src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal...III...

 

Innan vi drar igång den sista delen av skönheterna som finns på våra metal scener runt om i världen så kan ni väl kolla in del I och del II.

När jag kom på och började med denna kategori så trodde jag som vanligt inte att den skulle bli så uppmärksammad som den faktiskt blev, det är kul så klart.
Men jag väljer endå att inte fortsätta med den i nu läget.
För från början skulle det faktiskt bara bli två delar.

Se denna som en bonus.
Sen får vi se i framtiden om jag dammar av denna ide igen.

"Here to eternity
Forever
Unto eternity
"

 Namn: Anette Olzon
Född: 21 Juni, 1971
Band: Nightwish
Instrument: Sång
Övrigt: När Tarja Turunen slutade i Nightwish så fick denna underbara donna ta över, många fans vände då Nightwish ryggen och många upptäckte dom på nytt.
Tycker att hon trotts allt gör ett bra jobb bakom micken även om jag inte hört allt för mycket av det nya materialet med henne.
Endå måste jag säga att hon är värdig efterträdare.

 Namn: Girlschool
Band medlemmar: Enid Williams (Sång, Bas), Jackie Chambers (Gitarr), Kim McAuliffe (Gitarr), Denise Dufort (Trummor).
Övrigt: Efter som det här bandet är hur kult som helt och funnits hur länge som helt nästan är det självklart att jag kastar ett ljus tjejerna.
Dom har även spelat i hop med både Motörhead och Alice Cooper och det tycker jag talar sitt tydliga språk.
Helt underbara tjejer med andra ord.
Sedan sänker vi våra huvuden och saknar, Kelly Johnson.
R.I.P Kelly Johnson - 20 Juni 1958 - 15 Juli 2007 R.I.P 

 Namn: Hysterica
Band medlemmar: Anni De Vil (Sång), Bitchie (Gitarr), RockZilla (Gitarr), SatAnica (Bas), Hell´n (Trummor).
Övrigt: Ett ganska nytt band kan man kanske säga beroende på hur man ser på det hela.
Hur som helt har dom tagit över mitt hjärta sedan länge.
Dom här brudarna vet vad dom vill och dom gör det bra också.
Svårt att välja en av dom som är snyggast också.

 Namn: All ends
Tjejerna i bandet: Jonna Sailon & Tinna Karlsdotter
Övrigt: Det är en underbar grupp som jag följt länge nu.
resten av bandet består av killar: Fredrik Johansson (Gitarr), Peter Mårdklint (Gitarr), Joseph Skansås (Trummor), Anders Janfalk (Bas).
Tycker bägge tjejerna gör ett underbart jobb bakom micken och dom lyckas även mixa varandras röster bra.
Hela upplägget känns bra kan man säga.

 Namn: Tone Norum
Född: 18 September, 1965
Band: Tone Norum
Instrument: Sång
Övrigt: Är man yngre syster till John Norum så kanske det inte är så konstigt att hon började med musiken också.
Förutom sin man Max Lorentz så har hon också samarbetat med Yngwie Malmsteen, Joey Tempest och så klart John Norum.
Mest känd är hon nog dock för låten "Allt som jag känner" med Tommy Nilsson.
Hur som helst är det så här jag vill se henne, i en beundrar poster från OKEJ.
Vilka minnen!

Så där ja.
Nu var denna serie/kategori slut för denna gång.
Hoppas ni uppskattade den lika mycket som dom andra.

Vilken vart din favorit?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Christer

Kul att du har fortsatt gräva i minnesbanken! Jag blev inspirerad och har förutom Otep haft med Sirenia, Bikini Kill och Horrorpops den senaste veckan.



Jag tycker faktiskt att Anette är bättre än Tarja, Girlschool svänger som sjutton i sina bästa stunder och Tone väcker minnen!



Hysterica och All ends ska jag kolla upp, nytt för mig!



Cheers! :-)

Postat av: pelle

Fan alltså att kategorierna var gjorda i paint, annars kanske du hade kunnat platsa på nisch-pallen? ;D

2009-10-22 @ 21:59:25
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Bastardo

Ah, Tone :)

2009-10-22 @ 22:15:27
URL: http://bastardo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har ingen favorit alls av dessa.....:D....däremot när du nämner John Norum....herregud, vilken tjej på skolan gillade inte honom liksom.

Däremot har jag sett Tone Norum och Tommy Nilsson på Högfjällshoteller i Sälen typ 1990 eller nått. Givetvis spelades "Allt som jag känner" och alla dansade tryckare som man gjorde då. :)

2009-10-22 @ 22:22:06
Postat av: Clementina

....nu hände det igen, att mitt namn inte kom med, se ovan text........

2009-10-22 @ 22:23:17
Postat av: Emmelist

hehehe... jädra synd att jag inte såg din kommentar innan jag ringde honom då :P



vad har du gjort ikväll mannen?

2009-10-22 @ 22:42:07
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: sabina

Komentera gärna i mitt inlägg om ''svininfluensan'' - vad du tycker om influensan och vad du tycker om att media skriver massor som att inte ta vaccinet. Tack på förhand, vill veta åsikter, höhö. Kramar!

2009-10-23 @ 00:02:52
URL: http://imeest.blogg.se/
Postat av: sabina

lämpligt att jag ska komentera ditt om du inte gör det på mitt.. :)

2009-10-23 @ 00:26:03
URL: http://imeest.blogg.se/
Postat av: Emmelist

är inget fan av msn tyvärr. men facebook?

2009-10-23 @ 00:32:36
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Malin

Lika nice som vanligt. :D Länge sen man lyssnade

på Girlschool, blir o lyssna på dom nu. :D Nästan som man glömt bort, men kul o bli påmind igen.

2009-10-23 @ 18:34:51
URL: http://frozenvanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn