src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Embryonic Necropsy And Devourment...

Idag får ni hålla i er mina kära läsare för jag har haft massa uppslag under dagen, då jag ofta blir tom när jag väl kommer hem och ska skriva så körde jag på att skriva ner mina tankar på ett papper.
Vart en del.
Som ni vet så är det förändringens tid nu på min blogg i design form för att få yttligare lite mer "jag" känsla och på så sätt avspegla mer om mej :D
Får se när jag tar tag i det oxå (Säkert under kvällen eller likande,tänkte skriva av mej först)
Så håll ögonen öppna nu.

Idag var det en klockren Elvis Serie i Metro snacka om att lyckas vända på ordspråk.
Nästa vecka blir det btw dax för mej att ta ett snack med Chefen om min framtid.
"It ain´t over til the fat lady sings" "Man ska inte ropa hej förens man är över bäcken"



(Länk om det är svårt att läsa från bilden)

Även det Österländska horoskopet var rätt bra, för där stog det så här:
"Du behöver träffa en bra partner."
Och det stämmer för de senaste dagarna har jag känt att jag saknar känslan av pirrande kär och spänning.
Dock lyckas jag fylla den med alla projekt som poppar upp i huvudet. *Ler sött*

Fick en ide om en icon oxå som passar till Bloglovin` självklart maila jag dem och infomera dom om detta.
Gör den där med tillänglig för er som kan tänkas använda den. (Nämn bara min blogg som referens)(Tack)
Går att ladda ner HÄR (Välj spara bild som, resten får ni lösa själva)



Dagens musik tips kommer innehålla många olika plus olika stilar.
Först ut blir den klassiska låten:
Mussorgsky - Night On The Bare Mountain
Marduk
änvänder denna låt som intro till låten "Glorification of the Black God" som ligger på plattan "Heaven Shall Burn... When We Are Gathered", dom gör det väldigt skickligt oxå bör tilläggas.

Nu över till lite reagge
Rasta Hunden - Mina Polare
Låter kort utdrag från texten snacka för låten
"Mina polare dom sa
att självmord ska man ta
och en överdos horse vi tog
och vi dog
"
(Ni ska väl ut på den årliga Blacka festivalen? jag funderar på det)

Och så över till punk
Chartta77 - Än Annorlunda
Låter även där kort utdrag av texten tala för sej själv
"Än annorlunda men endå likadan"
Och medans vi är inne på punk så är en låt som ofta hoppar upp i huvudet på mej när jag är på jobbet är:
The Offspring - Come Out And Play (Keep 'Em Separated)
Och just då med frasen "You Gotta Keep 'Em Separated"

En rolig cover är oxå: Djali Zwan - Number Of The Beast, den inleder filmen Spun, första gången jag såg filmen tog det faktiskt ett tag innan jag hörde vilken låt det var, sånt är skoj!

Nu över till lite metal
Gruppen Helltrain (Känns som jag nämt dom förr oxå) har gjort plattorna Route 666 och Rock N Roll Devil och detta är party musik i hög klass precis som Korpiklaani. (Enligt mej då så klart)

F.K.Ü. - Sadis är en mycket roligt låt så den får vara med av den anledningen.

Edge Of Sanity - Crimson denna är perfekt efter tjat om dödsmetal på en fest. (låten är 40min lång)

Och sist men inte minst: Bathory - The Lake, slut ögonen och dröm dej bort och se visionerna...

I mitt inlägg "Morning Has Broken..." skrev jag om "TRUE NORWEGIAN BLACK METAL" dokumäntären, jag har nu sett den och den var rätt givande.
Och för er som inte visste det så har Ghaal gått ut med att han är bög.
Läs gärna om den Artikeln oxå.
(Lite små komiskt är det allt att just tidningen Rock Hard Magazine genomförde den intervjun)

Då en av mina favorit bloggar är Den Lekande Människan så kom jag att tänka på om han någonsin avslöjat sin identitet?
Eller om han gör som alla superhjältar och lever i det tysta och ingen vet vem han egentligen är?!
Vill iaf här med att uppmana er att göra som jag!
Ställa den frågan till han, bomba honom, kanske han ger vika och visar sitt riktiga jag då??
(Tack på förhand)
Och där med vill jag oxå passa på att säga att det är trevligt med "Partners In Crime" som jag bara råkade snubbla över i "blogg träsket" ett tyst sammarbetes avtal verkar vi ha oxå då han länkar mej och tvärt om.
Micke är btw en annan "Partner In Crime" precis som kanske Therror är på väg att bli?? 

Nä nu blir det att ladda för hockeyn... (Sverige-Tjeckien. Kvartsfinal. VM)

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Leena

Hehe, oki ;)

2009-05-07 @ 19:32:13
URL: http://leenaw.blogg.se/
Postat av: Micke

Gaahl ska till och med ha haft med sig sin pojkvän på Wacken hörde jag rykten om. Det var som en officiell bekräftelse på alla rykten som gått om honom, vilket jag inte hade en aning om innan hehe

2009-05-07 @ 21:16:42
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Micke

Kan hända att jag sagt, men inte skrivit om det vad jag minns.

Såg ej hela dokumentären, men den är bra så långt jag sett :)

2009-05-07 @ 22:48:13
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Kul ingång med hemlig identitet - precis som superhjältarna :-D

Nej då, Grimgoth. Jag är inte så hemlig och det finns flera referenser och bilder på mig här och där... så det går att lägga pusselbitar om du vill.



Jag har bara haft en medveten tanke på att bloggen ska fokusera på den roliga "leken" och inte på mig som person =) Finns så många som vill bygga sitt varumärke och branda sitt namn genom att blogga. Det är inte min tepåse. Jag bloggar bara för att det ger mig lite själslig ro...



Jag tycker också om serien Elvis - läser den varje morgon! Å så gillar jag din blogg förstås!

2009-05-07 @ 22:56:09
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Chris

Tänka sig, en annan blogg som skriver både om black metal-världen och nämner hockey i samma veva. Jag tror jag har hittat en blogg att återkomma till!

2009-05-08 @ 16:26:23
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com
Postat av: Chris

Jag passar på att svara här också på din fråga du ställde i min blogg, hehe!



Jag fann din blogg genom en slumpmässig vandring på bloggportalen. Kollade runt bland musikbloggar och din blogg dök upp.

2009-05-08 @ 16:45:51
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn