src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Bråvalla Festival 2014...

 
Årets Bråvalla Festival kantades med en hel del tekniskt strul ang. det nya chipsystemet.
Det nya betalsystemet kraschade innan Bråvallafestivalen ens hade hunnit börja och rapporter från handlarna på plats som förlorade pengar på detta.
Det skedde också beslag av både kokain, amfetamin och spice, något som dock inte är arrangörens fel.
Och idag kom också rapport om att blixten slagit ner på campingen, vilket är tragisk och inte heller arrangörens fel så klart.

Förutom lite dålig skyltning vid ingångarna för att hämta banden, samt köerna där och innan insläpp så ska vi nu fokusera på det mer roliga och det är så klart banden!

Jag hann med att se Trivium, Dropkick Murphys, Anthrax och Iron Maiden.
Foton och utlåtande kommer här nedan.

I folkvimlet träffade jag på Lord Ahriman från Dark Funeral som jag bytte ett par ord samt passa på att fotas med, mycket trevlig kille det där.
 
Trivium fick börja min dag, och jag insåg ganska snabbt varför jag egentligen inte lyssnar på denna grupp så mycket. För mjäkigt för min smak!
 
Dropkick Murphys var som väntat väldigt bra och svängigt, kul att fått sett dom.
Kändes dock som kort speltid.

Thrash kungarna Anthrax dominerade scenen, och det var fan en bra show.
 
Hade fått för mig att Iron Maiden skulle ha en annan setlist än den som de framförde, men det gjorde inte något för då vart jag ju överaskad.
Dock undrar jag vad Bruce Dickinson tänkte på när han två gånger skrek "Scream for me Stockholm"?
Känns ovanligt att han inte har koll på läget, men de var bäst som vanligt!
Up the irons!

 
 
Nu återstår vad Bråvalla kommer hitta på till nästa år, och kommer man gå då med?
Sådant återstår att se så klart!

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Full fart på Bråvalla ser jag på dina bilder! hoppas du är nöjd med dagen trots vädret.

Svar: Ja, det var lagom fart och jag var bara på Torsdagen så jag hade kanon väder.Dock uppmärkasammade jag det som hände och vädret på Fredagen i inlägget.
Grimgoth™

2014-06-28 @ 07:48:54
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: isabelle

grymt bra blogg!

Svar: Tack, följ den gärna via bloglovin eller liknand!Välkommen åter!
Grimgoth™

2014-07-03 @ 19:48:15
URL: http://igustavsson.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn