src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Black Christmas...

 
I helgen (19 - 20 Dec.) var det dags för festivalen Black Christmas att starta i staden.
Länge innan var jag tveksam till att gå av flera olika anledningar, men till slut samma dag fattade jag beslutet att jag iaf. skulle gå en dag och då mest för att se Morbid Angel som följt mig sedan tonåren men som jag aldrig tidigare sett live.
Helt plötsligt satt jag på en trevlig förfest och några timmar sedan var man på plats, och man träffa sjukt mycket folk som vanligt.
Alla var fan i mig där, och det såg väldigt fullsatt ut i spellokalen Flygeln.

Kollade in Entombed A.D. lite och de levererade som vanligt, såg dem lite på håll men det räckte faktiskt för kvällen.
Sedan var det dags för Mobid Angel, kom dock in ganska sent i deras setlist (?) men det gjorde absolut ingenting.
För jävlar i havet va galet bra det var, och man fick höra många favorit låtar.
En av dom var "God Of Emptiness" som jag också filmade.

Ja detta var/är en kväll som jag sent kommer glömma och stor eloge till ljudteknikern för det strålande ljudet samt så klart Olof och Mogge för detta initiativet.

Nu lite kort info om festivalen, sen kommer mina få kort som jag tog under kvällen samt inspelningen av "God Of Emptiness".
 
"Vi tyckte att det saknades en death/black/thrash-festival som enbart fokuserar på de största av de hårdaste banden I världen.
Förutom en radda riktigt grymma konserter så kommer det även att ske aktiviteter i intilliggande Värmekyrkan där det kommer att ske utställningar/happenings/marknad mm. Initiativet kom genom att Olof Wikström från Skrikhult Production och Morgan Håkansson från Marduk samspråkade och insåg att de närt på samma dröm i flera år."
 
Morbid Angel - God Of Emptiness (Live @ Flygeln - Black Christmas 2014)

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn