src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Ladda Din Mobil På Stranden...

 

Tycker du att stranden är slöseri med tid?
Nu kan du åtminstone passa på att vara lite nyttig medan du solar.
"Ikini" kommer med både solceller och USB-port och funkar alldeles utmärkt till att ladda din mobil eller Ipod.

Det är den amerikanske designern Andrew Schneider som uppfann "Ikini" när han brainstormade på New York University. – Jag hade inget spännande så jag lutade mig mot min kompis och sa att jag skulle göra en bikini som kunde kyla din öl på stranden, säger han enligt Metro, som citerar International Business Times.
Han utvecklade en prototyp som består av solceller som monterats ihop till en bikini.
Men då uppstod ett problem, "Ikini" genererade inte tillräckligt med ström för att kyla ölen.

Priset: 9 000 kronor.
Den första bikinin hade inte tillräckligt med yta för att producera den kraft som var nödvändig för att kyla en öl. Så jag bytte till en produkt som kräver mindre ström.
Jag kopplade in min Ipod och det funkade, säger han.
Enligt Gizmag.com fungerar "Ikini" alldeles utmärkt att bada i, däremot inte medan mobilen eller musikspelaren laddas.
Och den finns till försäljning, Andrew Schneider tillverkar varje "Ikini" för hand och säljer dem i begränsad upplaga.
Priset kan dock vara något avskräckande.
Motsvarande 9 000 kronor kostar plagget att köpa.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: MickeW

haha, skulle inte säga onödig pryl, men jävligt dyr är den.

2011-06-24 @ 20:19:33
URL: http://rockerfarsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn