src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Dark Funeral At Klubben...

 
Dark Funeral firade 20 år med ett speciellt framtränade på många sätt på Klubben i Stockholm i helgen.
Den 3 Maj 2014 har där med gått in i historieböckerna.
Att sedan fått stått där med ett fotopass bara meter från grabbarna var underbart!
 
Emperor Magus Caligula skötte sången igen och så kom även special gästerna Typhos, B-Force, Dominion, Gaahnfaust och slutligen Themgoroth.
 
Jag har följt gruppen så länge jag kan minnas och dessutom sett dom live innan, senaste gången var på Sweden Rock Festival 2012 då Steve ”Nachtgarm” Marbs skötte sången.
Den spelningen var det sämsta jag sett då han inte höll för fem öre enligt mig.
Därför var det otroligt skönt att få höra Emperor Magus Caligula igen, att sedan Themgoroth drog av hela EP´n "Dark Funeral" också senare släppt under namnet "In the Sign..." och allt lät precis som förr.
 
Dark Funeral visade denna kväll varför dom är ett av Sveriges ledande Black Metal band, vad som nu händer i framtiden kan det bara speculeras om.
Personligen hoppas jag att Emperor Magus Caligula kommer tillbaka, men efter i kväll skulle jag vara minst lika lycklig om Themgoroth kom tillbaka också!!

Kvällens setlista:
1. The Secrets Of The Black Arts
2. The Dawn No More Rises
3. When Angels Forever Die
4. Bloodfrozen
5. The Fire Eternal
6. Satan's Mayhem
7. Dark Are The Paths To Eternity
8. The Arrival Of Satan's Empire
9. Attera Totus Sanctus
10. Goddess Of Sodomy
11. Enriched by Evil (with Typhos)
12. 666 Voices Inside
13. In My Dreams
14. An Apprentice Of Satan (with Dominion & Gaahnfaust)
===
15. Open The Gates (with Themgoroth)
16. Shadows Over Transylvania (with Themgoroth)
17. My Dark Desires (with Themgoroth)
18. In The Sign of the Horns (with Themgoroth)
===
19. Vobiscum Satanas
20. My Funeral


Jag och Lord Arhiman på meet & greet.

 
Jag och Emperor Magus Caligula på meet & greet.
 
En signerad poster som alla som var på plats i gruppen skrev på.


 
 
 
 
 
 
Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Chief Rebel Angel

Läckert inlägg. Verkar ha varit en toppenkväll'

Svar: Tack, och det var en magisk kväll.
Grimgoth™

2014-05-05 @ 19:38:55
URL: http://metalyze.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn