src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Livin' On The Edge...

Jag är helnöjd!
Ca. 15 Kommentarer ramla in igår till min Coverama och jag fick också för mej att det var en del nya ansikten, tror också att prenumeranterna har ökat vilket är skoj så klart.
Så tack mina kära läsare... Ni skulle bara ana vad detta gör med mitt humör!
Från att varit i en svacka så är jag nu på topp igen. (Undrar hur många som la märke till den mycket passande ljudfilen)

Diskuterat lite med Heyli ang. bloggandet, hon som jag har verkar ju haft en smärre kris där känns det som.
Jag funderar då på lite av det vi diskuterat och tänkte att jag skulle fråga er, för det är ju trotts allt ni som läser och följer min resa i bloggen.
En av sakerna hon tyckte jag skulle ta upp var "skriva om dig själv med".
Vet inte riktigt vad hon menade där, tycker också jag täkt många hål med mina dagliga inlägg plus frågestunderna, sen berätta jag ju om tiden i death metal bandet Forgotten Words också.
Vad finns kvar då? Kommer inte på nått!
Förutom att jag kanske är lite av "Jack of all trades".
Så hjälp mej nu!! (Vet inte om jag ens fick fram det jag ville där)


Kort om gårdagen då.
Jag satt och slappa och kolla på tv då det ringer på dörren, det var mitt X som kom och lämnade Kevins kläder, hon frågade om han sov och jag fattade ingetting.
Det visade sej att jag för en gångskull totalt glömt att det var min helg, så vi ila ner till dagis och hämta han.
(1 av 100, 1 av 100)
Väl hemma så mös vi och efter ett tag så ville Kevin bygga upp hans bilbana som vi ska leka med idag.
Någon som vill vara med?

Dagens Musiktips: Carcass
Har haft dessa förr i bloggen men tycker att dom är värda en plats igen.
Detta är ett band som hängt med länge genom åren och man kan väl placera dom i grindcore/death metal facket.
Dom har många roliga omslag (Som ni säkert sett i min Coverama) och många härliga intron, inspelade obduktions citat bl.a.
Musiken har också utvecklas till det lite tyngre, Heartwork är t.ex. ett perfekt exempel på det.
Den är nog en av mina favoritskivor också.
Det äldre är mer skitit sound för att sedan som sagt gå till tyngre och renare.
Bägge är så klart lika bra.
Exempel på hur ett intro kan låta kommer efter inlägget.
Album att kolla in: Reek of Putrefaction, Symphonies of Sickness, Necroticism - Descanting The Insalubrious,

Choice Cuts, Wake Up & Smell The Carcass, Heartwork och Swansong.
När jag ser och hör denna låt så blir i alla fall jag hungrig på lite mer... Carcass.

Carcass - Incarnated Solvent Abuse

Ett typiskt Carcass intro låter så här:
"A body is committed to a public mortuary. Any victim of sudden or
unexpected death will be brought here for a post-mortem by a pathologist;
their job is to establish the cause of death. But sometimes a body is
unrecognizable. Then it is vital, especially if murder is suspected, to
establish identity...
" (Album: Necroticism - Descanting The Insalubrious, Låt: Inpropagation)

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Läskigt det med Kevin. Är asrädd att det ska hända mig nån gång, det eller att försova mig och få så bråttom till jobbet att jag glömmer lämna honom på fritis. Fan vilken mardröm...



Vad sa de när ni hämtade honom??

2009-08-14 @ 17:56:20
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Micke

sv: Aha, tur det då.

Nån gång glömmer man ju saker, sånt händer ju.

2009-08-14 @ 18:04:05
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Heyli

jag såg inte att de fanns nån musik :p



du har kanske rätt, de kanske inte finns mer att skriva om som passar, och jag har ju inte läst här så länge så det finns säkert massa i arkivet :)



2009-08-14 @ 22:46:55
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn