src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Inför Sweden Rock Festival 2014...

 
Ännu en Sweden Rock Festival står för dörren.
Jag har blivit beviljad ackreditering i år igen, det är härligt att få sitta där inne på VIP området och glassa.
Har man tur så springer man på någon rockstar också, skillnaden för i år är att dom också släppt sådana biljetter för försäljning också.
Vilket känns lite så där, men det blir nog bra får man hoppas.
 
Min smartphone är trasig för tillfället så jag kommer inte kunna göra några live-rapporter som det verkar nu, så ni får vänta tills jag kommer hem för min rapport.
Men vem vet...kanske jag dyker upp på något socialt media?

Vädret:
Kollat vädret via Yr.no och det ser ganska bra ut där nere i Norje.
Just nu ser det bra ut, bara lite regn på morgnarna för att sedan spricka upp.
 
Banden:
Kollar jag årets lineup så känns det som ett "mellan år", inget "Ja, jag mååååste bara se!"
Dock finns det hel del som man ser fram i mot och jag klagar inte heller, för man kommer slippa stressen av att springa från scen till scen för att hinna med.
Och jag lär kunna som vanligt sysselsätta mig...
 
Ser du mig så tveka inte att komma fram för att hälsa, Bara att ropa mitt namn..."Chrille" tror det bör funka med "Grimgoth" också.
 
Detta är nog som vanligt den lugnaste dagen, så jag kommer kolla in området och bekanta mig med VIP-området så man vet vart allt är.
 
Onsdagen:
16:15 - 17:15 Freak Kitchen (Känns som man ska se detta?)
18:30 - 19:30 Eddie Meduza Lever (Har inte sett förut och kanske jag glider in och kollar i år?)
21:00 - 22:30 Magnum
22:30 - 23:45 Paul Dianno VS Blaze Bayley (Kommer kolla till och in, men inte mer än så)
00:00 - 02:00 Queensryche
 
Det är nu allt börjar på allvar, finns en hel del att se.
Och planeringen är löst lagt, några prioteringar och krockar tyvärr.

Torsdagen:
13:30 - 14:45 Pretty Maids (Missa dessa på Skogsröjet förra året för att jag träffa Twisted Sister, denna gång ska jag inte missa dom!)
16:30 - 18:00 Black Stone Cherry (Ska kollas in lite typ bara)
18:15 - 19:45 Tesla (Samma här tror jag.)
20:15 - 21:30 Masterplan
21:30 - 22:10 Beast! (Hoppas på att sångerskan ser mig.)
21:45 - 23:15 Uriah Heep (Är nog inget stort fan av dom men spelas "Lady In Black" så är jag nöjd..)
23:30 - 02:00 Alice Cooper (Går där med miste om Rob Zombie, Dark Angel och Sparzanza)
 
Tidig start in på området för att se barndoms idiolerna och mycket mer.
 
Fredagen:
11:45 - 12:30 Thundermother (Hoppas att man kan springa på dom i VIP området med.)
13:00 - 14:00 Electric Banana Band (Fan, va kult. Hoppas att man kan springa på dom i VIP området med.)
14:00 - 15:15 Q5 (Kanske missar en del eller helt på grund av mingel)
15:30 - 16:45 Kvelertak (Blir att kolla in dom iaf.)
15:45 - 16:45 Electic Boys (Ersätter Lynch Mob)
16:45 - 18:15 Annihilator (Går inte att missa)
16:45 - 18:15 TNT (Krockar med Annihilator, så jag kanske får dela upp det hela?!)
18:30 - 20:00 Kamelot (Kanske hinner med dessa med?)
20:15 - 21:45 W.A.S.P
23:30 - 01:30 U.D.O (Ersätter Megadeth)
00:45 - 02:00 Therion (Är man inte slutkörd så kör jag dessa med)
 
Efter ett mer fullspäckat schema än jag trodde så är det bara att köra vidare!
 
Lördagen:
12:00 - 13:15 Monster Magnet (Kommer man ångra sig om man inte ser dessa?)
13:30 - 14:45 Danger Danger (Här kommer man troligen möta upp lite The Crash folk.)
15:00 - 16:15 Foghat (Krockar med Sodom får se vilka man väljer)
16:15 - 17:15 Powerwolf (Vill se)
16:30 - 18:00 Y&T
20:00 - 21:30 Billy Idiol
21:45 - 23:00 Emperor
23:30 - 02:00 Volbeat (Kanske skippar dessa helt då jag sett dom och dom var inte så roliga då)
00:30 - 01:45 Arch Enemy (Kommer Angela ut på scenen och kör lite sång? Kommer den nya sångerskan hålla? Frågorna är många och förväntningarna stora!)
 
Tänk att fyra dagar med så mycke tbra band kan gå så fort!
Nu återstår att se vad man kommer och inte kommer att se!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Spader Ess

Ha det gott på festivalen. Lite avundsjuk är jag som inte kommer att åka.

Svar: Tack, och det hade jag.Och då åker säkert på mycket som inte jag åker på, så det jämnar säkert ut sig i längden. ;)
Grimgoth™

2014-06-03 @ 10:35:59
URL: http://spaderess.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn