src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Sweden Rock Festival 2014...

 
 
Då var man hemma efter årets Sweden Rock Festival, hes, sleten, ont i kroppsdelar man inte visste man hade.
Men vilket år... Gjorde så klart en del intressanta möten med kända och okända ansikten, svårt att komma i håg alla.
Känns som när jag tittar på mina kort att det blir svår orienterat att komma i håg er, var ganska dimmig.
Men vissa glömmer man inte (även om jag inte kommer i håg er vid namn nu) så tack till:
"Hur mår ni killen och hans kompis det är ju han...han som skriver" ni gjorde mina dagar extra skoj så klart, sen får vi inte heller glömma "Mitt morgon gäng som jag satt med ganska mycket, oskulderna" sjukt trevliga människor och hoppas ni kommer åka igen nu efter ni blivit av med oskulden, kanske vi ses igen?
"Värmlänskan på VIPen och hennes syrra" trevlig pratstund och utan dig i tältet hade jag/vi nog frusigt i hjäl, hoppas du hör av dig för du var go som få. ;)
"Mara" äntligen kunde vi stanna upp ett tag och prata och få träffa på syrrorna dina med så klart (samt han "den där") sjukt kul, kanske vi ses snart igen!?

Har jag glömt någon?
Kanske?... Ber om ursäkt...

ALLA ni andra som jag fick en pratstund med och ett möte med... TACK SOM FAN!!!

Den stora frågan lyder nu kanske: "Fick han träffa Italienarna i år då?"
Svaret på den frågan kommer så klart bland mycket annat!

Dock var detta året i känslan som ett mellan år redan från start, tänker då på band man verkligen ville se även om det blev ett gäng.
Men det märktes också som sagt när jag gick igenom mina kort på kameran.
Det är ens inte i närheten av vad jag brukar fota i vanliga fall, vad detta beror på vet jag inte riktigt.
Såg jag band som jag inte minns för jag sket i att fota eller var det så att jag sket i bandet helt?
 
Hur som helst så får ni hålla godo med en sammanfattning av allt i detta inlägg.
Bara en sån sak... allt kommer rymmas i ett inlägg... konstigt va?

Ja, då kör vi!
 
Precis varit och köp tröja och löst ut banden, syns kanske inte på bilden men jag är sjukt peppad!


Italienarna och jag redan på Tisdagen, något som aldrig har skett förut!
Nice to see you guys again... (PEGGIOOOOOOORE!!)
 
Som sagt var det dimmigt på Onsdagen, men jag minns att jag skulle se Magnum men väl inne på området halka jag in på VIP området i stället och fick där som sagt sällskap med "Värmlänskan".
Så på Torsdagen var jag så klart inne och såg Pretty Maids.

Nästa band vart Tesla och senare Uriah Heep en sväng, men vad hände då med att se b.la. Beast! och hoppas på att sångerskan ser mig?
Henne spang jag på inne på VIP området vid ett tillfälle och fick en pratstund med, så det vart bättre så! ;)


Allas vår Alice Cooper var bäst denna kväll tycker jag, OM man nu ska vara sådan undrar jag varför han inte körde "Elected"? Helt galen show och många, många bra låtar!
 
 
Fy fan va bäst Thundermother är alltså!
Satan vilket röj dom har, sen att jag är lite hemligt förälskad i Clare Cunningham är en senare historia som kommer...
Fredagen började förövrigt med detta bandet.

 
Electric Banana Band, vad kan man säga.
Underbart att se alla hårdrockare stå där och digga och följa med i rörelserna till låtarna, en hel del allsång.
Helvete vad glad jag är över att fått sett detta kultband!!

 
Sen hände det!!
Jag fick träffa Linda Ström (överst) och Clare Cunningham från Thundermother inne på VIP området.
Gick fram och hälsa, men jag kan säga att det var fan inte det lättaste.
Fick tunghäfta och stackade fram orden... Plötsligt hade jag också glömt all Engelska jag någonsin kunnat.
Men hoppas jag gjorde mig lite förstådd, extra tack till Linda där som jag kunde prata lite bättre med då hon är Svensk så jag kunde få fram mina hälsningar och eventuella kärleksförklaringar till Clare.
Att jag också fick sitta där en bra stund och även träffa på och prata med övriga bandmedlemmar var inte fel heller, men efter som jag var lite "Thunderstrucked" just då glömde jag ta kort med dom vilket jag kan ångra idag.
MEN sjukt trevliga och jordnära tjejer! TACK SOM FAN!!!

Vad som hände med att se alla andra band i mellan och fram till W.A.S.P. är en gåta, minns någon nämna Annihilator men jag var troligen inte inne på området även om jag minns "Alice In hell" låten långt bak i huvudet... Skumt det där!
W.A.S.P. var hur som helst bra och man fick höra det man ville, synd att vid extranummrena och i låten "Blind In Texas" att scenen dog från all ström... men så här i efterhand kanske det var planerat?
 
 
U.D.O. var så jäkla bra i vanlig ordning, finns inte så mycket mer att tillägga här faktiskt.
 
 
Efter en kväll och natt med ryggont från helvetet (nej, jag börjar inte bli gammal).
Så började dagen med Danger Danger för att träffa upp folket från The Crash.

Powerwolf var som förväntat bra som fan, blir att följa detta band vidare samt att försöka se dem fler gånger live!
 
 
Såg typ slutet på Billy Idiol så jag är nöjd, senare på kvällen fick Arch Enemy avsluta kvällen och årets festival.
Vad var det med ljudet på micken fram till "Ravenous"?
Hördes typ ingenting... det var lite bättre sen men sen tyckte jag det försvann igen.
Och nej... Alissa White-Gluz är enligt mig inte lika bra som Angela Gossow på scenen även om hon jobbar på och får i gång publik och liknande.
Dessutom så tyckte jag inte hon har samma djup som Angela... Det blir att lyssna på nya skivan sen kommer jag nog lägga dem åt sidan tyvärr.


Då var det faktiskt slut på det roliga.
Hoppas ni uppskattade mitt inlägg och bilder, det var som sagt ett underbart år och man längtar redan tillbaka.
Innan dess så får man hoppas på att man hinner med en hel del mer spelningar och festivaler.

Tack igen till alla som jag träffade!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: art By Tina

Srf levererade som vanligt ser jag! Mycket nyfiken på hur Pretty Maids levererar live - är sugen på att se dom på en festival i Trollhättan i sommar.

Svar: Absolut gjorde dom det!Pretty Maids rekomenderas, sett dem flera gånger och aldrig varit dåligt. (Enligt mig)
Ser du dem i Trollhättan i sommar så tänk på mig när dom kör "Back To Back" (en av mina favoritlåtar.) :)
Grimgoth™

2014-06-09 @ 23:04:15
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Seance

Intressant reportage från SRF! Det blev en annan festival för mig i år som du kan se bilder från på min blogg. Var uppbokat på annat sedan långt tidigare och i ärlighetens namn var årets line-up inte värd biljettpriset +120 mils bilresa tur och retur samt boende i mitt tycke. När jag har 10 minuters promenad avstånd till en hårdrocksfestival med större akter än SRF och billigare biljettpris. Dock hade jag gärna sett W.A.S.P. Rob Zombie, Alice Cooper och Arch Enemy.

Svar: Tackar, ser fram i mot ditt inlägg om den festivalen som du ska gå på då. :)
Grimgoth™

2014-06-10 @ 11:26:59
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Mara

Så grymt jäkla kul att träffas igen =)
Underbar festival och en underbar blogg vännen =)

Svar: Tack, och vi ses nog snart igen! :)
Grimgoth™

2014-06-26 @ 10:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn