src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Mary Raven...

Lördagen inleder vi med en grym tjej som jag inte riktigt vet hur många länkar och omnämnade jag fått av i hennes blogg, detta är jag grymt tacksam för.
Hon driver själv en framgångsrik blogg och spelar dessutom i två band, Frantic Amber och Vision och det sistnämnda bandet är jag ett fan av.

Trotts att hon själv har "All - girl band of the week" så lyckas jag tydligen överaska henne i min version "Chicks Of Metal" vilket man då får ta som en komplimang så klart. En annan del som jag gillar i hennes blogg är "4 Octave Wonders", detta är en grym brud med en grym blogg helt enkelt.

Låt mig presentera: Mary Raven
(I morgon kommer nästa gästbloggare)


 

Grimgoth - "pappa hårdrock"

Varför "pappa hårdrock"?
Han inte är gammal nog för att kunna vara min pappa men det jag menar är att han faktiskt har blivit lite av en bloggpappa för nya bloggare, bland annat mig själv, då han tar sitt bloggande på allvar och ofta ger tips om nya funktioner och fyndigheter som han använder.
Utöver det har han också blivit lite av en hårdrockspappa för många hårdrockare här i bloggvärlden tack vare hans många musiktips och specialinlägg.
Och sen, inte att förglömma, han är ju faktiskt en hårdrockspappa på riktigt till sin fina son Kevin.
Därmed får han, säkert inte bara av mig, välförtjänt titeln som "pappa hårdrock" inom bloggvärlden.

Jag lyckades hitta hans blogg genom att han hade startat en facebookgrupp som försökte samla hårdrockarna inför Iron Maidens konsert på Sonisphere att börja sjunga på samma ställe då det var Bruce Dickinsons födelsedag.
Jag tyckte det var en jättebra idé och hakade på direkt och började sedan följa hans blogg och det är jag glad för!

Grimgoth har en blogg som många tycker om för att han blandar nyheter och tips inom intressanta områden som hårdrock och metal, film, serier och annat skoj som han kan hitta på.
Hans inläggsklassiker är flera, bland annat hans specialinlägg där han berättar om hårdrockens historia i delar på ett intressant och underhållande sätt.
Sen har vi hans kategori Coverama där han samlar snygga omslag för omröstning som är väldigt kul!

Sen inte minst har han en personlig favorit hos mig då jag själv spelar i band, jag menar förstås kategorin Chicks of Metal där han samlar tjejmusiker inom rockmusiken.
Jag brukar ha rätt bra koll men han lyckas ändå ALLTID hitta tjejmusiker som jag inte har hört talas om vilket är grymt bra jobbat.

Jag vet att jag kommer fortsätta läsa Grimgoths blogg och jag kan rekommendera den varmt till andra.
Hoppas att fler hittar hit!

/Mary Raven

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Flickvall

Välkommen till bloggpappan! (hör barbapappa låten i huvudet)



Sommarkåt = jävligt sugen på solsken och varmare grader, även en festival och en kall öl.

2011-01-29 @ 22:28:29
URL: http://flickvall.blogg.se/
Postat av: Seance

Mary Raven och Chicks of Metal Rules!!!!

2011-01-30 @ 00:26:24
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn