src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Pimpa Din Jack Daniels Flaska...

 
 
Jag kanske inte är känd att vara den mest pyssliga i världen?
Men nu tog jag i ett projekt som legat ett bra tag nu.
Det är så att jag har en ljuslinga som jag tänkt ha i en Jack Daniels flaska, tänkte där med dra sladden lite snyggt genom flaskan.
 
Var lite spännande att få borra i glas för den första gången också, dock hade jag inget glasborr (om det nu finns sådana) men det gick bra ändå då.
 
Så här kommer en guide på hur jag gjorde.
 
 Så här såg det hela ut när jag började.
Spännande va?
 
 Började med att ta bort kontakten från sladden, detta är också en rätt gammal kontakt och kan se annorlunda ut än dom lite mer nya.
Känner du dig osäker med el så ska du nog inte hålla på med det, även om man i detta fall behöver man kanske inte vara en elektriker.
 
 Innan jag började borra satte jag dit en tejp för att på så sätt få bättre "grepp" och förhindra ev. sprickor eller annat obehagligt.
 
 När jag borrat en bit så det var en urgröpning tog jag en liten skruvmejsel och slog genom så det vart ett hål, men jag gjorde valet att borra upp lite till då hålet vart lite litet. Det var antagligen då flaskan sprack för mig. Dock inte så jätte allvarligt (enligt mig).
 
 För att på ett smidigt sätt få ut sladden genom flaskan använde jag mig av ståltråd som jag fäste vid sladden och sedan drog jag försiktigt genom sladden.
 
 Titta så bra och enkelt det gick (vilket det faktiskt gjorde).
 
 Inkopplad och klar.
Så enkelt gick det att pimpa en Jack Daniels flaska.
Det hela tog typ kanske 20 minuter att fixa.
 
Cheers!!

Kommentarer
Postat av: maria

Snyggt jobbat:-)blev ju riktigt fint.

2012-07-05 @ 21:04:08
Postat av: anake

Fan va coolt :)

2012-07-05 @ 22:06:03
Postat av: ztizze

Som gammal glasblåsare & glasmästare så tycker jag att du har gjort ett kompetent jobb ! Idag går jag på semester så det är "KAPSYL AV" ikväll

2012-07-06 @ 08:38:58
URL: http://ztizze.blogg.se
Postat av: Liie

ååh pysselgalningen i mig blev väldigt glad av detta inlägg, snyggt jobbat :)

2012-07-07 @ 00:29:57
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Kul:) Och du påstod att du inte skulle kunna skriva "Inredning för rockers"

2012-07-08 @ 10:42:04
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn