.

"You know the day destroys the night, Night divides the day,
Tried to run, Tried to hide.
Break on through to the other side!" - The Doors



Namn: Elizabeth "Lzzy" Hale
Band: Halestorm
Instrument: Sång, gitarr och keyboard 
Övrigt: Har hållit på med att skriva och framföra musik sedan tretton års ålder och lärde sig spela piano vid fem år ålder, vid sexton år börja hon ta gitarr lektioner. Halestorm består också av hennes bror Arejay Hale
som började sin kariärr som musiker minst lika tidigt som henne själv. Imponerande!

 Namn: Elize Ryd
Band: Amaranthe
Instrument: Sång.
Övrigt: Har fått följa med på turné som en av dom utvalda kvinnliga rösterna för gruppen Kamelot.
Gruppen har påbörjat inspelningen av sitt debutalbum vilket kommer att släppas någon gång under våren 2011.
Kanske därför det var så svårt att hitta information om henne samt Göteborgsbandet? 

 Namn: Giorgia Gueglio
Band: Mastercastle
Instrument: Sång.
Övrigt: Redan 1994 började hon spela med flera hårdrocksband och startade bandet Mastercastle 2008 med gitarristen Pier Gonella. Innan detta spelade hon i ett goth projekt som hette "Artisluna".

 Namn: Jane Carrey
Band: Jane Carrey Band
Instrument: Sång och Gitarr.
Övrigt: Om jag säger Jim Carrey kanske det ringer lite klockor? detta är hans dotter.
Hon sjunger i gruppen Jane Carrey Band som är ett Alternativ / Blues / Rock band.
Nyligen skild från Alex Santana (Blood Money) och bandet är just nu osignat, vilket säkert lär ändras.  

 Namn: Drain Sth
Medlemmar: Maria Sjöholm - lead vocals, Flavia Canel - guitar, Anna Kjellberg - bass och Martina Axén (drums, backing vocals
Övrigt: Detta var ett band som var aktiva från 1993 - 2000 och under den tiden släppte dom fyra singlar och två album. Några av medlemmarna var/är aktiva i andra projekt. Lite "fun fact" är också att Maria Sjöblom är gift med Tony Iommi.

Vilken/vilka vart din favorit?

Cheers! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Det lär det definitivt göra :)

2011-01-06 @ 14:23:54
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Brukar ligga någonstans mellan 45-47, men så är jag ju jäkligt kort också. Nu har jag ätit typ 6 våfflor så jag återgår med raketfart till mitt vanliga jag=)

2011-01-06 @ 14:49:11
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: 3s

Var på Taste of Chaos och fick se Halestorm live.. alltså den kvinnan. Vilken JÄVLA pipa. Hon kan verkligen sjunga!

2011-01-06 @ 15:05:23
URL: http://wantashortname.blogg.se/
Postat av: diva satanica

ingen av dem är väl favorit så sett men drain har man väl lyssnat på en del som yngre,. hade väl en skiva med dem för massa år sen ,. fast ja man utvecklas juh och jag ville ha hårdare,. mera!

Like all other girls,. harder,. faster,. haha!

2011-01-06 @ 17:14:23
URL: http://divasatanica.bloggie.se
Postat av: Mary Raven

Nej, inte sluta nu! Jag som myser varje gång dessa kommer upp på din blogg... Favoriter: Drain såklart! Har faktiskt en av deras första t-shirts hemma och så äger jag faktiskt en av Flavias gamla gitarrer. Det är jacksongitarren som jag hade på min bloggheader förut.. Så lite av ett fan där är jag allt! ;-D

2011-01-07 @ 09:53:00
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Last Exit

Drain... Anna är en grymt schyst och cool brud hade äran att sitt och snacka lite med henne när Drain spelade i Malmö lite innan de la ner...

2011-01-07 @ 23:29:10
URL: http://lastexittonowhere.blogg.se/
Postat av: Seance

Av dessa blir det Drain Sth och Halestorm på andra plats.

2011-01-09 @ 01:17:16
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn