src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Bloggutmaning Fortsätter...

 
Bloggutmaning fortsätter här på bloggen efter helgen.
Ser fram i mot denna veckas frågor och ämne...film.
 
Ska också bli skönt att få avsluta ämnet "Barndomen".
 
010. Tipsa om en lek du lekte som du tycker barn idag borde testa på också
Kurragömma, Under hökens vingar, med andra ord utomhus aktiviteter.
Tror att dagens unga är allt för innesittande framför dator, telefon och tv.
Ut och rör på er, bygg upp eran grundkondition.

011. Hiss & Diss - Händelser från barndomen
Hiss: Tiden med Farsan, När man var med vänner, min ensamhet.
Diss: Mobbningen, Särbehandlingen, Utanförskapet.

012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn
Bilar, Radiostyrdbil, Action figurer, TV-spel (Nintendo 8 bit), Lego, Min cyckel (kanske ingen leksak men endå)
 
VECKA 3 - FILM
013. Vilken är din favoritfilmgenre?
Dom flesta faktiskt, utan att rabbla upp dom.
Är ganska öppen där, ungefär som med musiken.

Problemet med dagens film är dock att de ofta inte håller måttet, det är ofta dom gamla klassikerna från förr som är bäst.
Inget direkt nyskapande görs längre, utan ofta blir det remakes som de ändå inte lyckas med.
Eller så är det så enkelt att dom ger sig på odödliga klassiker för att bara försöra dessa.
 
Synd tycker jag om de yngre som tror att den är orginalet och bara dyrkar den nya remaken.
Skakandes på huvudet tänker man: "Du borde se orginalet så kommer du snart inse".
 
Känns inte som man så ofta känner: "Wow, vilken film och twister" "Denna vill jag se igen!"
Utan ofta blir det... "Been there, Seen that" "Jaha, det var X antal timmar av mitt liv for nothing".
 
Kanske jag är kräsen men det tror jag inte, flera som jag känner säger och tycker samma.
Men som filmnörd och filmseende av mycket film kanske man blir avtrubbad?
 
Dock finns det nya som gamla guldkorn där ute, men dom är kanske få?
Och sista kängan får bli åt alla dåliga uppföljare.
 
Har du ett bra koncept i den första som håller hela vägen så varför göra en sämre uppföljare?
Meningen med det hela är att i så fall toppa den första och bygga upp mer spänning och man ska få känslan "Fan, hoppas verkligen att det blir en till uppföljare" snarare än tvärtom.
 
Resident Evil är en bra serie som för varje film som går bara blir bättre och bättre, när texten rullar i slutet sitter man i extas och undrar när uppföljaren kommer.
 
Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn