src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Om Videoskräck...

Bild lånad av Liie.
 
I ett inlägg som Liie skivit tar hon upp ämnet "Videoskräck".
Hon tar där upp att hon tänkt tanken att göra videoinlägg, men då kommer vi också till problemet som hon själv beskriver på följande sätt:
"Jag kan inte prata när jag är ensam!! Att man kan skämmas så mycket trots att man är helt ensam är så knäppt! Jag liksom bara fryser till och det kommer inte ett ord ur mig. Jag skulle nog våga påstå att prata för mig själv är mer jobbigt än att prata inför hundra personer."
 
Hon har dessutom börjat öva på sin kanin, ett bra steg framåt för då har hon något/någon att prata med.
 
Hur kommer man över detta då undrar hon?

Jag tänkte ge samma tips som jag gav henne:
"Prata med kaninen är ett steg framåt, för att sedan föra det vidare så ställ dig vid spegeln och kör naturliga fraser som: "Idag blir det en bra dag", "Vad fin du ser ut" osv... du kan börja så för att sedan svara dig själv på det du säger och sedan kanske bygga ut med dialoger.
Sen kan du nog gå omkring och snacka samt skratta med själv.
Hoppas det hjälper dig till en bättre dialog med dig själv, tror sådant är nyttigt för ingen förstår dig lika bra som dig själv.
Själv har jag pratat, skrattat och tänk med och om mig själv länge...."
 
Har ni också denna skräck?
Och hur gör ni för att bearbeta bort den?
Andra tips, tankar och ideér?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

jag har ingen videoskräck..däremot tycker jag att det är dödsläskigt att höra min egna röst.

Svar: Håller med, att höra sin inspelande röst är fan inte skoj!!
Grimgoth™

2013-02-07 @ 13:17:17
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Liie

hahaha jag dör vad stört det låter att jag börjat öva på min kanin!! fast det är ju sant :p jag har också fobi för att höra min egen röst på band som ni säger här du och tina, så om jag väl lyckas spela in något så kanske jag inte vågar lyssna på det. En nackdel (fördel?) till är att jag inte har något ljud på min dator :p

Svar: Hur klarar du dig utan ljud på datorn och varför är det så? :)Kul annars med dina tankar.
Grimgoth™

2013-02-08 @ 22:45:58
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Liie

Jag får så lov att klara mig för att jag är för snål för att köpa en ny dator. Men visst, det är ganska drygt. Man missar ju massor som man vill se och ny musik man vill höra. Vet inte vad problemet är, men säkerligen har det som gör ljudet gått sönder helt enkelt. Ett tag var det så att det försvann några veckor och sen kom det tillbaka, men nu har det varit borta i nästan ett år tror jag.

2013-02-09 @ 19:10:19
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn