src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama Suprise XVI...

 


Så var det äntligen dags att presentera 20 nya stenhårda och snygga omslag som pryder våra skivor där hemma.
Det är nog som vanligt ganska länge sedan jag körde en "Coverama", men nu är den här igen för att bevisa att denna kategori inte är död.
Den har bara sovit ett tag.

Luta er tillbaka så ska jag guida er igenom dessa underbara konstverk!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

 Badmouth - Heavy Metal Parking Lot
För oss som vet vad "Heavy Metal Parking Lot" var/är för något så tycker jag detta återspeglar det bra.

 Black Stone Cherry - Between The Devil And The Deep Blue Sea
Här är det kanske inte motivet som tilltalar mest utan mer titeln på albumet.

 Black Tide - Post Mortem
Gillar helt enkelt hur denna är tecknad.

 Catalepsy - Bleed
Färgerna, ögat och staden i den... underbar.

 Djerv - Djerv
En enkel djurskalle blir snyggt.

 Dominanz - As I Shine
Får mig att tänka på skräckfilm.

 Edguy - Age Of The Joker
"And Don't Forget The Joker" som Lemmy Sjunger.

 Jungle Rot - Kill On Command
Tycker denna påminner lite om Predator.

 Limp Bizkit - Gold Cobra
En ny målning om edens lustgård som nämns i bibeln?

 Marazene Machine - Welcome To Your Holiday
Jag bara gillar denna utan att riktigt veta varför.

 Opeth - Heritage
Känns som ett ganska klassiskt motiv i dessa sammanhang.

 Powerwolf - Blood Of The Saints
Underbart motiv helt enkelt.

 Queensryche - Dedicated To Chaos
Små bitar som skapar ett motiv kan bara inte gå fel.

 Samael - Lux Mundi
Som vanligt är enkelt nästan bäst.

 Suicide Silence - The Black Crown
Lite skäcktema igen.

 The Gathering - Heroes For Ghosts
Känns som man inte vet riktigt vad det föreställer, men det gillar jag.

 Trails - Witness To The Downfall
Det är lite så med denna bilden också.

 Trivium - In Waves
Härlig atombombs explosion?

 Vader - Welcome To The Morbid Reich
Klassiskt, enkelt samt bra färger.

 Venomin James - Crowe Valley Blues
Vart leder trappan?

Hoppas du gillade denna och om du kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag röstar på Djerv. Gillade den stilrena skallen (som jag dessutom tror är en järvskalle).

2012-03-12 @ 20:35:09
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Katja

Svårt att välja ett. Jag gillar två omslag, Black Tide eller Catalepsy men om jag var tvungen att välja så blir det Catalepsy.

2012-03-12 @ 20:42:40
Postat av: Janne

Triviums omslag tycker jag är klart snyggast

2012-03-13 @ 08:45:05
Postat av: ztizze

Badmouth - Heav metal parking lot :)

2012-03-13 @ 09:01:49
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag säger att Badmouth's är snyggast av dessa

2012-03-16 @ 18:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn